Citat:
Ursprungligen postat av
Bullen516
Usch, varför bygger man sådär? Vad ska de göra med den där stora tråkiga ytan? På ett stort kvadratiskt hus blir det för mycket yta utan fönster. Dessutom slösar de bort en yttervägg till garage och pannrum. Ett avlångt hus, om det får plats, hus i vinkel eller två våningar hade varit trevligare om det ska vara stort. Och sen det stora platta taket... Måste man skotta det på vintern?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skidaddle
Jag kan bara hålla med. Som sagt, det är nog lite showcase över det hela, för att visa upp hans talanger. Jag kan tillägga till kritiken att det antagligen inte är så himla energivänligt heller. Dom där tre utbyggda kuberna ger ju en väldigt veckad fasad, och mer yta där energin och inomhusvärmen kan försvinna ifrån. Ju större och mer veckad fasad, desto mer energiförluster.
Överlag tycker jag dock att det är ett väldigt trevligt hus, bättre än många många andra...
Det är en varm ton som du säger - mycket softare än kritvitt. Kanske lite väl genomförd och arkitektig inredning för en annan. Såg det på Hustoppen också och har för mig att det var väldigt tomt på prylar då med. Kanske är det en stor sommarstuga där de bara har det nödvändigaste? De där utstickande rummen är fina både på utsidan och insidan. De kanske inte använder huset så mycket på vintern?
Jag tycker det är jättefint på utsidan! Formen, färgerna och materialen gör att det smälter in i naturen helt otroligt. Den asymmetriska formen, flera småbitar instället för en stor kloss. Den "levande" patinerade ytan och de två färgerna som påminner om klippor med lava. Kolla garaget bara, med snett grästak. De kan lägga över ett kamouflagenät och gömma sig om det blir krig.
EDIT: Ännu ett till drömhus till salu... Som vanligt funderar jag på varför.