• 1
  • 2
2008-05-20, 19:11
Medlem
*alexxx*s avatar
Hur många ben övningar borde egentligen räcka för bra muskeltillväxt? jag tränar nämligen på ett B gym, där jag har tillgång till Knäböj,Frontböj,Utfall,Good mornings typ, finns alltså inga maskiner för benen som tex bencurl,lårcurl,hacksquat,benpress. Så frågan är då om maskinerna behövs för bra muskeltillväxt?
Citera
2008-05-20, 19:16
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *alexxx*
Hur många ben övningar borde egentligen räcka för bra muskeltillväxt? jag tränar nämligen på ett B gym, där jag har tillgång till Knäböj,Frontböj,Utfall,Good mornings typ, finns alltså inga maskiner för benen som tex bencurl,lårcurl,hacksquat,benpress. Så frågan är då om maskinerna behövs för bra muskeltillväxt?

Har du tillgång till en skivstång och ett gäng vikter så räcker det.
Citera
2008-05-20, 19:17
Medlem
BryggareBobs avatar
Knäböj/benpress duger finfint. Om vi snackade om quaddarna alltså
Citera
2008-05-20, 19:21
Medlem
*alexxx*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Har du tillgång till en skivstång och ett gäng vikter så räcker det.

A det har jag, det finns okså en "benpress" alltså en B variant, den du ligger ner och pressar iväg sig själv om du förstår vilken variant jag menar. Fast den kör jag aldrig avskyr den verkligen, dålig rörelse bana och ont i ryggen får man utav den. (Ja jag vet fler som får ont i ryggen av den)
Citera
2008-05-20, 19:22
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
A det har jag, det finns okså en "benpress" alltså en B variant, den du ligger ner och pressar iväg sig själv om du förstår vilken variant jag menar. Fast den kör jag aldrig avskyr den verkligen, dålig rörelse bana och ont i ryggen får man utav den. (Ja jag vet fler som får ont i ryggen av den)

Den mest ultimata övningen för quadriceps är knäböj.
Citera
2008-05-20, 19:26
Medlem
trafalgars avatar
Jag tränade på nautilus förr. Brukade köra benspark och en "fejk"-benpressmaskin. För baksida lår körde jag liggande bencurl och vaderna tränade jag i "fejk"-benpressen. Fick aldrig träningsvärk i quadrarna eller röven. Nu kör jag knäböj och benpress direkt efter det. Får brutal värk i röv, quadrarna, baksida lår samt vader. Får med baksida lår i knäböjen, så kör fortfarande bara liggande curl för baksida. För vaderna kör jag vikt-på-axel maskin. Får mycket mycket mer träningsvärk nu.
Citera
2008-05-20, 19:27
Medlem
trafalgars avatar
Citat:

Se till att röven ligger emot sitsen.
Citera
2008-05-20, 19:28
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Jag tränade på nautilus förr. Brukade köra benspark och en "fejk"-benpressmaskin. För baksida lår körde jag liggande bencurl och vaderna tränade jag i "fejk"-benpressen. Fick aldrig träningsvärk i quadrarna eller röven. Nu kör jag knäböj och benpress direkt efter det. Får brutal värk i röv, quadrarna, baksida lår samt vader. Får med baksida lår i knäböjen, så kör fortfarande bara liggande curl för baksida. För vaderna kör jag vikt-på-axel maskin. Får mycket mycket mer träningsvärk nu.

Testat raka marklyft? Enligt mig den bästa övningen för hamstrings.
Citera
2008-05-20, 19:37
Medlem
trafalgars avatar
Citat:
Testat raka marklyft? Enligt mig den bästa övningen för hamstrings.

Här på flashback har jag bara hört gott om den. På mitt förra gym har jag hört annorlunda. Aldrig vågat mig på den riktigt. Verkar som att man måste ha bra teknik för att kunna utföra den.
Citera
2008-05-20, 19:42
Medlem
*alexxx*s avatar
Citat:
Den mest ultimata övningen för quadriceps är knäböj.

Ja så långt är jag med
Citera
2008-05-20, 19:45
Medlem
schabo-labos avatar
Knäböj och raka mark.
Citera
2008-05-20, 20:30
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trafalgar
Här på flashback har jag bara hört gott om den. På mitt förra gym har jag hört annorlunda. Aldrig vågat mig på den riktigt. Verkar som att man måste ha bra teknik för att kunna utföra den.

Kör på lätt vikt i början för att få in tekniken. Sen kommer den övningen antagligen bli en favorit.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in