Jag vet inte om det här är det rätta forumet att skriva på, men hur som helst:
På valborg, efter att vi hade druckit ett x antal öl så började vi trolla lite med en kortlek. Dom flesta tricken var relativt simpla, men en kompis gjorde en som jag verkligen inte fattade och jag hoppas att ni kan hjälpa mig, för jag har verkligen tvångstankar att klura ut det.
Han tog ut två damer och sa: Som ni vet så går alltid tjejer tillsammans i grupp, om de ska på bio, krogen eller vad som helst. Sedan började han att "fippla" med kortleken och bad mig säga stopp när jag ville, och när jag gjorde det så fanns det 1 till dam där, och när jag han gjorde det en till gång och när jag sa stopp så fanns det en till dam där.
Fan va det kändes svårt att förklara, hoppas ni förstår.
Jag vet inte om det här är det rätta forumet att skriva på, men hur som helst:
På valborg, efter att vi hade druckit ett x antal öl så började vi trolla lite med en kortlek. Dom flesta tricken var relativt simpla, men en kompis gjorde en som jag verkligen inte fattade och jag hoppas att ni kan hjälpa mig, för jag har verkligen tvångstankar att klura ut det.
Han tog ut två damer och sa: Som ni vet så går alltid tjejer tillsammans i grupp, om de ska på bio, krogen eller vad som helst. Sedan började han att "fippla" med kortleken och bad mig säga stopp när jag ville, och när jag gjorde det så fanns det 1 till dam där, och när jag han gjorde det en till gång och när jag sa stopp så fanns det en till dam där.
Fan va det kändes svårt att förklara, hoppas ni förstår.
Nej jag förstår inte faktiskt, du menar att det fanns 4 damer? Det brukar det ju?
Han tog först ut 2 damer, sen började han "flippa", eller hur fan jag ska förklara det, med kortleken. När jag sa stopp så tog han fram ett kort, sen gjorde han samma sak igen och tog fram ett till kort. Nu var 4 damer ute på bordet.
Troligtvis så hade han lagt dom två damerna som återstod överst och när du sa stopp och han drog undan den översta delen av leken så höll han kvar tummen på det översta kortet och drog med sig det till mitten.
Ps det går fort och snyggt utfört så hinner ögat inte registrera det, specielt inte på fyllan.
Precis som shadow_815 så la han dem antagligen övers i leken... att du blev så lurad av de tricket kan jag inte förstå när det finns vissa som är helt galna... PM mig om du inte fattar tricket
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!