Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-24, 14:48
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Själva essensen med townhouse är att det är ett riktigt hus inklämt mellan två andra riktiga något annorlunda hus. Det har sin egen personlighet och särdrag som skiljer det från grannhusen. Om husen är likadana är det radhus!

Townhouse är väl sällan fristående? Gavlar ihop och en trädgård på baksidan.

Detta objekt ser väl ut på detta vis? D.v.s adressen är ett eget, särskiljbart hus, fast det sitter ihop med grannhuset.
Citera
2016-08-24, 14:50
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Fint! Jag är ingen expert på västkusten men jag inbillar mig att det passerar en ofantlig massa båtar i sundet utanför fastigheten och därmed tror jag att läget inte är så väldigt privat.

Nej, så är det förstås. Allt är förstås relativt. För ett västkusthus (väldigt) nära ett samhälle är det ett privat läge. Men det är förstås så att mycket båtar passerar, det är bra insyn från Hamburgö m.m.
Citera
2016-08-24, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skit_i_det
Den här var utlagd på hemnet för mindre än ett dygn sedan, men redan borttagen. Finns kvar här dock. Ganska spektakulär, minst sagt.. Vem bor där?

(FB) Porr-Lasse, Bernadottebarnens vän. Info/skvaller om Lars Axelsson
Citera
2016-08-24, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
(FB) Porr-Lasse, Bernadottebarnens vän. Info/skvaller om Lars Axelsson

det är allts inte bekräftat att bostaden skulle vara lars a*elssons utan jag undrade bara om det var så efter att en användare hade frågat om a*elssons bostad i gamla stan var till salu.
Citera
2016-08-24, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
det är allts inte bekräftat att bostaden skulle vara lars a*elssons utan jag undrade bara om det var så efter att en användare hade frågat om a*elssons bostad i gamla stan var till salu.

Om man googlar runt lite så verkar det vara rätt säkert.

A*elsson är skriven på Ankargränd 2 (vilket är samma hus, men en annan ingång). I samma bostad är också en viss Fredrik Å*rberg skriven.

I ett reportage i Vagabond hittar man att dessa två bor tillsammans med en tredje person, en halvkänd inredningsdesigner vid namn Pontus, där deras hus i Gamla stan nämns. De tre syns på flera bilder tillsammans.

Inredningsdesignern förekommer i flera reportage där han pratar om hur mycket han gillar döda djur som inredning. På hans Instagram-konto finns många bilder inifrån huset i Gamla stan.

På andra Instagram-konton finns det många bilder på en fest för några månader sen, där bilderna uppenbart kommer från huset i Gamla stan. Festdeltagarna tackar "Lasse, Freddan och Pontus" för festen hemma hos dem.
Senast redigerad av Nannegijala 2016-08-24 kl. 16:17.
Citera
2016-08-24, 16:30
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Detta objekt ser väl ut på detta vis? D.v.s adressen är ett eget, särskiljbart hus, fast det sitter ihop med grannhuset.

Jag antar att det finns en typ av innergård och huset är lagom smalt så ja, det är ett townhouse. Breda hus som är byggda som hyreshus med många lägenheter per våningsplan är inte townhouse.
Citera
2016-08-24, 18:18
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airsalt
"Bymarkens tornsäkra gamla trähus står högst upp på mångas längta-lista. Om det då dyker upp ett med två strävsamma torn, vad händer då på marknaden?"

Vet inte hur ni skulle svara på den frågan, eller om objektet skulle hamna på er längta-lista men det hamnar här i alla fall.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-9r...atan-4-9726417

Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
"Tornsäkra" var ju också ett nyord...

I övrigt gäspar jag mig mest igenom bilderna. Påkostat men orintressant för mig. Det enda stället jag studsade var i SPA-rummet. Där förstår jag inte färg och materialval.

107 bilder måste ju vara lite i överkant... De här bilderna var ju verkligen nödvändiga.

http://vastanhem.se/wp-content/uploa...91D07378C1.jpg
http://vastanhem.se/wp-content/uploa...75E7720F5D.jpg
http://vastanhem.se/wp-content/uploa...363A81B871.jpg

Man blir så trött liksom...
Citera
2016-08-24, 19:03
Medlem
Cerwins avatar
Någon som är sugen på ett klassiskt knarkar-tillhåll för 3 mille?
Ligger iofs på "fin" adress i Limhamn, Malmö men tomten är inte speciellt stor.

Undrar vad som finns nere i källaren(?) ?

https://object.highestate.se/27539-nytorpsgatan_19.html
Citera
2016-08-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin

Hemtrevligt & mysigt.
Citera
2016-08-24, 20:19
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Håller med övriga om att detta är ett hus jag inte skulle bo i om jag fick betalt. Skulle hellre köpa ett nedgånget sunkhus och börja renovera, än att flytta in i något som istället för att ha en själ är ett dammsugande svart hål som suger all mening och personlighet ur allt som stiger över tröskeln "välkommen in"

Men upplägget med sängarna i sovrum 1 och 2 är verkligen skumt. Jag antar att om man haft vanliga sängar hade rummen inte varit tillräckligt stora, det hade typ bara fått plats en säng i ett av dem. Det är alltså ett sätt att skapa två sovrum där platsen egentligen bara räcker till ett. Sett till kvadraten är det väl smart, men om man tänker lite längre uppstår problem. Är det två små barn som ska ha rummen lär de ligga där och knacka och ha sig till varandra, när de blir äldre kommer istället problem att uppstå när de ska ta hem pojkvännen/flickvännen för att sova över... Det är ju i princip en våningssäng med sängdelen öppen ut mot varsitt rum per säng.

Är ni säkra på att ungen heter Willian? Det kan inte vara så att de stavat fel helt enkelt? Skulle inte förvåna mig det minsta, har sett felstavade väggord förut...

Bra beskrivning! Och detta är ett "bra" exempel på hur trista, dumma och dagens hem kan vara. Dessa har liksom fått till det i kvadrat!

Med resultat att båda barnrummen "Sovrum1" och "sovrum 2" blir riktigt obekväma. Ena ungen ska klättra upp för stegen och hoppa ner i en låda högt upp. Den andra ska klämma in sig i ett alldeles för lågt fack under den första.

Och detta i ett hus som är "fullt" av ytor som verkar svåra att ha riktig glädje av. Eller vad säger planlösningsexpertisen?

(Sorry för över/felanvändning av "citattecken". Orkar bara skriva som en idiot dessvärre.)
Senast redigerad av TigerKid 2016-08-24 kl. 20:21.
Citera
2016-08-24, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Bra beskrivning! Och detta är ett "bra" exempel på hur trista, dumma och dagens hem kan vara. Dessa har liksom fått till det i kvadrat!

Med resultat att båda barnrummen "Sovrum1" och "sovrum 2" blir riktigt obekväma. Ena ungen ska klättra upp för stegen och hoppa ner i en låda högt upp. Den andra ska klämma in sig i ett alldeles för lågt fack under den första.

Och detta i ett hus som är "fullt" av ytor som verkar svåra att ha riktig glädje av. Eller vad säger planlösningsexpertisen?

(Sorry för över/felanvändning av "citattecken". Orkar bara skriva som en idiot dessvärre.)

Ingen planlösningsexpert. Men man hade garanterat kunnat utnyttja ytorna bättre.

Man hade till exempel kunnat skippa att ha det öppet ner mot köket. Det hade frigjort utrymme på övervåningen. Det hade kunnat omvandlats till 1-2 sovrum plus allrum, beroende på önskad storlek på rummen. Det skulle ge möjligheten att slå ihop sovrum 1 + 2 och göra det till ett enda sovrum, eftersom man får minst 1 extra sovrum på övervåningen i så fall. Rent teoretiskt hade man också kunnat minska på storleken på walk in closet samt sovrum 3 (master bedroom). Det är förmodligen så jag hade gjort om jag skulle rita planlösningen för det där huset, fast nu är det som det är.
Citera
2016-08-24, 21:10
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin

Äkta diskbänkrealism, där har kokats en och annan sked
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in