Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-05-14, 18:34
Bannlyst
Jag fljer inte hockeyn utav frklarliga skl (tyvrr!), men fick upp gonen fr denne Doug Murray hromdagen, sedan dess har jag kollat, kollat och kollat igenom hans fighter p Youtube, jklar vilken lirare, jag r vldigt imponerad...

Finns ett klipp dr Lindros cross-checkar honom, Murray slnger handskar och hjlm p rotmos, som skjuten ur en kanon kommer en annan lirare och tar fighten, Murray skickar p liraren duktigt...

Var kommer han ifrn? Hans namn? Frstr att det r Lasse Bjrn's barnbarn, hur kunde Djurgrden missa honom (?) eller drog han till Staterna som vldigt ung?

En helskn och tuff kille, jag r djupt imponerad utav denne lirare, nr sg vi ngot liknande frn en svensk hockeyspelare...?!
Citera
2008-05-14, 18:37
Medlem
irbors avatar
Hr har du lite iaf:

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia.se
Douglas Murray, fdd 2 mars 1980 i Bromma, r en svensk ishockeyspelare.

Efter ett r i Djurgrdens juniorlag flyttade Murray, vid 18 rs lder, till Nordamerika. Efter en ssong i EJHL spelade han fyra ssonger amerikansk collegehockey. Den store, tunge Murray blev en av ligans bsta backar, och innan ssongen 2003-04 blev han uppflyttad till Cleveland Barons i AHL. I Barons gjorde han en del pong. Under ssongen 2005-06 blev s Murray uppflyttad till NHL-laget San Jose Sharks. Han blev draftad 1999 av San Jose Sharks i runda 8, nummer 241 totalt.

I Sharks spelade han 31 matcher. Under dessa utdelade han fler tacklingar n de flesta i Sharks gjorde p hela ssongen. Han kom trea i den interna "tacklingsligan" fr ssongen. Han gjorde en assist.

Douglas Murrays frmsta egenskaper r hans fysiska spel och tacklingar. Han har ocks ett hrt skott. Douglas Murrays brittiskklingande namn kommer frn hans far som har skotskt pbr.

Listas ofta som 'Doug Murray' men fredrar sjlv Douglas. Hans morfar r den lika hrdtacklande legenden Lasse Bjrn.

Debuterade i Tre Kronor under ishockey-VM 2008 i Kanada.
Citera
2008-05-14, 18:42
Bannlyst
Tack irbor!

Vilka spelar han ihop med i VM?

Och vad r hans lngd och vikt?
Citera
2008-05-14, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Tack irbor!

Vilka spelar han ihop med i VM?

Och vad r hans lngd och vikt?

Han har bara spelat tv matcher, en mot Danmark och en mot Ryssland (dr han fick matchstraff efter 10 min) han lirade iaf med Alexander Edler s lnge han lirade. Tror han r 1.91 och vger 110, ngot snt iallafall.
Citera
2008-05-14, 18:51
Medlem
irbors avatar
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2616
Mest statistik

http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas...8ice_hockey%29
Mer info n svenska wikipedia mrkte jag

Kenta hade helt rtt om vikten
Citera
2008-05-14, 22:14
Medlem
steffeGs avatar
Lite kul kuriosa r att hans collegekarrir inte var p ngot av de mest framtrdande "hockeycollegen" utan p en lite finare skola. Man kanske inte mrker det i intervjuerna men den hr killen har huvudet p skaft. Har bland annat patent p ngon form av lkran.
Citera
2008-05-14, 22:20
Medlem
Nissedruvas avatar
Som intresserad slktforskare gjorde jag en liten snabb research p slkten: Namnet tillhr en gammal adlig skots slkt som i mitten av 1700 talet kom till Sverige, Gustaf Murray adlades i Sverige 1810 men tten har aldrig introducerats p riddarhuset.
Citera
2008-05-14, 22:28
Bannlyst
Tack fr infon, sitter hr och drar i min FB-kuk nr jag kollar hans fighter, skn kille, mste trffa honom och bjuda p rundan utav l...

Vem spelade han med idag och hur presterade han idag...?!
Citera
2008-05-14, 22:33
Medlem
Arthur Dents avatar
I en intervju skyllde han sitt hrda spel rakt av p sin morfar. Han berttade att nr han var liten spelade det inte ngon roll hur mycket han n tacklades, morfar kom alltid in i omkldningsrummet efter match och skllde fr att han inte tacklades tillrckligt.
Citera
2008-05-14, 22:46
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Tack fr infon, sitter hr och drar i min FB-kuk nr jag kollar hans fighter, skn kille, mste trffa honom och bjuda p rundan utav l...

Vem spelade han med idag och hur presterade han idag...?!

Han startade med Edler och spelade en del med Niclas Wallin mot slutet ocks. Han sktte sig helt OK som vanligt, delade ut ett antal stora proppar och spelade fysiskt och enkelt, dock ingen "fan, han mste ju g isr"-propp som den mot Morozov.
Citera
2008-05-15, 00:32
Bannlyst
Fighten TS pratade om. http://youtube.com/watch?v=MgoaE3dFzvQ

Varfr tar inte Lindros fighten sjlv? r han fr vrdefull eller? Det r ju mot honom som Murray vill kra, sen kommer en annan mupp och hoppar in...
Citera
2008-05-15, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jbohn
Fighten TS pratade om. http://youtube.com/watch?v=MgoaE3dFzvQ

Varfr tar inte Lindros fighten sjlv? r han fr vrdefull eller? Det r ju mot honom som Murray vill kra, sen kommer en annan mupp och hoppar in...

Fr att Lindros inte sg ngon anledning att slss kanske? Att kasta handskarna nr ngon bara ker fram och gr det sdr som Murray gjorde r dumt fr anledningen r ju sklart att f Lindros ur spel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in