2014-12-18, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Man ser grannarna lika mycket som grannarna ser en ?

Man kan säkert köpa draperier eller persienner, nu är det ju typ scratch ..

klart att du kan -men fönstren från golv till tak är ju där för att användas liksom.
men det känns svårt som det ser ut nu. men om man inte bryr sig att grannen tvärs över roar sig med att glutta så är det ju helt ok.
en exhibitionist skulle säkert trivas alldeles utmärkt. precis som en voyeour.
Citera
2014-12-18, 21:54
Medlem
zharkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptodrakon
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...tan-36-6567622
http://farm2.pics.objektdata.se/pic/...=860&sizey=720
Badrummet i lägenheten/kontorslokalen ovan.
Kan någon förklara för mig: Man har någon grej i taket som regnar ner duschvatten, eller är det ventilation?, iaf är den nästan ovanför toalettstolen och det finns inget duschdraperi. Är det föresten lagligt att ha strömbrytare så nära duschen?.
Dessutom är det en annan slang direkt bredvid toastolen, -vad har man den till?, (ser ingen toapappersrullehållare så jag anar svaret ) Dessutom är det en andra slang som jag trodde först var till badkaret men karet har redan en kran ser man på en annan bild så vad har man denna slangen till?
Citera
2014-12-18, 22:58
Medlem
Det är en takdusch. Observera unidrain-avloppet som ligger in mot väggen under duschen. Utan duschväggar lär toaletten bli ordentligt blöt när man duschar, stänker ganska rejält om de där duscharna. Däremot så ser jag ingen strömbrytare i närheten?

Slangen som ser ut som om den är till badkaret är nog en handdusch med ett svart handtag/munstycke.
Citera
2014-12-18, 23:07
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almandragoran
Det är en takdusch. Observera unidrain-avloppet som ligger in mot väggen under duschen. Utan duschväggar lär toaletten bli ordentligt blöt när man duschar, stänker ganska rejält om de där duscharna. Däremot så ser jag ingen strömbrytare i närheten?

Slangen som ser ut som om den är till badkaret är nog en handdusch med ett svart handtag/munstycke.

tror hen menar knappsatsen ovanför toan som verkar vara knappar till toaspolning inte strömbrytare
Citera
2014-12-18, 23:24
Medlem
Måste vara en idiot som designat det badrummet. Även om man skaffar duschdraperi och torkar golvet med gummiskrapa så kommer det ofrånkomligt att vara vattenstänk som näste man på toa lär trampa i och få blöta strumpor när denne ska sätta sig på toan. Glasdörrar runt duschen som man viker/öppnar och stänger kan fungera, de har en tätande gummilist nertill, men det blir ändå aldrig riktigt torrt på golvet med sådana eftersom golvet ska luta mot avloppet och toastolen är så pass nära...

"Designkranen" i badkaret förstår jag inte hur man reglerar värmen, var det minsta vred jag någonsin sett. Vad var felet med att också ha en duschmöjlighet i badkaret, eller bara i badkaret, den där takduschen hade fungerat lika bra över det där badkaret. När man nu uppenbart lagt ut ganska mycket pengar på att rusta och inreda med fina material så förstår jag inte varför man inte hade råd att köpa snygga duschslangar till fotografering, endast tidsbrist kan vara orsaken men bilderna är tagna och det ser idiotiskt ut i ett så annars fräscht badrum.
Citera
2014-12-18, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Måste vara en idiot som designat det badrummet. Även om man skaffar duschdraperi och torkar golvet med gummiskrapa så kommer det ofrånkomligt att vara vattenstänk som näste man på toa lär trampa i och få blöta strumpor när denne ska sätta sig på toan. Glasdörrar runt duschen som man viker/öppnar och stänger kan fungera, de har en tätande gummilist nertill, men det blir ändå aldrig riktigt torrt på golvet med sådana eftersom golvet ska luta mot avloppet och toastolen är så pass nära...

"Designkranen" i badkaret förstår jag inte hur man reglerar värmen, var det minsta vred jag någonsin sett. Vad var felet med att också ha en duschmöjlighet i badkaret, eller bara i badkaret, den där takduschen hade fungerat lika bra över det där badkaret. När man nu uppenbart lagt ut ganska mycket pengar på att rusta och inreda med fina material så förstår jag inte varför man inte hade råd att köpa snygga duschslangar till fotografering, endast tidsbrist kan vara orsaken men bilderna är tagna och det ser idiotiskt ut i ett så annars fräscht badrum.

det är säkert golvvärme som torkar golvet.
sen tror jag att duschslangen är till för att duscha 'nära', dvs det blir nog inte så bra tryck i takduschen att det kan vara bra att ha som komplement. duschslang två kanske är en bidélösning?
och när det gäller dusch+badkar så vill jag inte stå i ett badkar och duscha om jag inte behöver. tycker att det känns som att man ska halka.
var verkligen slangen så ful?
Citera
2014-12-19, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
det är säkert golvvärme som torkar golvet.
sen tror jag att duschslangen är till för att duscha 'nära', dvs det blir nog inte så bra tryck i takduschen att det kan vara bra att ha som komplement. duschslang två kanske är en bidélösning?
och när det gäller dusch+badkar så vill jag inte stå i ett badkar och duscha om jag inte behöver. tycker att det känns som att man ska halka.
var verkligen slangen så ful?

Ja det brukar oftast finnas en handdusch när man har takdusch, det är ganska besvärligt att duscha sig ren mellan benen om man inte står på händer i duschen. Slangen var otroligt ful, svart matchar inget i rummet, inget väggfäste finns, slangen hänger bara på vattenarmaturen och det ser inte ut som att det finns något duschmunstycke även om det finns små modeller. https://www.google.se/search?q=dusch...ml%3B300%3B258

Duschslang två är nog som du säger en bidelösning och inte alls så dumt tänkt men även den är ful när den hänger som ett svart rep, vad var så fel med att skaffa slangar i metallic eller helt enkelt vitt... Duschslang i badkaret är ett måste för mig och de flesta håller nog med, har jag badat skumbad så vill jag kunna skölja bort skummet från kroppen när jag ställer mig upp och bara en sån sak som när man ska städa badkaret så vill man kunna duscha över kanterna. Nä här får man stå och skopa vatten som nån jäklars stenålderslösning.
Citera
2014-12-19, 01:06
Medlem
Någon sorts lutning på golvet mot duschbrunnen finns det förstås, den syns nog helt enkelt inte på bilden. Jag tror att duschväggar av glas hade fungerat utmärkt om man inte hade planerat badrummet så märkligt. Trots att det verkar vara ganska stort så är badkar, dusch och toalett inträngda på en för liten yta.

Japp, knapparna ovanför toalettstolen är spolknappar. Har liknande hemma.

Enbart dusch över badkaret ser man knappt längre. Om man inte får plats med både badkar och vanlig dusch så brukar det vara badkaret som väljs bort nuförtiden.
Citera
2014-12-19, 18:46
Medlem
CarolynHaxs avatar
4 r o k på 63 kvm! Riktigt snyggt gjort. Fast lite andtäppa får man. http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...0,-5tr-6816177
Citera
2014-12-19, 19:29
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Vilket badrum hade ni valt?

Udda på så sätt att man mycket sällan ser dessa lyxiga/udda badrumsvarianer på hemnet...

http://izismile.com/2014/12/17/bathr...e_70_pics.html

Bra länk! Skulle nog kunna ta vilket som av de badrummen
Citera
2014-12-19, 21:21
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
4 r o k på 63 kvm! Riktigt snyggt gjort. Fast lite andtäppa får man. http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...0,-5tr-6816177

Känns feminint inrett, och BOOOM så kommer den där Gene Simmons gitarrväskan /fodralet
Citera
2014-12-19, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Känns feminint inrett, och BOOOM så kommer den där Gene Simmons gitarrväskan /fodralet
Tänkte samma sak. Vart kom Simmons ifrån liksom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in