Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-09, 20:58
  #1
Medlem
EliasAlucards avatar
De användare som har en PlayStation 3 vet att de kan bidra med CPU-kraft till Folding@Home projektet:

http://en.wikipedia.org/wiki/Folding%40Home

Det är inget man behöver en PS3 för (går att bidra CPU-power genom datorn också) men är väldigt inne bland PS3-ägare. Hur som helst så har jag startat en Flashback-grupp nu där vi kan bidra CPU-kraft och öka i rankning, och Flashback-gruppen kan tävla mot andra internet-forum som t.ex. IGN och GameSpot:

http://www.gamespot.com/pages/unions...n_id=GSfolders

Koden för Flashback-gruppen är 123744 och man knappar in siffrorna genom att gå in på Identity>Join an Existing Team.

Vore även toppen om den här tråden kunde klistras då vi behöver en Flashback grupp för F@H att tävla med.
__________________
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-05-09 kl. 21:02.
Citera
2008-05-09, 22:19
  #2
Medlem
hade elen varit billigare så hade jag kört f@h dygnet runt. så tyvärr...min elräkning har redan nått smärtgränsen.
Citera
2008-05-10, 02:04
  #3
Moderator
Falukropps avatar
Ja, de är så härligt smarta de här projekten. Så behjärtansvärda ända tills man inser att universiteten/läkemedelsföretagen tar precis lika bra betalt när de säljer resultatetet som om de hade betalt för CPU-kraften själva.

De enda som tjänar pengar på distribuerade nätverk är de som drar igång dem. De ökar sina marginaler genom att rationalisera bort behovet av hårdvara. Alzheimerpatienterna kommer få betala precis lika mycket för sina bromsmediciner.


Därmed är det inte sagt att folk inte ska registrera sig. Man gör fortfarande en god gärning genom att påskynda utvecklingen av medicinerna. Men man ska inte tro att man gör några sjuka människor en ekonomisk tjänst, vilket väldigt många tycks tro.
Citera
2008-05-10, 10:16
  #4
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Ja, de är så härligt smarta de här projekten. Så behjärtansvärda ända tills man inser att universiteten/läkemedelsföretagen tar precis lika bra betalt när de säljer resultatetet som om de hade betalt för CPU-kraften själva.

De enda som tjänar pengar på distribuerade nätverk är de som drar igång dem. De ökar sina marginaler genom att rationalisera bort behovet av hårdvara. Alzheimerpatienterna kommer få betala precis lika mycket för sina bromsmediciner.


Därmed är det inte sagt att folk inte ska registrera sig. Man gör fortfarande en god gärning genom att påskynda utvecklingen av medicinerna. Men man ska inte tro att man gör några sjuka människor en ekonomisk tjänst, vilket väldigt många tycks tro.
Nåja, universiteten behöver pengar de också. Men det som är bra med Folding@Home projektet är ju det att vi har möjlighet att speeda på processen för mediciner mer än någonsin tidigare tack vare PS3. Den ekonomiska biten får vi tjafsa över senare.

Tänk om F@H t.ex. skapade botemedel mot AIDS genom det här projektet?
Citera
2008-05-11, 03:26
  #5
Medlem
Impulse202s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Därmed är det inte sagt att folk inte ska registrera sig. Man gör fortfarande en god gärning genom att påskynda utvecklingen av medicinerna. Men man ska inte tro att man gör några sjuka människor en ekonomisk tjänst, vilket väldigt många tycks tro.

Nej men är man sjukt döende så är väl de flesta glada om de har ett alternativ iallafall? Mig gör det då inget att de som botade sjukdomen tjänar lite på slutprodukten.
Citera
2008-05-11, 12:28
  #6
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulse202
Nej men är man sjukt döende så är väl de flesta glada om de har ett alternativ iallafall? Mig gör det då inget att de som botade sjukdomen tjänar lite på slutprodukten.
Ja, det är ju viktigare att få ut mediciner och botemedel i första hand.

Här är för övrigt statistik för Flashback gruppen:

http://vspx27.stanford.edu/cgi-bin/m...teamnum=123744

Än så länge är det bara jag som verkar bidra till denna F@H grupp...
Citera
2008-05-11, 20:36
  #7
Medlem
Trumpeters avatar
Man behöver ju inte ha datorn/PS3 på dygnet på dygnet runt för att hjälpa till. Har själv kört till och från under ett par år, och det funkar utmärkt.
Citera
2008-05-12, 12:23
  #8
Medlem
Impulse202s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Än så länge är det bara jag som verkar bidra till denna F@H grupp...

Nejdå, här bidras det under arbetstimmarna.. dvs 14-22 idag
Citera
2008-05-12, 12:25
  #9
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulse202
Nejdå, här bidras det under arbetstimmarna.. dvs 14-22 idag
Okej. Jag bidrar dygnet runt med den vanliga datorn, men får ta och fixa min WLAN dongel så att jag kan bidra med PS3 också dygnet runt. Orkar inte växla mellan ethernet-kabeln...
Citera
2008-05-13, 02:43
  #10
Medlem
Impulse202s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Okej. Jag bidrar dygnet runt med den vanliga datorn, men får ta och fixa min WLAN dongel så att jag kan bidra med PS3 också dygnet runt. Orkar inte växla mellan ethernet-kabeln...

Gör så, jag leder nu
Citera
2008-05-16, 14:32
  #11
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impulse202
Gör så, jag leder nu
Du har lyckats få ihop 6 work units hittills. Har satt min PS3 på att folda nu, men problemet är att jag har fått någon monster-work unit, som tar över ett dygn att avsluta; normalt sett brukar det gå på 4 timmar. Men men, jag kommer ikapp dig snart
Citera
2008-05-16, 20:08
  #12
Medlem
Impulse202s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Du har lyckats få ihop 6 work units hittills. Har satt min PS3 på att folda nu, men problemet är att jag har fått någon monster-work unit, som tar över ett dygn att avsluta; normalt sett brukar det gå på 4 timmar. Men men, jag kommer ikapp dig snart

Well, du är fortf 5 units ifrån att ens ligga på delad plats, dvs jag hjälper fortf cancerforskningen mer än du mohaha

Du har tills imorrn på dig, sen börjar jag igång en ny skiftcykel på jobb med grymt mkt övertid.. Får se hur många WU det blir då
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback