Citat:
Ursprungligen postat av
dip
"RV" hade visst emotionella band till både "FN" och "KS" det var ingen slump att det blev "FN" och det hade kunnat hända på vilken annan plats som helst
"KS" hade känt "RV" i flera års tid.
Jag är medveten om detta men riktade attacker råkar hända under skolattacker relativt ofta. Att GM på något sätt känner eller har känt den första hen ser i en skolattack är inte ovanligt. Och såklart har skolattackerare ofta folk de helst vill skada/döda. Skillnaden mellan en vanlig riktad attack och en skolattack som råkar ha en riktad attack är att GM planerar på att skada andra om det är en skolattack, de kan ha specifika targets men om de inte ser de personerna så är det inte så att de bara ger upp och går hem. 12 åringen i finland t ex som genomförde en attack attackera en specifik pojke och sen andra. I detta fallet låter det som GM gick till skolan randomly utan att planera att träffa de två offrena och det bara råka bli så att det var någon han hade emotionellt band till som blev attackerad för han såg de först.
Riktade attacker under skolattacker är såklart emotionellt påverkade och om GM ser någon de har planerat att attackera under attacken så är det väldigt stor risk att den personen kommer bli attackerad, men det betyder inte att det är en vanlig riktad attack. GM passa som jag ser det bara på när han såg de och blev motiverad av de känslor han kände när han såg de. Istället för att han planera hela sin attack runt att skada de två specifikt.
Jag har för mig att KS har också sagt att han inte tror det var en riktad attack, aka det var inte planerat att det var specifikt de GM skulle skada.