Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-11, 23:39
  #13
Medlem
NiCTiMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murrvin
Slutade på bok 26 eller så för några år sen, finns det inga som scannar den svenska mangan eller är det den engelska som gäller om man vill läsa på datorn?

mm, tror nästan det... föredrar också den svenska översättningen, många roliga ord och uttryck dom får med då...
Citera
2008-07-12, 15:22
  #14
Medlem
Här finns alla kapitel om du inte orkar ladda ner dem alla. De är på engelska.

http://www.onemanga.com/One_Piece/

Det är ingen på sidan som scannar kapitlen, de tar bara någon annans scanlation och lägger upp själva. Tidigt in i serien så är namn osv väldigt udda, för att översätta namn fonetiskt från japanska är inte så enkelt utan någon typ av mall alla gånger.
Citera
2008-07-12, 21:51
  #15
Medlem
NiCTiMs avatar
Tycker inte ni det verkar som det är en annan tecknare på kapitlen 445 och framåt? har inte läst länge än til kaptiel 447 så jag vet inte hur det ser ut längre fram, men kolla på denna tex: http://www.mangafox.com/page/manga/r...21018/page.11/

det där ser ju inte ut som Nami för fem öre...inte lika roligt att läsa nu.. och dåliga scans är det också =(
Citera
2008-07-13, 01:46
  #16
Medlem
Imirons avatar
Hmm. Var är svenskarna någonstans just nu då? Måste vara när Ruffy slåss mot Mr. Rob Lucci (svensk namn?). I min mening en av de bästa striderna i hela serien så här långt. Zoro har en jävligt häftig mot Ryuuma också, dessutom är Zoros fight mot Mr.1 skön.

Själv är man på kapitel 506, och det börjar hetta till ordentligt. Kommer dock inget kapitel den här veckan

Trevligt att Oda håller sig till storyn iaf. I DBZ blev ju allt så löjligt till slut... "Vi har just besegrat universum mäktigaste krigare...men vänta! Nu kom en ÄNNU starkare kille!"
I OP har dom alltid folk kvar. Vi har ju Sengoku/Krigsrike (och nej, namnet kommer INTE från Son Goku, Sengoku kallas en period i Japans historia då alla krigsherrar slogs mot varandra om vem som skulle bli Shogun, eller ngt sånt), de tre amiralerna Aokiji, Kizaru och Akainu. Dessutom finns hela Shichibukai/Krigshav sju och de fyra Yonkou (svenks namn?).
Citera
2008-07-13, 04:02
  #17
Medlem
NiCTiMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Hmm. Var är svenskarna någonstans just nu då? Måste vara när Ruffy slåss mot Mr. Rob Lucci (svensk namn?). I min mening en av de bästa striderna i hela serien så här långt. Zoro har en jävligt häftig mot Ryuuma också, dessutom är Zoros fight mot Mr.1 skön.

Själv är man på kapitel 506, och det börjar hetta till ordentligt. Kommer dock inget kapitel den här veckan

Trevligt att Oda håller sig till storyn iaf. I DBZ blev ju allt så löjligt till slut... "Vi har just besegrat universum mäktigaste krigare...men vänta! Nu kom en ÄNNU starkare kille!"
I OP har dom alltid folk kvar. Vi har ju Sengoku/Krigsrike (och nej, namnet kommer INTE från Son Goku, Sengoku kallas en period i Japans historia då alla krigsherrar slogs mot varandra om vem som skulle bli Shogun, eller ngt sånt), de tre amiralerna Aokiji, Kizaru och Akainu. Dessutom finns hela Shichibukai/Krigshav sju och de fyra Yonkou (svenks namn?).

Du verka kunna en del om manga, den svenksa översättningen har inte riktigt kommit till Ruffy vs Lucci än, ungefär till Nico Robins flashback slutar.

Själv är jag på kapitel 454 i skrivande stund, så jag har ett par kapitel kvar tills Zoro möter Ryuuma...
Citera
2008-07-13, 13:05
  #18
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiCTiM
Du verka kunna en del om manga, den svenksa översättningen har inte riktigt kommit till Ruffy vs Lucci än, ungefär till Nico Robins flashback slutar.

Själv är jag på kapitel 454 i skrivande stund, så jag har ett par kapitel kvar tills Zoro möter Ryuuma...

Mjo, man har ju läst den sen man var grabb, plus hela DBZ. Det verkar ju som om OP ska hålla på i tio år till...jag undrar om jag fortfarande sitter framför msngroups onepiece manga version 2 varje vecka och väntar på nästa kapitel.

Jaja, det kostar ju inte direkt något. Så varför inte? Höhö.
Citera
2008-07-13, 20:36
  #19
Medlem
Är sjukt sugen på nästa (japanska) kapitel, borde dyka upp scannat när som helst. Vore helvilt om Kidd och kompany står sig pall mot Kuma. Angående Usopp så är han ju typ ballast av alla; Sogeking, Tower of Justice och Negative-grejen är ju något av det tuffaste som hänt i one piece och det är bara några av hans bedrifter.
Citera
2008-07-13, 21:16
  #20
Medlem
NiCTiMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barongas
Är sjukt sugen på nästa (japanska) kapitel, borde dyka upp scannat när som helst. Vore helvilt om Kidd och kompany står sig pall mot Kuma. Angående Usopp så är han ju typ ballast av alla; Sogeking, Tower of Justice och Negative-grejen är ju något av det tuffaste som hänt i one piece och det är bara några av hans bedrifter.

Hehe, kanske du kunde spoila nästa gång?
Citera
2008-07-14, 00:39
  #21
Medlem
Som sagt så kommer det ingen manga denna vecka, Oda jobbar på en färgad cover som kommer till nästa vecka istället, förstår inte varför det ska ta en sån lång tid egentligen, menmen.

Vill ni ha tag på bra scans så kommer de alltid ut på www.mangahelpers.com och på apforums.net.

Och det är en tydlig skillnad på karaktärernas utseende, tror det är pga att de ska ha åldras, syns redan vid Skypiea när Namis bröst nästan är större än hennes överkropp... :P

Är dock vääääldigt många fighter som väntas i de nuvarande kapitlena, och mycket story som jag inte kan vänta att ta del av.
Citera
2008-07-14, 19:54
  #22
Medlem
Imirons avatar
Japp.

För att läsa gratis på inernet rekomenderar jag http://groups.msn.com/onepiecemangav-2 eller apforums.net

På one piece manga version 2 så lägger de upp dem, på apforums brukar de bara länka. Men det är på apforums alla spoilers kommer upp först. Tar dock inte många minuter innan de finns på OPmanga version2 också.

Kommentar om vart serien är nu:
Citera
2008-08-03, 16:00
  #23
Medlem
BonZus avatar
Själv läser jag på http://www.onemanga.com/

Tror de får sina scans från mangahelpers men iaf, där finns många andra mangor som jag läser också.

Ska nog också kolla in manga helpers, har aldrig kollat in deras sida faktiskt.
Citera
2008-08-03, 16:01
  #24
Medlem
BonZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barongas
Är sjukt sugen på nästa (japanska) kapitel, borde dyka upp scannat när som helst. Vore helvilt om Kidd och kompany står sig pall mot Kuma. Angående Usopp så är han ju typ ballast av alla; Sogeking, Tower of Justice och Negative-grejen är ju något av det tuffaste som hänt i one piece och det är bara några av hans bedrifter.

Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback