2016-11-11, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Votkrath
Oj vad rolig kille på första bilden. Skrattar nästan brallorna av mig... eller inte.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...an-61-10287555
Man kan ju undra hur han pitchade det för kunden.

"- Jag tänkte att vi kunde göra någonting som får din lägenhet att sticka ut ur mängden, är det något du är intresserad av?"

"- Ja, absolut, hur går vi till väga för att göra det?"

"- Jag tänkte att jag kanske kunde stå på händer på ditt soffbord"

"- ?????"

"- Det blir jättebra, jag lovar"
Citera
2016-11-11, 15:18
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

"- Jag tänkte att vi kunde göra någonting som får din lägenhet att sticka ut ur mängden, är det något du är intresserad av?"

"- ?????"

Mäklarannonserna fortsätter att bli allt mer krystade känns det som. Förstår mig inte alls på det där, allt behöver inte vara häftigt och udda... Vissa objektet på ett vettigt sätt istället. Men det ska fyllas med frukt, folk i frack, bilder på spöken etc. Tramsande som eventuellt kändes innovativt när första firman gjorde det, men mest pinsamt när de vägrar ge sig. Att vara femma på pucken på en sån här grej är ingen vidare reklam.
Citera
2016-11-11, 16:09
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Grymma kvarter. McDonalds Vasgatan som granne och alla som passerat den på kvällstid vet ju vilket dragplåster det är. I princip skulle jag jämföra det med att bo PÅ plattan, fast med Gaggenau vitvaror och KNX system. Det är HELT obegripligt hur de lyckats lura byxorna av någon att köpa i det huset. Nu ska tilläggas att mer än hälften är osålt, och av det som är sålt så utgör "klockkillen" nästan en tredjedel av ytan.

Utomlands är det vanligt att man bygger ett antal bostadsvåningar på Lyxhotell, men då talar vi Park Hyatt, Mandarin Oriental och Four Seasons. Men Scandic????? 200 000:-/m2 Vad säger man??
Själv väntar jag till Scandic Rotebro får "penthouses" 300k/m2 är jag beredd att betala, rakt av.
Ja, som den hemnetknarkare man är så har man varit inne på esny och sett samma Continentalannonser ganska länge nu. Verkar inte gå så bra för det där.
Lär nog göra om dem till hotellsviter framöver.

Överhuvudtaget så förstår jag mig inte på ESNY.
Nog för att en del går som underhandsförsäljning, men de offentliga annonserna är med undantag för några som kommer och går, desamma sedan länge.

Hur ser lönsamheten ut?
Citera
2016-11-11, 18:58
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Ja, som den hemnetknarkare man är så har man varit inne på esny och sett samma Continentalannonser ganska länge nu. Verkar inte gå så bra för det där.

Nog för att en del går som underhandsförsäljning, men de offentliga annonserna är med undantag för några som kommer och går, desamma sedan länge.

Hur ser lönsamheten ut?

De påstår i TV-programmet att det går väldigt bra, de verkar anställa också. Men jag vet inte... Det är en hel del objekt som ligger länge, vissa som sedan dyker upp hos andra mäklare uppenbart osålda. Till deras försvar så har de väl ofta väldigt exklusiva objekt där det kan ta lite tid att hitta en köpare. Personer som köper lägenheter för 20-30 miljoner växer väl inte på träd så sett. Jag vet inte om de har lugnat sig med överpriserna, i början kändes det som att de låg alldeles för högt i pris. När objekten dök upp hos andra mäklare brukade det vara med rejäl rabatt.
Citera
2016-11-11, 20:20
Medlem
Citat:

Hur ser lönsamheten ut?

Ja i och med att "skådespelaren" har någon form av direktkanal till landets alla nyhetsredaktioner och om hans hund hostar så blir det en riksnyhet i Sverige så skulle vi nog ha hört om det gick så lysande. Vinstmarginalen är ju knappast imponerande. Oslokontoret blev ju en succé Södermalmskontoret blev ju en succé Öppnade de inte i Göteborg också?

De har ju ett par premiumobjekt, men det är samma år ut och år in, mestadels för att de är felprisade så att det sjunger om det. T. ex Strandvägsvåningen som ligger minst 10 miljoner för högt och har varit till salu in nästan 2 år. De verkar fungera mer som reklamkampanj för ESNY än försäljningsobjekt. Tycker de verkar vara tvättäkta klåpare.
Citera
2016-11-12, 09:41
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:

Det som gör att jag inte skulle köpa en lägenhet i Continentalhuset är att jag inte skulle vilja dela entré/utrymmen med hotellgäster. Concierge services, reception, gym mm i all ära, men att i princip behöva "bo på ett hotell" är inte min drömlivsstil riktigt. Det blir väldigt anonymt på hotell, även om många Brf:er i Stockholm också ofta är ganska anonyma. Men man brukar ha lite koll på grannarna och vad det är för folk som rör sig i huset. På ett hotell skulle jag bara bli stressad, se alla kostymgubbar och andra gäster som byts varje dag och inte riktigt få ro och känslan av att "komma hem". I'm not convinced.
Citera
2016-11-12, 10:41
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Votkrath
Oj vad rolig kille på första bilden. Skrattar nästan brallorna av mig... eller inte.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...an-61-10287555

Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_

"- ?????"

Bilden i slutet - där snubben ska se ut som att han har kökskniven i huvudet - är ju helt sjuk På riktigt.
Citera
2016-11-12, 11:04
Medlem
Han balanserar väl kniven på en pinne han håller i munnen, tror jag honom tidigare uppträda med ev med Cirkus Cirkör Liknar denna snubbe: http://minstengangiveckan.blogspot.s...-och-regi.html
Citera
2016-11-12, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Det som gör att jag inte skulle köpa en lägenhet i Continentalhuset är att jag inte skulle vilja dela entré/utrymmen med hotellgäster. Concierge services, reception, gym mm i all ära, men att i princip behöva "bo på ett hotell" är inte min drömlivsstil riktigt. Det blir väldigt anonymt på hotell, även om många Brf:er i Stockholm också ofta är ganska anonyma. Men man brukar ha lite koll på grannarna och vad det är för folk som rör sig i huset. På ett hotell skulle jag bara bli stressad, se alla kostymgubbar och andra gäster som byts varje dag och inte riktigt få ro och känslan av att "komma hem". I'm not convinced.

Jag har för mig att de boende är separerade från hotellgästerna, med egen entrè, hiss till garaget och egen takterass. Tror inte att det behöver innebära särskilt mycket "hotellkänsla" att bo där.
Citera
2016-11-12, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almandragoran
Jag har för mig att de boende är separerade från hotellgästerna, med egen entrè, hiss till garaget och egen takterass. Tror inte att det behöver innebära särskilt mycket "hotellkänsla" att bo där.

Mycket möjligt, men det är trots allt "hotellkänslan" som är hela deras USP.
Citera
2016-11-13, 11:58
Medlem
CarolynHaxs avatar
Besynnerligt hus - vem kan tänkas vilja bo där? http://www.hemnet.se/bostad/villa-4r...gen-12-9874396

Huset ligger på en tomt som är drygt 2 000 kvm, men är bara 40 kvm stort (eller 56 + 12, som det står i beskrivningen). Ursprungligen byggt 1965, antagligen som sommarstuga. Nu känns huset fräscht och fint, totalrenoverat som det är. Men ändå - så litet! Mor, far och två ungar ryms, men då får minsta ungen vara högst en meter lång...
Citera
2016-11-13, 12:24
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Besynnerligt hus - vem kan tänkas vilja bo där? http://www.hemnet.se/bostad/villa-4r...gen-12-9874396

Huset ligger på en tomt som är drygt 2 000 kvm, men är bara 40 kvm stort (eller 56 + 12, som det står i beskrivningen). Ursprungligen byggt 1965, antagligen som sommarstuga. Nu känns huset fräscht och fint, totalrenoverat som det är. Men ändå - så litet! Mor, far och två ungar ryms, men då får minsta ungen vara högst en meter lång...

Väldigt märkligt att ha ett så pass litet hus, det borde väl inte vara något problem att få tillstånd att bygga ut kraftigt om man har en tomt på 2 000 kvm? Det är ju rena sommarstugetomten som sagt, ingen granne direkt på knuten. Små hus kan vara lite charmiga, men ska man ha det som permanentbostad är det för litet. Varför vill man bo i ett hus som totalt sett är lika stort som en normal tvårumslägenhet?

3,6 miljoner ligger säkert klart under snittet för hus i Huddinge, men det är väldigt lite hus för pengarna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in