• 1
  • 2
2008-05-21, 16:59
Medlem
Brjar snabbt med att sga att jag inte handlat med aktier tidigare sjlv och vet mycket litet om aktier annat n i teori.

Kpte funcom nr de strax stod ver 30nkr med en uppgng frn 19 nkr bak sig. Redan d knde jag att jag hakade p lite sent. Efter en mnad hade de gtt upp till 42kr och jag hade under tiden lst p s mycket jag kunnat om bde AoC samt frtaget och aktien i sig som jag kommit ver.
Till slut kom jag ver en norsk tidningsrapport dr det str att aktien r rttfrdigad att st i 25nkr om spelet fr 300k subscriptions. Ngon annanstans hade jag lst att funcom ungefr hade en kapacitet vid release p 500 subbers. Efter lite snabb matte och en schysst uppgng so far s vljer jag att slja aktien vid 40nkr ett par dagar efter.

Idag har den gtt upp 6.8nkr med 3 minuter till brsstngning. Sjlvklart frstr ni hur ngerfull jag r ver att jag inte slde dem senare men finns inte mycket att gra t saken. Min egentliga frga r om jag borde sett detta komma? Fanns dr mer jag kunde lst? Fanns dr ngon logisk frklaring till varfr funcom fortsatte att stiga? Att den tom fortstter stiga? Finns dr ngon erfaren aktie-handlare dr ute som kan sga att jag handlade fel/rtt utifrn det jag visste och samtidigt kan sga t mig att jag borde tagit reda p mer rrande X och Y?
Citera
2008-05-21, 17:20
Medlem
"Fanns dr mer jag kunde lst?"

Uh, du kan ju borja med att lasa norska tidningar..

http://e24.no/boers-og-finans/article2436294.ece analytiker vantar 7 mill solda spel.

Sen ett jattebra norskt forum

http://forum.hegnar.no/room.asp?roomid=3
Citera
2008-05-21, 17:29
Medlem
Tack fr det Sonny!

Var en p det norska forumet som spekulerade i att funcom kunde bli uppkpt, vad hnder med aktien d?
Citera
2008-05-22, 17:36
Medlem
Lt inte girigheten ta ver. Du gjorde en bra affr, du gick ju trotsallt plus och frmodligen p vldigt kortvarsel.
Citera
2008-05-22, 20:45
Medlem
Du har gjort en strlande affr och borde inte knna ngon nger ver att aktien fortsatt upp. Tnk bara att ta det lugnt och tnka igenom nsta affr ordentligt, skjut inte frn hften bara fr att det gick bra denna gng.
Citera
2012-03-08, 22:08
Medlem
Jag drar upp trden igen eftersom aktien terigen klttrar. Senast den toppade var infr releasen av Conan, ett mmo som inte slde verdrivet bra i en bransch som r vldigt svr att sl sig in i.

Nu r det dags fr deras nsta titel, terigen ett mmo den hr gngen vid namn The secret world, skillnaden den hr gngen r att det r ett eget ip, tillskillnad frn Conan som de var tvugna att betala royalties till Paradox entertainment,och att utgivaren den hr gngen r ea. S vad tror ni? Finns det ngot mer att hmta av aktien?
Citera
2017-04-20, 13:04
Medlem
Borde ha bottnat taget vrderingen p kollegorna som Starbreeze. Q1 rapporten kommer bli i hstvg och jag tror p ett race fram tills den 16/5 i alla fall.
Citera
2017-04-20, 13:24
Moderator
RostigHinks avatar
Det hnger en del p Conan Exiles om det nr en framgng eller inte. Konceptet r ganska nytt med rollspel modell sandlda och valet att spela p officiella servrar eller egna privata. Jag kr sjlv en egen server med vnner.

Aktien? Inte fr min del, spelet r inte frdigutvecklat utan slppt i frvg med brasklappen "early access", ls betatest.
Citera
2017-04-20, 18:57
Medlem
Suck.

Conan Exiles r redan en framgng med ver 500 000 ex slda.
Citera
2017-04-24, 14:01
Medlem
Nu ker Funcom och jag tror p mycket hgre niver vid rapport om ngra veckor.
Citera
2017-04-24, 16:32
Medlem
rolemodels avatar
Sen p rapportdagen alt dagen efter s r det vrldens smsta bolag. Classic fritz

Personligen trodde jag conan hypen skulle hngt i lngre, "ingen" som spelar lngre, fokus lades vid att fixa fel saker tyvrr i updateringarna

Men finns ju uppenbarligen pengar att tjna p dem som r tredje och fjrde man p bollen.
Citera
2017-04-24, 16:50
Medlem
Ngon som vet om dem licenserar "Conan" mrket, eller hur fungerar det?

Allts mste dem betala ngon fr varje slt spel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in