Citat:
Ursprungligen postat av namram
Laddade ner "En himla mnga program" fr ett tag sedan. Jag kan sga som shr: Programmen har verkligen inte ldrats med vrdighet. Jag skrattade nstan ingenting och spolade mig igenom skiten. En del av skmten var skert roliga i brjan av 90-talet, men idag knns det bara mossigt.
Jag sger dock inte emot att Galenskaparna har gjort en del bra grejor, fr det har dem gjort.
Jag kan bara hlla med. Idag s knns "En Himla Mnga Program" inte som ngot som r gngbart, ven om en del sketcher frvisso fortfarande kan rknas som klassiker. n vrre r det med "Tornado - En Tittarstorm", som inte ens var ngon hjdare nr det sndes, ven om ocks den serien innehll ett par ljusglimtar.
Dock s hyser jag den allra strsta respekt fr Galenskaparna & Aftershave, och det de har tillfrt svensk humor! Galenskaparna-sketcher som har gtt till historien som ngra av Sveriges kanske genom tiderna roligaste r ju bl.a. "Perkele", "Mor i Skutan", "VM i Curling, "VM i Friidrott" och "Inte Bara Glgg - Kenneth Aalborg botaniserar bland julspriten", varav den sistnmnda r helt genialisk.