Citat:
Ursprungligen postat av
pyttefnax
Jag gillar mitt badrum lagom stort. Tillräckligt stort för rymlig dusch och tvättmaskin men samtidigt räcker duschslangen över hela badrummet så man slipper moppa så mycket utan bara plockar ut allt och spolar av.
Hade en kompis vars första lägenhet var genom lärlingsjobbet, en vindsvåning på 15 kvm där hallen/köket utgjorde mer än hälften av golvytan. Toalett/dusch var så litet att det var omöjligt att stå om man hade druckit det minsta eftersom alla över 150 cm var tvugna att luta sig bakåt pga snedtaket, och när man skulle duscha vek man hela handfatet 90 grader och drog draperiet för dörren så inte hall/kök stod under vatten när man var klar. Det var en enormt charmig lägenhet, som en koja.
Jag tycker att det är trevligt med yta, så jag gillar det här stora badrummet. Lite mer att städa är det väl, men eftersom det är lättstädat även utan att spola allt så gör det mig ingenting. Det tar ju rätt många kvadrat av lägenhetsytan dock.
Det där låter ju eventuellt mysigt, men jag hade nog blivit tokig om jag hade bott så litet... Jag var med en kompis och kollade på en lägenhet han funderade på att köpa ute i Kalhäll för många år sen. Den kostade typ 400 000, hade en avgift på 950 spänn och var kanske 20kvm stor. Duschen var helt fantastisk i den lägenheten. Den var så smal att jag fick gå in sidleds och inte kunde vända mig (jag provade). Om jag hade haft den hade jag fått gå in med ena sidan först, sen gått ut och vänt på mig och gått in med andra sidan före om jag ville duscha hela kroppen