2008-05-11, 17:53
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hamnade i den här disskutionen igårkväll och det fanns en jävla massa teorier.. Så jag släpper helt enkelt frågan fritt och hoppas på Flashback som facit.

Vem är planetens mest kända person som är i livet just nu?
Hade varit kul med en 3-i-topp lista!
Citera
2008-05-11, 17:54
Bannlyst
George Bush kanske?
Citera
2008-05-11, 17:57
Bannlyst
Listråd kan man tänka sig och sånt får man väl inte ha i övrigt?

Hursomhelst så bör väl det vara någon som är känd både i asien och Västvärlden. Jag tror faktiskt det är någon skådespelare som kan titulerare sig världens mest kända människa(nu levande)
Citera
2008-05-11, 17:57
Medlem
SafleBouges avatar
med tanke på att alla i mellanöstern lär veta vem george bush är så tror jag på honom, annars lär det vara någon kinesisk eller indisk stjärna, det finns så många människor där.
För att fortsätta i samma område lite, villket är världens mest kända varumärke, där gissar jag på coca cola

edit: och jag som trodde att jag skulle få vara först med att svara :P
Citera
2008-05-11, 17:59
Medlem
Balthazaer-s avatar
Definiera "mest känd"?

Är det den person som via ett foto blir igenkänd (dvs folk kan nämna yrke och/eller namn), av flest procent av världens befolkning?
Eller, är det den person vars namn folk känner igen och kan relatera till bild/yrke etc?
Citera
2008-05-11, 18:00
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag vill inte ha en renodlad listtråd utan en disskution som kan leda fram till vilka de tre kändaste är!

George Bush var den första jag tänkte på också, och han borde ju placera sig på listan.
En annan teori som kom fram igår var Kinas ledare. Även om han utanför Asien är ett okänt Tjing-Tjong namn så är han tydligen väldigt känd i Asien och därmed borde gå in på listan, finns ju många asiater? Fast jag är inte säker...

Idrottsvärlden borde ju ha någon. Maradona? Pelés generation börjar ju dö ut så Maradona borde komma före honom iaf.
Citera
2008-05-11, 18:01
Medlem
SafleBouges avatar
kim jong II heter han väl, funderade också på den
Citera
2008-05-11, 18:02
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balthazaer-
Definiera "mest känd"?

Är det den person som via ett foto blir igenkänd (dvs folk kan nämna yrke och/eller namn), av flest procent av världens befolkning?
Eller, är det den person vars namn folk känner igen och kan relatera till bild/yrke etc?

Som flest känner igen av störst del av världens samtliga befolkningen. Fast de går väl lite hand i hand egentligen.
Citera
2008-05-11, 18:03
Medlem
Balthazaer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Som flest känner igen av störst del av världens samtliga befolkningen. Fast de går väl lite hand i hand egentligen.

Du får ju olika svar beroende på hur du frågar någon:

* Vem är USAs president?
* Vem är det här? (*visar bild på George Bush*)
* Vad har George Bush för yrke?
* Vem är George Bush av dessa? (*visar bild på George Bush + X antal andra*)
Citera
2008-05-11, 18:04
Medlem
MadamMims avatar
Michael Jackson har varit top 3 mär man gjort liknande "undersökningar".
Kan mycket väl tänka mig det.
Citera
2008-05-11, 18:07
Medlem
SafleBouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Michael Jackson har varit top 3 mär man gjort liknande "undersökningar".
Kan mycket väl tänka mig det.

har det varit globala mätningar eller mätningar i västvärlden?
Citera
2008-05-11, 18:09
Medlem
Gautamas avatar
Detta diskuterades i Filip och Fredriks Boston Tea Party - tror dom kom fram till att det var George Bush eller Paris Hilton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in