Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-11, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka

För ett tag sen använde jag ett badrum som va så smalt att jag knappt kunde vända mig i duschen utan att slå i väggarna, de va så smalt så när jag satt på toaletten va jag tvungen att ha dörren öppen så bena stack ut...fyfan för såna badrum.

Du ska inte köpa husvagn Mina föräldrar hade en vagn som var så liten att när någon gick på toa fick alla andra gå ut
Citera
2013-12-11, 18:27
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
ASGARV tror inte butiken vill ha tillbaka en toalett med bromsspår

Ja, det är möjligt. Men jag skulle ju aldrig köpa en toalettstol som jag inte var nöjd med. Jag menar, ska man köpa tio stycken och kassera bara för att dom inte passar? Damned if you do, damned if you don't....
Citera
2013-12-11, 18:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Du ska inte köpa husvagn Mina föräldrar hade en vagn som var så liten att när någon gick på toa fick alla andra gå ut
Har varit i en båt som hade toaletten mitt i båten typ, en stol med hål i och en spann under

Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Ja, det är möjligt. Men jag skulle ju aldrig köpa en toalettstol som jag inte var nöjd med. Jag menar, ska man köpa tio stycken och kassera bara för att dom inte passar? Damned if you do, damned if you don't....
Är ju helt klart ett dilemma men får mäta dig fram till vad som passar eller bygga eget
Citera
2013-12-11, 19:13
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Det låter som att det är en Ferguson du söker: http://www.youtube.com/watch?v=IL2YRDzpTL4
Citera
2013-12-11, 19:16
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Perspektivet är åt helvete men räknar man på plattorna på golvet handlar de inte om många centimeter.
Går man på skuggan på golvet ser det ut att va ~1.8ggr bredden av en klinkers mellan sitsen och väggen.

Har en sån toalett :/ nyligen byttes den 30år+ gamla toaletten ut och den nya "sticker fram" så kanten på handfatet hamnar där vänsterarmen vill vara och de är skit.
För ett tag sen använde jag ett badrum som va så smalt att jag knappt kunde vända mig i duschen utan att slå i väggarna, de va så smalt så när jag satt på toaletten va jag tvungen att ha dörren öppen så bena stack ut...fyfan för såna badrum.

När jag flyttade senast gick jag från ett badrum där man precis kunde stå och vända sig mellan toalett, handfat och badkar, till ett badrum som är helt enormt. Tack gode Gud för nybyggt... Jag skulle aldrig stå ut med att ha det som i många av smålägenheterna i den här tråden, där man får sitta intryckt i ett litet hörn i badrummet med en trähylla i ek inkörd i axeln och andra armen på handfatskanten... Förutom att det är obekvämt måste det vara skitstörigt att städa i ett så trångt utrymme. En stor fördel med ett stort badrum är att det är ruskigt lätt att hålla rent. Med vägghängd mugg är det bara att moppa fritt överallt.
Citera
2013-12-11, 19:23
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
När jag flyttade senast gick jag från ett badrum där man precis kunde stå och vända sig mellan toalett, handfat och badkar, till ett badrum som är helt enormt. Tack gode Gud för nybyggt... Jag skulle aldrig stå ut med att ha det som i många av smålägenheterna i den här tråden, där man får sitta intryckt i ett litet hörn i badrummet med en trähylla i ek inkörd i axeln och andra armen på handfatskanten... Förutom att det är obekvämt måste det vara skitstörigt att städa i ett så trångt utrymme. En stor fördel med ett stort badrum är att det är ruskigt lätt att hålla rent. Med vägghängd mugg är det bara att moppa fritt överallt.
Jag gillar mitt badrum lagom stort. Tillräckligt stort för rymlig dusch och tvättmaskin men samtidigt räcker duschslangen över hela badrummet så man slipper moppa så mycket utan bara plockar ut allt och spolar av.

Hade en kompis vars första lägenhet var genom lärlingsjobbet, en vindsvåning på 15 kvm där hallen/köket utgjorde mer än hälften av golvytan. Toalett/dusch var så litet att det var omöjligt att stå om man hade druckit det minsta eftersom alla över 150 cm var tvugna att luta sig bakåt pga snedtaket, och när man skulle duscha vek man hela handfatet 90 grader och drog draperiet för dörren så inte hall/kök stod under vatten när man var klar. Det var en enormt charmig lägenhet, som en koja.
Citera
2013-12-11, 19:30
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Jag gillar mitt badrum lagom stort. Tillräckligt stort för rymlig dusch och tvättmaskin men samtidigt räcker duschslangen över hela badrummet så man slipper moppa så mycket utan bara plockar ut allt och spolar av.

Hade en kompis vars första lägenhet var genom lärlingsjobbet, en vindsvåning på 15 kvm där hallen/köket utgjorde mer än hälften av golvytan. Toalett/dusch var så litet att det var omöjligt att stå om man hade druckit det minsta eftersom alla över 150 cm var tvugna att luta sig bakåt pga snedtaket, och när man skulle duscha vek man hela handfatet 90 grader och drog draperiet för dörren så inte hall/kök stod under vatten när man var klar. Det var en enormt charmig lägenhet, som en koja.

Jag tycker att det är trevligt med yta, så jag gillar det här stora badrummet. Lite mer att städa är det väl, men eftersom det är lättstädat även utan att spola allt så gör det mig ingenting. Det tar ju rätt många kvadrat av lägenhetsytan dock.

Det där låter ju eventuellt mysigt, men jag hade nog blivit tokig om jag hade bott så litet... Jag var med en kompis och kollade på en lägenhet han funderade på att köpa ute i Kalhäll för många år sen. Den kostade typ 400 000, hade en avgift på 950 spänn och var kanske 20kvm stor. Duschen var helt fantastisk i den lägenheten. Den var så smal att jag fick gå in sidleds och inte kunde vända mig (jag provade). Om jag hade haft den hade jag fått gå in med ena sidan först, sen gått ut och vänt på mig och gått in med andra sidan före om jag ville duscha hela kroppen
Citera
2013-12-11, 19:53
Medlem
NorthSNKRs avatar
Avd. Blandade stilar

http://www2.bjurfors.se/Bostad/Stock...gatan-35-3-tr/
Citera
2013-12-11, 19:56
Medlem
NorthSNKRs avatar
Läcker lägenhet på alla sätt, men tjock-tv? Får betecknas udda i sammanhanget..!

http://www.esny.se/sv/object/images/--343945
Citera
2013-12-11, 20:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Avd. Blandade stilar

Såg inte så djävligt ut ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Förutom att det är obekvämt måste det vara skitstörigt att städa i ett så trångt utrymme.
Mitt badrum är nog 2 kvadratmeter(ögonmått suger) och det är bökigt att städa för mitt i badrummet är en tröskel till duschen så kan inte spola rent med vattenslang och måste ligga ned för att komma in runt toaletten...märks väldigt tydligt att huset jag bor i byggdes i slutet av 40talet.
Citera
2013-12-11, 22:50
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Avd. Blandade stilar

eller trevliga grannar snett över gatan
Citera
2013-12-11, 23:29
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
...
Läste först "dusch och tidsmaskin". Det hade varit OnT. Kanske har feber...

Citat:
Avd. Blandade stilar

ja det var blandat. Stilblandningar kan funka men den här har inte riktigt känslan...

Citat:
Läcker lägenhet på alla sätt, men tjock-tv? Får betecknas udda i sammanhanget..!

http://www.esny.se/sv/object/images/--343945
Gillar lägenheten! Många vindsvåningar verkar inte lika trevliga som de är dyra (mycket yta som är svåranvänd pga snetak, fönster där man inte kan titta ut och kall inredning. Men denna ser både fin och trivsam ut.

(Jag har också tjock-TV).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in