Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-11, 23:39
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Läste först "dusch och tidsmaskin". Det hade varit OnT. Kanske har feber...

(Jag har också tjock-TV).
Jag har också tjock-tv, det kan med lite god vilja ses som en tidsmaskin, inte som man kan färdas i men att ha som ett fönster till en svunnen tid. Jag har dock en så pass stor tjock-tv att den inte ryms i mitt badrum, kanske dags att köpa en tunnis.
Citera
2013-12-11, 23:49
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Jag har också tjock-tv, det kan med lite god vilja ses som en tidsmaskin, inte som man kan färdas i men att ha som ett fönster till en svunnen tid. Jag har dock en så pass stor tjock-tv att den inte ryms i mitt badrum, kanske dags att köpa en tunnis.
Haha, tidsmaskin är ett bra namn på min apparat också, får inte heller plats i badrummet. Så tung att flyttgubbarna klagade.
Citera
2013-12-12, 01:38
Medlem
Någon har lekt med målarfärg här, väggarna är troligen nyligt vitmålade men vad för klant kladdar på listerna på detta sätt. Tydligen har det stått en köksoffa i köket som flitigt använts för middagsluren av fettfläckarna att döma.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...agen-6-5927031
Citera
2013-12-12, 02:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
väggarna är troligen nyligt vitmålade men vad för klant kladdar på listerna på detta sätt.
Röd tejp?
Citera
2013-12-12, 03:18
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Röd tejp?
Fast då kunde dom väl rycka tejpen före fotografering. Det går ju på någon minut.

Kanske planerade att måla listerna efter men inte han klart före foto.
Citera
2013-12-12, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Fast då kunde dom väl rycka tejpen före fotografering. Det går ju på någon minut.

Kanske planerade att måla listerna efter men inte han klart före foto.

Jag vill veta varför mäklarbilder togs innan en tydlig pågående renovering av samtliga rum är avslutad? Ska man gissa sig till att den är mycket fräschare nu (för 3,75 hade jag verkligen inte betalat för en trea i såpass slitet skick, ens i en fantasivärld)?
Citera
2013-12-12, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSune
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...rget-1-5912334
Var mäklaren full när han skrev den annonsen ?
"Positivt planerad tvåa." Eh ok ?
"stor umgängeslusta" lägenheten kramas eller ?
"Allt i rackans bra skick!" Rackans!

http://beskrivningar.capitex.se/objd...re&from=hemnet

Sen i själva annonsen fortsätter superlativen:
"Bli inte förvånad om du stöter på någon från kungahuset, eller en världskändis med passion för vällagad fisk."
" Här har många färgstarka personligheter levt, verkat och passerat revy. Något som andas i väggarna"
"Fastigheten är helt unik för Göteborg med sin mix av modern bekvämlighet, läge och historia"

Hoppas han inte tog i så han sprack,karlstackarn.

"På tröskeln möts du av ljuset" är min favoritfras. Får mig att tänka på Bröderna Lejonhjärta.
Citera
2013-12-12, 14:17
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Någon har lekt med målarfärg här, väggarna är troligen nyligt vitmålade men vad för klant kladdar på listerna på detta sätt. Tydligen har det stått en köksoffa i köket som flitigt använts för middagsluren av fettfläckarna att döma.
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...agen-6-5927031

ser inte ens ut som de sitter på listerna, ser ju ut som de lagts till i dator, varför blev bilden sådan ? http://farm1.pics.objektdata.se/pic/....jpg&sizex=800
Citera
2013-12-12, 15:00
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
ser inte ens ut som de sitter på listerna, ser ju ut som de lagts till i dator, varför blev bilden sådan ?

Dom skarpa färgerna är typiskt 70-tal, det var ganska populärt med den typen av "radioaktiva" fäger. Har sett en hel del såna objekt, och jag funderade på att samla ihop en bunt för att det är så kul att se såna objekt tillsammans som en del av en dåtida trend.

Men det ser ut som om dom har målat väggarna utan att maska mot listerna. "Äh, vi tar det sen. Det ska ändå målas över...." Och sen så har dom väl inte pallat. Att slipa och måla alla lister i en lägenhet tar förvånansvärt lång tid. Framförallt när det måste maskas åt alla håll. Sen ser det ut som om listerna är målade med nån sorts plastfärg tidigare, där färgen har spruckit och flagnat i stora sjok. Allt var inte bättre förr...
Citera
2013-12-12, 15:04
Medlem
Skidaddles avatar
Mmmmmm, 70-talet, I love you....

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4r...agen-7-5924532

Tapeterna i badrummen! Gillestugan! You can't make this shit up....
Citera
2013-12-12, 15:05
Medlem
Jag funderade själv om det var maskeringstejp som satt kvar, men jag har aldrig sett så skarpt röd tejp, den är också så bred att jag tvivlar på det, även om det finns breda tejper. Kanterna är också så raka där färgen inte kladdats över så kan man precisera tejp förstår jag inte varför man inte kan vara mer noga med färgen.

Det är även konstiga fläckar, avskavd färg antar jag, på den vita golvlisten i rummet med svart vägg. Man kan fundera om någon målat över med vitt inför försäljningen då det varit djuprött i det ena rummet och orange och blått i det andra. Fönstret med orange och blått ser sinnesrubbat ut imo.

Varför de målat svarta fondväggar förstår jag inte, det är ju stilrent och högsta mode med svart och vitt men om det nu är en övermålning bara inför försäljning så verkar det konstigt att inte bara måla allt vitt.

I rummet med orange,blått fönster är det spår på den vita väggen antagligen efter en säng, så man kan ju undra om vitfärgen ändå varit påmålad rätt länge, fast inga tavelmärken syns?!

Alternativt har det flyttat in några med tummen mitt i handen som kladdat över skrikiga väggar med vitt och svart och levt där några år med kladdiga lister i avvikande färger.

Hallen ser också nyrustad och relativt fin ut, man kan ju undra om det är gjort inför försäljningen då det står i så konstig kontrast mot de två sovrummen. Men är det kladdat vitfärg på listerna även där så syns det inte lika bra då listerna redan är vita.

Det är också sällsynt att i en lägenhet idag leva utan engreppsblandare både i kök och toa. Skulle bli vansinnig själv, man är väl bortskämd rent krasst, ett i-landsproblem, men i en modern lägenhet skulle jag aldrig orka ratta in två kranar när jag använder vatten. Det ser ut som att de levt på stekt mat typ bacon, fettfläckarna på trälisten ovan kaklet var sunkiga. Kakelfogen ovan spisen är också så där sunkigt fettmättad och mörkfärgad.
Citera
2013-12-12, 15:10
Medlem
elizadeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Mmmmmm, 70-talet, I love you....

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4r...agen-7-5924532

Tapeterna i badrummen! Gillestugan! You can't make this shit up....

En orgie i trä och skarpa färger!

Edit: Saknas bara en sån där tjusig grön eller orange toalettstol, då hade lyckan varit total.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in