Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-11, 01:50
Medlem
NorthSNKRs avatar
Jag kan inte komma ihåg att jag nån gång tidigare har sett en "dusch för 2"... är det verkligen så ovanligt?

http://www.hemnet.se/bostad/villa-8r...rtner_id=eniro

http://farm2.pics.objektdata.se/pic/...=800&sizeY=800
Citera
2013-12-11, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Jag kan inte komma ihåg att jag nån gång tidigare har sett en "dusch för 2"... är det verkligen så ovanligt?

Jag har sett det både på hemnet och i inredningstidningar men vanligt skulle jag inte kalla det.
Jag får bara två associationer i huvudet......par som har snuskigt trevligt tillsammans i duschen eller skol/idrotts-duschar där många ska få plats. Men hemma i anslutning till en liten bastu och så där tätt ser ju bara konstigt ut.
Citera
2013-12-11, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag har sett det både på hemnet och i inredningstidningar men vanligt skulle jag inte kalla det.
Jag får bara två associationer i huvudet......par som har snuskigt trevligt tillsammans i duschen eller skol/idrotts-duschar där många ska få plats. Men hemma i anslutning till en liten bastu och så där tätt ser ju bara konstigt ut.

Reagerar mest på att huset verkar ha fyra badrum och en gästtoalett... Blir många toaletter att städa och många duschar att spola då och då så det inte börjar lukta avlopp. Mina föräldrar har två badrum och varje gång man ska bo där några dagar måste man börja med att spola gästduschen för att det luktar unket där inne.

Två duschar var det första gången jag sett, och det kan nog göra så att morgnarna går lite mer effektivt, men har man så många duschar behövs det nog egentligen inte. När jag var liten var vi rätt så oblyga med nakenhet i badrummen och ofta var vi där allihopa samtidigt, så för en familj med en "normal" syn på kroppen funkar det nog rätt bra med dubbelduschar. Reagerade väl mer då på att föräldrar och barn har separata badrum, för har man små barn måste man ju ändå hjälpa dem i badrummet.
Citera
2013-12-11, 11:21
Medlem
Kvackelikvacks avatar
Citat:

Inte riktigt samma sak, men tror vi hade något dyrare objekt i tråden för ett tag sedan med två dusch-kabiner bredvid varandra.
Citera
2013-12-11, 12:13
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Reagerar mest på att huset verkar ha fyra badrum och en gästtoalett... Blir många toaletter att städa och många duschar att spola då och då så det inte börjar lukta avlopp. Mina föräldrar har två badrum och varje gång man ska bo där några dagar måste man börja med att spola gästduschen för att det luktar unket där inne.

Två duschar var det första gången jag sett, och det kan nog göra så att morgnarna går lite mer effektivt, men har man så många duschar behövs det nog egentligen inte. När jag var liten var vi rätt så oblyga med nakenhet i badrummen och ofta var vi där allihopa samtidigt, så för en familj med en "normal" syn på kroppen funkar det nog rätt bra med dubbelduschar. Reagerade väl mer då på att föräldrar och barn har separata badrum, för har man små barn måste man ju ändå hjälpa dem i badrummet.
Tappade räkningen men två av dem hade bastu...

Jag misstänker företagare inom VVS/bygg som kör på bara för att de kan, och har städhjälp.

Har sett dubbelbadkar i lyxigare bostäder på sistone. Visst kan det verka romantiskt men inte så smart för det drar dubbelt med vatten även om man badar själv. Mest är det för att man inte vet vad man ska göra med sina pengar antar jag. "Vad ska vi nu hitta på för att göra kompisarna avundsjuka.."

EDIT: De är tjocka?
Citera
2013-12-11, 12:47
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:

kanske siamesisk tvilling ?
Citera
2013-12-11, 14:23
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Den toaletten fick jag klaustrofobiska känslor av och ömma armbågar..
Citera
2013-12-11, 17:33
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Den toaletten fick jag klaustrofobiska känslor av och ömma armbågar..

Det är verkligen ingen vidare bild. De klämmer i med vidvinkeln så det nästan ser ut som att muggen står längst in i en jävligt smal korridor. Förmodligen är det ju bara en jävligt trång toalett, men kanske inte riktigt så långsmal...

Jag har varit och tittat på lägenheter med små badrum och toaletter och det där är verkligen en grej jag avskyr. Jag skulle aldrig vilja bo någonstans där man måste sitta på muggen med hakan mot handfatet eller sitta snett på toan för att få plats med benen etc. Det känns helt sjukt, när man sitter på muggen måste man ha lite utrymme.
Citera
2013-12-11, 17:46
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent

Jag har varit och tittat på lägenheter med små badrum och toaletter och det där är verkligen en grej jag avskyr. Jag skulle aldrig vilja bo någonstans där man måste sitta på muggen med hakan mot handfatet eller sitta snett på toan för att få plats med benen etc. Det känns helt sjukt, när man sitter på muggen måste man ha lite utrymme.

Det här är ju iofs lite OT, men jag har alltid undrat hur det går till när man köper ny toalettstol. Jag är ganska kräsen när det gäller mitt skitande, och det är få toalettstolar som når upp till mina höga krav. Framförallt tycker jag alltid att hålet och sittringen är för liten. På för små toaletter är det lätt att det hamnar skit på kanten, och sånt vill man ju försöka undvika. Kan man ta hem toalettstolar och provskita dom ett tag? Och lämna tillbaka dom om dom inte passar? Eller kan man provskita dom i affären? Jag är rädd att det skulle ta ett ganska långt tag att hitta en som passar. Så, det är ju tur att man inte behöver nya toalettstolar alltför ofta...
Citera
2013-12-11, 17:50
Medlem
Citat:
Det är verkligen ingen vidare bild. De klämmer i med vidvinkeln så det nästan ser ut som att muggen står längst in i en jävligt smal korridor. Förmodligen är det ju bara en jävligt trång toalett, men kanske inte riktigt så långsmal...

Japp, håller med dig igen Tänk om man levde för bara några decennier sedan, på tex. 1920 talet (osäker på årtal) och fick gå ut på gårdens gemensamma kvartersutedass.
Vi ägnar faktiskt en hel del tid med att passera all den mat vi intar, så varför våra badrum och toaletter ska vara små är ju främst av kostnads och utrymmesskäl, så fort någon har råd så fläskar man genast på i alla våtutrymmen och skaffar lyxiga toaletter. Supertrånga badrum tycker jag mest att jag ser i Sthlm då det finns en hel del gamla hus där som rustas och uppdateras men kvadratmetrarna återstår att pussla in alla planlösningar på. Det byggs mycket nytt med små badrum och villor kan än idag ha så där små gästtoaletter att handfatet förminskas till storleken av en enliterskastrull. Men det är väl många som hellre betalar för mer kvadratmeter i vardagsrummet än på gästtoan.
Citera
2013-12-11, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Det här är ju iofs lite OT, men jag har alltid undrat hur det går till när man köper ny toalettstol. Jag är ganska kräsen när det gäller mitt skitande, och det är få toalettstolar som når upp till mina höga krav. Framförallt tycker jag alltid att hålet och sittringen är för liten. På för små toaletter är det lätt att det hamnar skit på kanten, och sånt vill man ju försöka undvika. Kan man ta hem toalettstolar och provskita dom ett tag? Och lämna tillbaka dom om dom inte passar? Eller kan man provskita dom i affären? Jag är rädd att det skulle ta ett ganska långt tag att hitta en som passar. Så, det är ju tur att man inte behöver nya toalettstolar alltför ofta...

Jag vet inte om det är en skröna men jag har hört att de på Ikea varuhusen ofta får gräva upp skit från utställningsbadrummens toaletter. Griniga och nödiga barn som måste lätta på trycket antar jag.
Jag har själv sett skyltar på utställlningsex. där en lapp på toan upplyser om att det är en icke installerad toa.
Senast redigerad av lacrima 2013-12-11 kl. 17:56.
Citera
2013-12-11, 18:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Perspektivet är åt helvete men räknar man på plattorna på golvet handlar de inte om många centimeter.
Går man på skuggan på golvet ser det ut att va ~1.8ggr bredden av en klinkers mellan sitsen och väggen.

Citat:
Har en sån toalett :/ nyligen byttes den 30år+ gamla toaletten ut och den nya "sticker fram" så kanten på handfatet hamnar där vänsterarmen vill vara och de är skit.
För ett tag sen använde jag ett badrum som va så smalt att jag knappt kunde vända mig i duschen utan att slå i väggarna, de va så smalt så när jag satt på toaletten va jag tvungen att ha dörren öppen så bena stack ut...fyfan för såna badrum.

Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Kan man ta hem toalettstolar och provskita dom ett tag?
ASGARV tror inte butiken vill ha tillbaka en toalett med bromsspår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in