Citat:
Ursprungligen postat av
SuraStina
Eniro säger att det tar 40 min från Vaxholm C till huset på Tynningö. Visserligen korkad rundkörning genom Gustavsberg men inte så lång tid som du beskrev. Vilken väg fick du fram- över Täby, innerstan och genom Nacka?
Ja, från mäklarens kontor på hamngatan 20. E18, Essingeleden, södra länken, Nacka, Värmdö/Gustavsberg. Nästan varvet runt Stockholm. Med iphonens karta som brukar stämma rätt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Chronical
Bara knäppt om man måste utgå från Vaxholm. Övrig släkt och vänner som har sommarstugor på Tynningö utgår från Södra sidan och tar sig till Norra Lagnö på 15-20 min, sen gratisfärja ett par minuter till Tynningö.
Dels finns mäklaren där, sedan antar jag att kommunkontor mm finns där. Oavsett var man bor i en kommun kommer det finnas tillfällen när man behöver ta sig till centralorten. Men tar man bil så får man köra genom 5(?) andra kommuner. Det finns en väg med två bilfärjor genom Värmdö men det är tydligen längre i tid räknat. Edit: det är den vägen som Eniro säger skall ta 40 minuter och iphone 1 t 40.
Men som sagt, det är bara när man kör bil. Jag brukar ofta kolla körsträckor när jag blir nyfiken på hus.