Citat:
Ursprungligen postat av
carlpetersen73
Förstår hur du tänker, men som fan av den här typen av renoveringar så tackar man och tar emot att man skakar av sig sådana som tänker som du när det är budgivning. Menar absolut inget illa, menar bara att vi ser potentialen olika och är olika. I de ägda boenden jag haft har det alltid slutat med att inget av ytskikten varit detsamma när jag flyttade ut som när jag flyttade in. Har bott i mitt nuvarande hus i drygt sju år nu, och inte en kvadratmillimeter av ytskikten, från golv till tak, är ofixade, sedan tillkommer även övriga renoveringar som kök, badrum, flytt av diverse väggar med mera. Tror inte förra ägaren skulle känna igen sig. Det är flera saker som lockar i detta, att få det som jag vill, en ambition att höja värdet samt inte minst att det är förbaskat roligt.
Jag har inget emot renoveringar etc. Men jag skulle föredra att köpa något som är färdigt för inflytt. Jag vill inte behöva byta tapeter, kakel etc det första jag gör när jag flyttar in i ett hus. Jag vill snarare göra sådant i min egen takt.
Bor själv i ett hus nu, och har bland annat förändrat själva utsidan (trädgården, ytterdörr, brevlåda, staket, en uteplats, en inglasad altan och en friggebod har tillkommit osv). Så den förra ägaren skulle inte känna igen mycket om personen ifråga skulle komma hit och ta en snabb titt utifrån. Det har skett mycket inomhus också, vissa rum har till exempel fått nya tapeter, golv samt golv- och taklister. Så jag har gjort vissa förändringar, men det var knappast något jag gjorde under det första halvåret som jag bodde här. Men skulle jag köpa ett sådant hus så skulle jag behöva åtgärda mycket i flertal rum direkt, sedan börja flytta in och inreda successivt.