Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-01-24, 13:10
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Det här måste vara den trängsta och märkligaste sovloftetta jag har sett. Och dyraste. Över hundratusen per kvadratmeter.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...tan-25-5958640

Tyckte den såg riktigt trevlig ut! Dock inte till det priset..
Citera
2014-01-24, 14:06
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Det här måste vara den trängsta och märkligaste sovloftetta jag har sett. Och dyraste. Över hundratusen per kvadratmeter.

Nä, den var inte rolig. Och vad f-n gör äpplena på hällen?
Citera
2014-01-24, 15:17
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante

Trångt och trångt... Inte värt det, men det kommer ändå bli budgivning. Så rubbat det är just nu
Citera
2014-01-24, 16:04
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ja, det där är mer av typen McMansions som jag nämnde tidigare nångång. McDonaldsversionen av americana. Jag har sett åtminstone en handfull såna under hösten. Fantastiskt osvenskt och osmakligt...

Att det är ett stenkast från Rinkeby kan ha med saken att göra. Invandrare som drar in bra med pengar vill bygga flådigt och har inte riktigt samma ideal som svenskar. Det här huset var dock väldigt amerikanskt rakt igenom, möblerna kändes amerikanska mer än mellanöstern som jag kommer ihåg det. Det ser man ganska sällan utan det brukar vara ganska karakteristiskt i möblemanget.

Men ja, det är rätt hemskt.
Citera
2014-01-24, 16:06
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante

Jag tyckte inte heller att det var något jättefel på själva lägenheten, men priset kändes helt galet. Avgiften var inte superlåg heller, många av de riktigt dyra smålägenheterna har några enstaka hundringar i avgift, det här var ändå över tusenlappen.
Citera
2014-01-24, 16:21
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
De ska ju vispas, ju!
Citera
2014-01-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta

Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
De ska ju vispas, ju!
Det är ju Fantastic Frank som visar att äppelpaj är på gång att fylla detta lilla kyffe med väldoft och hemtrevlighet.
Citera
2014-01-24, 16:29
Medlem
Citat:

Den är åtminstone större än min! Man får plats!
Citera
2014-01-24, 16:55
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomtoddler
Den är åtminstone större än min! Man får plats!

Hur bor du? 18 kvadrat är litet... hur stort är ditt? pris/månad, vart?
Citera
2014-01-24, 17:54
Medlem
Citat:

Ska jag vara ärlig gillade jag faktiskt den. Så som de möblerat var där gott om plats till både matbord och soffa, och jag har sett bra mycket trängre miniettor. Balkong är ju heller inte helt vanligt till de här lägenheterna, och öppnar upp lite, åtminstone på sommaren. I och med att sovloftet verkar täcka nästan hela lägenheten känns det heller inte som att man hela tiden ser sängen som nåt konstigt, utan den håller sig ur sikt så länge man inte ska sova.

Om det inte vore för det helt absurda priset hade jag kunnat tänka mig att bo så under studietiden. Man undrar ju dock, som vanligt, vilka som är målgruppen. Men den lär väl säljas den här med.

Edit: upptäckte en sak jag verkligen inte gillade nu: dörren till klädkammaren är borttagen. Det ser ju hemskt ut, med totalt stilbyte och stök. Den hade jag satt tillbaka direkt om jag flyttat in där.
Senast redigerad av Grillo 2014-01-24 kl. 17:56.
Citera
2014-01-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman

15 ca. Samma kvadratmeterpris ungefär, lite lägre. Och betalar ungefär tusen i månaden. Nyinflyttad, så jag är inte helt van.
Citera
2014-01-24, 19:25
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman

Tja, jag har bott på 17 kvm. Det fanns inte plats för sånt fjask som en soffa där. När man kom hem från jobbet så föll man tillsammans ner i sängen eller så gick man ut på stan. Fan så många biofilmer man såg på den tiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in