• 7
  • 8
2009-02-09, 15:10
Medlem
Abolishs avatar
Det du säger att korta personer var jobbigare under skoltiden stämmer helt faktiskt här, vet inte om det är en tillfällighet men det verkar stämma i bra mycket mer än 50%.
Citera
2009-02-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holmeister
Blev inspirerad av tråden om hurvida korta män är attraktivt eller ej.

Jag började fundera på ämnet och kom fram till att under min uppväxt och i min omgivning så har en regel nästan uteslutande gällt: Nämligen att korta personer (främst killar) är mycket hetsigare, mer hetlevrade, dampigare, you name it än långa människor.

Om ni tänker tillbaka på skoltiden, på den där jobbiga killen som alltid apade sig och var lättast att reta upp... Visst fan var han kort?

Har dessutom hört att på nån FBI-lista över våldtäktsmän så var typ 95% under 1,70 långa.

Stämmer detta? Och i så fall varför?

korta killar som inte är hetsiga lägger få märke till. men de dampigaste personerna som jag har mött har alla varit runt 1.80.
Citera
2009-02-09, 20:08
Medlem
Harikiriis avatar
Jag är kort. Men lugn... ibland.
Citera
2009-02-09, 20:11
Medlem
Min farmor sa en gång för länge sedan; Små hundar och små män är de som låter mest.

Stämmer oerhört bra
Citera
2009-02-09, 22:13
Medlem
Katzespeiens avatar
Det har väl förekommit att jag träffat ettriga längre människor (190+) men de är betydig mer sällan förekommande än ettriga snubbar av kortare modell. Jag tror dock inte att man kan dra några direkta slutsatser utan riktig data och jag förstår inte hur man skall skaffa den datan. Möjligtvis skulle man kunna kolla hur väl misshandelsdomar och liknande korrelerar till längd men att vara slagsmålsbenägen är inte samma sak som att vara ettrig/hetsig.

Dock är det väl så att det finns gott om långa killar och tjejer som försöker krypa ihop och en hel del korta människor som försöker se längre ut.

Den enda jag vet som direkt visat aggression när det kom till hans längd var en snubbe på 178-180 efter att ha blivit kompismobbad av folk på 190+. Det var lite oväntat att någon av normallängd hade komplex för sin längd.
Citera
2009-02-09, 23:57
Medlem
Pho3nix-s avatar
Jag känner mig väl hotad av långa killar så jag reagerar med att vara 'aggressiv'. Inget fysiskt dock, men jag gillar att förolämpa dom om chansen kommer fram.

Det är bara en varm god känsla när man får mera uppmärksamhet av tjejer än "den där långa alfa-hanen" Man vill gärna känna sig lika 'mäktig' eller mäktigare än dom stora killarna.
Citera
2009-02-10, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pho3nix-
Jag känner mig väl hotad av långa killar så jag reagerar med att vara 'aggressiv'. Inget fysiskt dock, men jag gillar att förolämpa dom om chansen kommer fram.

Det är bara en varm god känsla när man får mera uppmärksamhet av tjejer än "den där långa alfa-hanen" Man vill gärna känna sig lika 'mäktig' eller mäktigare än dom stora killarna.

De flesa korta män är avunsjuka, frågar du tjejerna så föredra 99 av 100 långa män. Kommer ihåg när jag hälsade på min vän som satt inne, han själv är 195 och berättade att det flesta som satt inne med honom var runt 165-175 och trodde sig som fan och ville hela tiden häva sig så fort han var i närheten av dem.

Sj är jag 188, och där jag kommer från Montenegro är de flesta långa tror det är det landet i världens som har högst längd bland befolkningen i medel. tjejerna är inte korta precis, är du under 180 är du kort.

Hamnat i många slagsmål med korta killar för dem ska alltid tro att dem e något, speciellt när man är på krogen, kaxiga små jävlar de flesta kan inte slås bara vevar som tjejer.
Citera
2009-02-10, 13:27
Medlem
barnets avatar
Har också uppfattningen att korta killar tenderar ha ett större behov av att hävda sig. Åtminstone under skoltiden. Nu på senare dar så är det mest så att korta killar undviker att se en i ögonen. De talar liksom med flackande blick, vill inte titta upp. Inte alla, men vissa. Rätt sorgligt.
Citera
2009-02-10, 14:24
Medlem
bitumiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Har också uppfattningen att korta killar tenderar ha ett större behov av att hävda sig. Åtminstone under skoltiden.

Alla hänvisar till skoltiden, men hur upplever folk vuxna människor då? Personligen känner jag ingen som orkar bråka oavsett längd.

jo, jag tillhör FB-dvärgarna.
Citera
2009-02-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitumium
Alla hänvisar till skoltiden, men hur upplever folk vuxna människor då? Personligen känner jag ingen som orkar bråka oavsett längd.

jo, jag tillhör FB-dvärgarna.
skaffa nya vänner
Citera
2009-02-10, 16:28
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R
skaffa nya vänner

Ska han skaffa vänner som vill bråka?
Citera
  • 7