Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-11-12, 13:54
Medlem
PurrePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrast
Ett väldigt fint slott på en egen liten halvö.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-19...-slott-8395955

Ett slott utan mark känns lite fattigt, att inte ens ha lite skog för jakt och ved till ett pampigt slott är lite som att en sportbil utan bensin...
Citera
2015-11-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Jag gillar his- and her badkaren. Men vad är det för liten toalettpryl till höger i bild? Ser ju ut som en sån där gammaldags toalett som man hade på finare ställen, men såna brukar ju ha en porslinsskål under. Är det en gammaldags bidé?

https://images02.fasad.eu/244/400158...ge/4502051.jpg
Är det tänkt att man badar i det närmsta badkaret och duschar i det bortre? Med tanke på var duschdraperiet går och hur kranen sitter. Stort flådigt ställe.
Citera
2015-11-12, 14:14
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurreP
Det blir så när avgiften baseras på boyta.

7613 på den lyan motsvarar 1550 SEK/månad för en tvåa på 50 kvm => inte särskilt hög avgift...

Du kan ju räkna om det till en etta på tio kvadrat också, blir 310, men det har inget med just denna lägenhet att göra, den kostar fortfarande över sju tusen vilket gör den mindre attraktiv i mina ögon, och tydligen andras eftersom den inte blir såld...
Citera
2015-11-12, 23:17
Medlem
brianmolkos avatar
Detta trodde man inte om de husen, ser slitet ut och risigt ut
http://www.lansfast.se/hitta/villa/v...b3ps2usnm30kr/
Citera
2015-11-13, 08:29
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ingen aning vad det kan vara, ser mysko ut, vad är det för fyrkantig vit balja och varför är det en kran placerad i mitten högt upp utan någon ho under?

Kan det vara en gammeldags fottvagningsbalja? Den ser ju ut att ha ett avlopp på vänstra sidan, men varför kranen inte sitter ovanför utan vid sidan av fattar jag inte. Om inte den högra kranen var till för badkaret längst in men som flyttats? Så att badkaren en gång i tiden stod på varsin sida av badrummet när man gick in.

Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko

Aj så äckligt köket var. Man kan ju se precis vart gubb-kärringen satt sina snuskiga händer på varje dörr och skåplucka. Och det ska rätt mycket till för att det ska bli så ingrott, vi talar om åratal av att inte ha torkat av skåpen/dörrarna en enda gång...
Citera
2015-11-13, 09:06
Medlem
PurrePs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Du kan ju räkna om det till en etta på tio kvadrat också, blir 310, men det har inget med just denna lägenhet att göra, den kostar fortfarande över sju tusen vilket gör den mindre attraktiv i mina ögon, och tydligen andras eftersom den inte blir såld...

Det är nog mer läget på lägenheten som är problemet.

Hosta upp de summorna för att bo vid medis minskar ner målgruppen till ett minimum...
Citera
2015-11-13, 13:01
Medlem
officebrownies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko

Värsta är "stigarna" där männskan hasat sig fram med tofflorna.
Kolla t.ex. parketten i vardagsrummet.. brr..... Eller från trappan till toaletten på övervåningen.
Citera
2015-11-13, 16:34
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Kan det vara en gammeldags fottvagningsbalja? Den ser ju ut att ha ett avlopp på vänstra sidan, men varför kranen inte sitter ovanför utan vid sidan av fattar jag inte. Om inte den högra kranen var till för badkaret längst in men som flyttats? Så att badkaren en gång i tiden stod på varsin sida av badrummet när man gick in.

Aj så äckligt köket var. Man kan ju se precis vart gubb-kärringen satt sina snuskiga händer på varje dörr och skåplucka. Och det ska rätt mycket till för att det ska bli så ingrott, vi talar om åratal av att inte ha torkat av skåpen/dörrarna en enda gång...

Citat:
Ursprungligen postat av officebrownie
Kolla t.ex. parketten i vardagsrummet.. brr..... Eller från trappan till toaletten på övervåningen.

Undra hur mycket det kan kosta att renovera det huset ? Känns som man måste slänga ut precis allt
Citera
2015-11-13, 19:30
Medlem
JayGatsbys avatar
Några jag tycker synd om är mäklarna som säljer dessa ruckel.

Det är säkert jättekul att jobba på ESNY och sälja topplyor, men att få ett radhus i Emmaboda där nåt fyllo bott kan inte vara det roligaste...
Citera
2015-11-14, 08:26
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av officebrownie

Kolla förresten in den gula toan på övervåningen. Det är nog inte bara smuts som smetats in på den utan även annat... Burr! Jag är så äcklad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Trots att jag inte har nåt emot stora renoveringsprojekt och nedgångna ställen (som 1:an i Vasastan) så går min gräns vid sånt här äckel. Skulle nån tvinga med mig på visningen så skulle jag nog ha svårt för att inte spy i hallen.
Citera
2015-11-14, 09:57
Medlem
Fruntimmer brukar ha sån där mjukis matta sittande på locket och här ser den ut att ha släppt i bas materialet. Toastolar är förbrukningsvara. Tilltänkt renoverare klara säkert av att lossa 4 skruv och en vattenanslutning.
Citera
2015-11-14, 11:06
Medlem
E30s avatar
8 miljoner för ett "Kedjehus" i Västerås?

http://www.bjurfors.se/sv/tillsalu/v...atan-8/#bilder

Skryter om 1500-tal i annonsen. Men inredningen är ju katastrof om det är 1500-tal man gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in