• 1
  • 2
2008-05-08, 21:12
Medlem
Kookaburras avatar
Vad tycker ni om denna underbara grupp? Jag lskar dom och tycker de r grymt underskattade. Bjrn Gustavsson kan slnga sig i vggen!

NU s r det s att jag inte "orkat" ska efter liknande trdar men jag tror inte det

Diskutera allt som har med Galenskaparna/Aftershave hr!
Citera
2008-05-08, 21:16
Medlem
Hoegbergs avatar
Haha, nu blev man nstan sugen p att dra ner Macken. Var fan inte igr man sg den.
Citera
2008-05-08, 21:53
Medlem
antonstds avatar
Det r svensk kultur. Inget slr macken
Citera
2008-05-08, 21:54
Medlem
Kookaburras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoegberg
Haha, nu blev man nstan sugen p att dra ner Macken. Var fan inte igr man sg den.
Gr du det!
Citera
2008-05-08, 21:55
Medlem
Kookaburras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonstd
Det r svensk kultur. Inget slr macken
Riktigt bra r Macken
Citera
2008-05-08, 21:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Inte bara avatarbytardag - det mste vara 'ironiska dagen' ocks. Hoppas jag.
Citera
2008-05-08, 22:00
Medlem
Kookaburras avatar
"I den magiska trtan bor Tvinkel-tvankel-tvnkel-tvass-tviss
Han r fdd till filur och minister...
I hans urgrpta hatt finns en Hasse-basse-kasse-viss-kiss
som r slkt med tant Keso ock Krister...
som ger en flygplats i Azerbadjan
i dalen dr tranorna trallar...
p berget intill vxer lim och banan
som kommer nr husbonden kallar...

I den magiska trtan bor Tvinkel-tvankel-tvnkel-tvass-tviss
Han r liten och lng
p en gng...

Genialiskt!
Citera
2008-05-08, 22:55
Medlem
Lastbils avatar
Macken r nog en av de bsta humorserierna som gjorts i Sverige. lskar scenen dr en snubbe frsker f sitt avgasrr bytt gentemot 30 barkisar . "Din snle faen"
Citera
2008-05-08, 22:58
Medlem
Laddade ner "En himla mnga program" fr ett tag sedan. Jag kan sga som shr: Programmen har verkligen inte ldrats med vrdighet. Jag skrattade nstan ingenting och spolade mig igenom skiten. En del av skmten var skert roliga i brjan av 90-talet, men idag knns det bara mossigt.

Jag sger dock inte emot att Galenskaparna har gjort en del bra grejor, fr det har dem gjort.
Citera
2008-05-09, 19:09
Medlem
Kookaburras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Laddade ner "En himla mnga program" fr ett tag sedan. Jag kan sga som shr: Programmen har verkligen inte ldrats med vrdighet. Jag skrattade nstan ingenting och spolade mig igenom skiten. En del av skmten var skert roliga i brjan av 90-talet, men idag knns det bara mossigt.

Jag sger dock inte emot att Galenskaparna har gjort en del bra grejor, fr det har dem gjort.

Hmm jaja smaken r som baken
Citera
2008-05-09, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av namram

Jag kan bara hlla med. Idag s knns "En Himla Mnga Program" inte som ngot som r gngbart, ven om en del sketcher frvisso fortfarande kan rknas som klassiker. n vrre r det med "Tornado - En Tittarstorm", som inte ens var ngon hjdare nr det sndes, ven om ocks den serien innehll ett par ljusglimtar.

Dock s hyser jag den allra strsta respekt fr Galenskaparna & Aftershave, och det de har tillfrt svensk humor! Galenskaparna-sketcher som har gtt till historien som ngra av Sveriges kanske genom tiderna roligaste r ju bl.a. "Perkele", "Mor i Skutan", "VM i Curling, "VM i Friidrott" och "Inte Bara Glgg - Kenneth Aalborg botaniserar bland julspriten", varav den sistnmnda r helt genialisk.
Senast redigerad av UrbanResident 2008-05-09 kl. 20:17.
Citera
2008-05-10, 19:06
Medlem
Sjuntorparns avatar
http://www.youtube.com/watch?v=bX8Hu_ovNUU

grymm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto