Citat:
Ursprungligen postat av
Giggi
Jag tycker att det är ett riktigt trevligt hus som med rätt inredning hade fått ett lyft. De rundade väggarna stor mig inte alls, snarare tvärtom skapar de en mjukare känsla eftersom stora, nybyggda villor ibland kan kännas kala och hårda.
Gardinerna är ju lite udda, varför viker man dem i nederkant och låter dem släpa istället för att lägga upp dem.
Snygg trappa till ovanvåningen.
Men, varför har man inte fixat till toalettpappret på bilden??!! Det behöver inte vara toalettvikning, men det behöver ju inte vara utdraget så att det ser ut som om någon precis suttit och bajsat.
Det var för många rundade väggar imo. Se på barnrummet med röda bilsängen, det är helt omöjligt att möblera på ett vettigt sätt. Sovrum 3 på ö.p. var också svårmöblerat, de har tryckt upp möblerna mot de räta väggarna och kvar blir outnyttjad yta.
I ett av badrummen ser jag inte ens något toapapper, inte ens en hållare. Hela huset känns obebott,
inte en tavla någonstans utom några klistermärken i ett barnrum, men leksaker och till o med en barngrind i trappan skvallrar om att barn åtminstone devis vistas där.
Långa gardiner som ligger mot golvet har länge varit modernt, inte så vanligt kanske, men det förekommer då o då i inredningstidningar. Jag har dock aldrig sett sådana så vikta och tillrättalagda som i detta hus, de jag sett har alla varit mer puffiga mot golvet som de som hänger i vardagsrummet.
Ett bildsök på långa gardiner golv, gav några bilder som exempel.
https://www.google.se/search?q=l%C3%...w=1209&bih=635