Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-05-09, 00:08
Medlem
kramdjurs avatar
Jag sökte lite på FB men hittade ingen tråd om detta fall. År 2001 knivskar en 19-årig man som heter Rafael Argueta Villacorta född 1982-04-23 den 18-åriga Frida Norgren till döds och sårade hennes pojkvän Kristofer Stenskog, också han 18 år, dödligt på Västermalms skola i Sundsvall. Det står lite om det här: http://www.svenskamord.se/index.php?topic=247.0 och här: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article39257.ab Vad jag tycker är fascinerande är att mördaren har en hemsida som han loggar in på då och då från Karsuddens sjukhus där han vårdas: http://skunk.spray.se/visaskunk.jsp?id=402525
Senast redigerad av kramdjur 2008-05-09 kl. 00:11.
Citera
2008-05-09, 00:17
Medlem
danellishs avatar
bara jag osm fick en obehaglig känsla över det här? Dök bara upp utan vidare, HEHE
Är det bekräftat att det är Rafaels skunksida?
Citera
2008-05-09, 00:19
Medlem
kramdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danellish
Är det bekräftat att det är Rafaels skunksida?
Inget är väl alldeles säkert på Internet men de säger på svenskamord att det är hans och om du kollar på gästboksinläggen samt hotmail adressen så styrker dem saken.
Citera
2008-05-09, 00:38
Medlem
170cm lång och väger ca 50kg, det är en väldigt liten pojke det där.

Finns det några som helst indikationer på hur hans framtid ser ut, kommer han att förbli inspärrad eller gör han "framsteg"?

Skriver han något på Skunk som är synligt för alla eller är det bara privata meddelanden?
Citera
2008-05-09, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
170cm lång och väger ca 50kg, det är en väldigt liten pojke det där.

Finns det några som helst indikationer på hur hans framtid ser ut, kommer han att förbli inspärrad eller gör han "framsteg"?

Skriver han något på Skunk som är synligt för alla eller är det bara privata meddelanden?

kraftigt sjuk..dröjer nog innan han kommer ut. jag gick på kom vux med hans morsa..hon var också ett riktigt stolpskott.
Citera
2008-05-15, 15:04
Medlem
Wantdeads avatar
Den där tragedin minns jag väl då jag faktiskt gick på den skolan dagen det skedde. Även fast jag vistades i en annan del av skolan vid tillfället var det en obehaglig och traumatiskt upplevelse när vi fick veta vad som hade hänt. Att jag hade varit bekant med Kristofer i barndomen gjorde ju inte heller saken lättare att "smälta" precis.
Citera
2010-03-14, 00:40
Medlem
twoeggss avatar
Någon som vet hur länge han kommer vara frihetsberövad? Bävar för tiden han kommer att släppas lös...
Citera
2011-08-29, 11:29
Bannlyst
De första åren efter händelsen "såg" jag honom dagligen. Jag ides inte gå på rättegången då, nu i efterhand hade jag gärna velat varit där.

Det var så att jag var på plats och tog hand om Frida innan ambulansen kom. Rafael mötte min klasskompis i dörröppningen och sprang förbi bakom min rygg med kniven. Jag hade lika gärna inte suttit här idag. Jag försökte stoppa allt blod, men det var omöjligt. Jag hörde alla ropen, jag såg allt blod. Kan fortfarande inte ta skämten om att "ska jag hugga halsen av dig hehe" eller känna lukten av popcorn med smörsmak. Det var så att några elever hade poppat det rasten innan allt hände vid 1045.

Vad jag hoppas är att hon hörde alla de orden jag sa till henne när hon kämpade för sitt liv och kände att jag var där.

Lilla Frida ... snart är det 10 år sedan.
Citera
2011-08-31, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fispottan
De första åren efter händelsen "såg" jag honom dagligen. Jag ides inte gå på rättegången då, nu i efterhand hade jag gärna velat varit där.

Det var så att jag var på plats och tog hand om Frida innan ambulansen kom. Rafael mötte min klasskompis i dörröppningen och sprang förbi bakom min rygg med kniven. Jag hade lika gärna inte suttit här idag. Jag försökte stoppa allt blod, men det var omöjligt. Jag hörde alla ropen, jag såg allt blod. Kan fortfarande inte ta skämten om att "ska jag hugga halsen av dig hehe" eller känna lukten av popcorn med smörsmak. Det var så att några elever hade poppat det rasten innan allt hände vid 1045.

Vad jag hoppas är att hon hörde alla de orden jag sa till henne när hon kämpade för sitt liv och kände att jag var där.

Lilla Frida ... snart är det 10 år sedan.

All medkänsla till dej vilket vansinnigt sjukt trauma - fanns det någon bakgrund? Var han kär? Blev han mobbad? GM alltså... Ang blogg där har ju rättssverige missat en del - många på rättpsyk även pedofiler har fri tillgång till datorer även Ulf Ohlson bloggade...
Dock ej på fängelser (är det till¨tet)
Citera
2015-02-17, 01:06
Medlem
Rafael Argueta Villacorta förtjänar dödsstraff.
Citera
2018-07-10, 13:59
Medlem
Ninjors avatar
Någon som vet vad denne Rafael sysslar med idag? På ratsit står ingen adress, men googlar man hans namn dyker en person upp en person i Vadstena, med samma ålder.

En märklig figur det där. Jag är övertygad om att han hade blivit en skolskjutare om han hade haft tillgång skjutvapen.
Citera
2018-07-10, 14:36
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjor
Någon som vet vad denne Rafael sysslar med idag? På ratsit står ingen adress, men googlar man hans namn dyker en person upp en person i Vadstena, med samma ålder.

En märklig figur det där. Jag är övertygad om att han hade blivit en skolskjutare om han hade haft tillgång skjutvapen.
En tio år efter mordet, 2011, vårdades GM fortfarande inom rättspsyk norröver. Det är möjligt att han förflyttats till rättspsyk i Vadstena?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in