Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-05-18, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Här slipper du grannar inpå knuten...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8r...rplats-3707678
Oj. Där skulle jag väldigt väldigt gärna bo!
Citera
2013-05-18, 08:38
Medlem
Citat:
Här slipper du grannar inpå knuten...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8r...rplats-3707678
För den ekonomiskt oberoende eremiten utan barn.

Åka till jobbet låter sig knappast göras på daglig basis och stökiga ungar går inte att skicka ut i trädgården utan att de drunknar.
Citera
2013-05-18, 13:32
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

Konsekvent genomfört och personligt, det måste man ge dem/ägaren. Notera väggklockan som hänger under fönstret och att alla fönster har fördragna persienner och rullgardiner.

Kanske en dvärg som säljer ?
Citera
2013-05-18, 13:36
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
För den ekonomiskt oberoende eremiten utan barn.
Åka till jobbet låter sig knappast göras på daglig basis och stökiga ungar går inte att skicka ut i trädgården utan att de drunknar.

Lyx-spa eller elitklubb? Misstänker dock att avlopp blir ett jättebekymmer...
Citera
2013-05-18, 19:06
Moderator
rotadents avatar
Tråden handlar alltså om udda objekt på Hemnet och inte skvaller om enskilda mäklare. Vi kan gärna diskutera objektbeskrivningen, men undvik stickspår om personer.

//Mod
Citera
2013-05-18, 23:59
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
http://www.hemnet.se/bostad/gard-10r...rtner_id=eniro

Ahlby Säteri, bara ett (optimistiskt) stenkast från centrala Stockholm. Det lär inte vara ofta ett sånt här objekt kommer ut på marknaden så nära stan. Undrar vad försäljningspriset kommer att landa på (själv vågar jag inte ens gissa)?

Elegant.
Får man köpa en sån där gård, och sedan inreda hur man vill? Eller måste man ta hänsyn till nån byggnadsminneslag och köra museum-stilen.
Citera
2013-05-19, 00:19
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
http://www.hemnet.se/bostad/gard-10r...rtner_id=eniro

Ahlby Säteri, bara ett (optimistiskt) stenkast från centrala Stockholm. Det lär inte vara ofta ett sånt här objekt kommer ut på marknaden så nära stan. Undrar vad försäljningspriset kommer att landa på (själv vågar jag inte ens gissa)?

Jag skulle tamigfan ligga med en man för den lyan, och jag är man!
Citera
2013-05-19, 02:14
Medlem
JayGatsbys avatar
Trevligt hus, synd att det ligger i Vårberg bara.
http://www.residence.se/till-salu/ob...&g=1&objtypes=
Citera
2013-05-19, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Elegant.
Får man köpa en sån där gård, och sedan inreda hur man vill? Eller måste man ta hänsyn till nån byggnadsminneslag och köra museum-stilen.

Jag vet inte, men det är kanske ingen högoddsare att det skulle finnas någon form av byggnadsminnesmärkning där. Det finns ju lite olika varianter på det. En del får man ändra interiören men inte exteriören osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag skulle tamigfan ligga med en man för den lyan, och jag är man!

Jag skulle nog kunna göra betydligt mer än så om det var att få den till skänks du menade.

Hoppas priset blir offentligt någonstans när affären är klar. Skulle vara intressant att se om det fanns en chans att man skulle kunnat dela upp den mellan våningsplanen och haft råd att själv bo på ett av planen.
Citera
2013-05-19, 10:14
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Trevligt hus, synd att det ligger i Vårberg bara.
http://www.residence.se/till-salu/ob...&g=1&objtypes=

Det där är verkligen som upplagt för att skapa ett gated community. Ett antal hus som ligger bredvid varandra lite för sig själva, med gemensam infart och som redan i dag bildar en samfällighet. Ett fint hus och ett fint läge, området i övrigt kan jag inte så mycket om. Jag har verkligen dålig koll på söderort, men det borde väl inte behöva vara så nära en massa elände?
Citera
2013-05-19, 12:01
Medlem
FireOnTheSides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det där är verkligen som upplagt för att skapa ett gated community. Ett antal hus som ligger bredvid varandra lite för sig själva, med gemensam infart och som redan i dag bildar en samfällighet. Ett fint hus och ett fint läge, området i övrigt kan jag inte så mycket om. Jag har verkligen dålig koll på söderort, men det borde väl inte behöva vara så nära en massa elände?

Det är fullt möjligt att helt undvika själva Vårberg centrum när man bor där, det ligger märkligt till lite off längs en väg med skog emellan området och resten av Vårberg. Sen tycker jag att Vårberg överhuvud taget har lite oförtjänt dåligt rykte, men visst, centrum är rätt trist. Men husen i det här området är väldigt fina och de har vacker utsikt över vattnet.
Citera
2013-05-19, 12:54
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FireOnTheSide
Det är fullt möjligt att helt undvika själva Vårberg centrum när man bor där, det ligger märkligt till lite off längs en väg med skog emellan området och resten av Vårberg. Sen tycker jag att Vårberg överhuvud taget har lite oförtjänt dåligt rykte, men visst, centrum är rätt trist. Men husen i det här området är väldigt fina och de har vacker utsikt över vattnet.

Ja, jag tyckte att det såg attraktivt ut. Jag har nog aldrig varit i Vårberg så jag kan inte säga något om området utifrån egna erfarenheter. Jag tänkte mest på "synd att det ligger i Vårberg". Det är ju så i Stockholm att bra områden nästan alltid gränsar till sämre områden, utan att det nödvändigtvis är något större problem. Dels för att många områden har sämre rykte än de förtjänar, dels för att de flesta människor ändå mest rör sig i sitt eget område.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in