Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 1
  • 2
2008-05-21, 22:53
Medlem
Substans: Salvia Divinorum x10 extrakt

Tidigare erfarenheter: Mestadels DXM & Lustgas p regelbunden basis.

lder: D 19 r

Kn: Man

Inledning:
Detta var allts fr ngot r sedan nu s ni fr ha lite frstelse fr de luckor som lr uppenbara sig i rapporten, ni som var med fr grna rtta felen, jag var trotts allt hg under upplevelsen.

Bakgrund:
Hade under denna tid sommaren i frga lst p om just salvia divinorum, d en vn till mig hade styrt upp x10 extrakt. Naturligt som det r s fanns det hr en stor nyfikenhet rrande den fr mig nya drogen. Att jag dessutom jobbade heltid & hade villan jag vxte upp i fr mig sjlv under denna tid underlttade ocks till frloppet.

Dagen D (Troligtvis en onsdag)
Hade slutat jobbet & mtte upp tv av mina vnner i stan, lt oss kalla dem A & B, det var allts A som hade styrt upp Salvian & dessutom bar han med sig en rad av andra preparat som gode herr LL tillhandahll under sin epok.
Vi kom ganska snabbt fram till att A & B ville trippa under kvllen detta fick vl g ansg jag, dock skulle jag sjlv nog inte ha ngot d jag var tvungen att ka till jobbet 05:00 nsta morgon . Sagt & gjort vi satte oss p tunnelbanan fr resan hem till villan.

Hemma & frberedelser:
Nu tar det dock 45 minuter att ta sig hem till mig & under denna tid s efter ppekanden frn A & B om att verkningstiden p salvia r ca 20 min totalt s verkade det som n bttre id n jag frst trott. S efter resan hem tnder jag uv armaturen i mitt sovrum stter p lite Celtic Cross i bakgrunden & brjar lugna ner mig d nervositet vid det hr laget var en dominerande knsla.

Frsta frsket:
Lugn & samlad nog fr att ge mig ivg. Sitter p min sng med A vid min sida & B p en stol lngre in i rummet. A hller i pipan & dri ligger En nypa salvia. Tndaren tas fram & frsta blosset tas, A rknar sekunderna & sedan tas 2 bloss till. Jag brjar nu knna att ngot r p vg att ske+ att A sger att jag inte fr mer just nu En knsla sprider sig i kroppen & jag brjar fnittra, hemskt hjrtligt fnitter utan anledning dessutom. Vrlden har dessutom blivit annorlunda p ngot stt, vad det r kan jag dock inte stta fingret p. Men eftersom nu vrlden r s hr spnnande som den r s mste jag upp & underska vad det r som frndrats.

Detta blir dock klart frbannat snabbt, frutom att allt r lila (UV) s r det som om ngon har tagit verkligheten & skurit den i slumpmssiga bitar med en kkskniv. nnu mer spnnande var att jag bara kunde vara i en av dessa bitar i taget. Till exempel var toppen av min tunga, vre delen av magscken & en bit av en mbel en del. Nr jag var i denna s kunde jag vagt ana resten men hade ingen kontakt med dem. Vilket gjorde mina frsk att dricka Cola under denna period till hemskt humoristiska fr mig. Gick runt s hr i 5 minuter & beskrev verkligheten fr A & B medan A frskte f mig att frst att jag nnu inte kommit ivg & jag var fullt medveten om detta men fr road fr att bry mig s underskningen av verkligheten fortskred ett tag.

Frsk tv:
A fr tillslut tag p mig & jag stter mig p sngen fr ett andra frsk att f ngon form av inre resa gjord under kvllen. Pipan ker fram igen & nya bloss tas.
1 bloss, ut, andas luft, 2 bloss & kanske ett 3:e?

Vad som nu sker r att jag brjar fnittra terigen, gldjen r p topp. Allt r underbart, tills ca 7 sek senare d jag fr ett skrckslaget uttryck i ansiktet, reser mig upp & gr raka vgen ut ur mitt rum svnger hger fr att g ner fr trappan i vad jag tror r ett annat hus fr att komma till rummet jag vet! Ligger rakt fram p samma vningsplan i det hus jag nu trodde mig vara i Jag r allts fullt medveten om att jag r hemma men samtidigt r jag fullt vertygad om att jag r p en annan platts ocks. Hr br tillggas att jag hann ta ett halvt steg ut i tom luft vid den riktiga trappan i det riktiga huset innan A & B rycker tag i mig & drar mig tillbaks till tripprummet. Jag tackar dem hjrtligt fr att de rddade mig frn det riktiga fallet, A & B hr: mummel

20 sekunder senare sittandes p sngen men inte fullt i verkligheten:
Jag sitter nu ter i sngen & rker salvia, tar ett bloss, men saker brjar g fr fort, varfr tar inte A bort pipan? Jag frsker andas ren luft men det gr inte, fr varje andetag jag tar s fr jag i mig ter en lunga full av rk, den r kvvande & tvingar mig in i trippen nnu mera. Ngot r hemskt fel, uppenbarligen frsker A eller vad det nu r fr ondskefull tingest tvinga mig att fr alltid vara i salvians grepp!

Jag ppnar nu gonen fr att frska komma undan frn detta hndelsefrlopp, ser hela mitt rum framfr mig, frsker kasta mig till hger fr att komma undan men det gr inte, Nr jag gr detta s sugs jag in i verkligheten jag ser, allts 2D bilden av mitt rum & allt blir 2D. Jag kan inte rra mig fr d sugs jag in i vad jag ser som r en 2D verklighet, dr jag inte hr hemma, Simulated hr hemma i sin 3D kropp S jag kmpar vidare men s fort jag bjer mig t hger (lite som att frska falla t sidan) s brjar nu verkligheten splittras upp i ett kalejdoskop av den 2D bild jag ser. S jag kmpar allt jag kan mot detta, frsker hela tiden men allt som finns r denna 2D bild som varje gng jag ser p ker jag in i en av bestndsdelarna (1 bild av vad jag sg frn brjan) & sedan ut p andra sidan dr det r dubbelt s mnga & de snurrar dubbelt s fort.

Jag frsker skrika, men det gr inte, jag frsker fly, men det gr inte. Allt gr fr fort. Allt kar i takt, jag orkar inte mer det r fr mycket!

Hr blir det tyst, svart, lugnt, allt som finns r Jag, det som r Simulated. Jag r dd, jag har lmnat min kropp & jag r dd. S jag svvar runt i det svarta en stund & begrundar denna existens. Det r synd att jag har dtt, det r mitt fel att jag missar s mycket av mitt frra liv. Det var s mycket jag hade kvar att gra dr. Men det oroar mig inte, jag r lugn & dd trotts allt. Men nu inser jag en sak, det r inte meningen att ett medvetande som mitt ska vara hr uppe, jag ska vara i mitt krl (kropp) fr om man r hr uppe skulle jag kunna hamna i ngon annans krl & det fr inte hnda. Oroar mig som fan fr detta & brjar aktivt ska med mitt medvetande efter mitt krl.

Att Landa:
Jag ppnar gonen, jag har knslan av eller minnet av en kram (tror jag tillslut lyckades ramla t hger mot A) ser rummet, jag upplever att jag r ter i mitt krl, dr jag ska vara & r otroligt lttad, vet att jag r jag vad nu det r? Upplever hr en form av mental status dr jag inte vet vad ngot r. Det r som att lra sig allt p nytt fast i ett otroligt tempo. Kunskapen skljer ver en som tidvatten. I detta tillstnd ser jag ocks A & B, lyckan r stor d jag upptcker att det finns andra mnniskor, och dessutom r de vnner! 15 minuter gr & jag sitter och talar om trippen med vnnerna sedan tar B sig en tur.

Summering & eftertext:
Tror kvllen fortsatte med att jag sov medans A & B trippade RC, mycket bra av dem d de faktiskt gnade en stor del av natten till att stda ur mitt kylskp & som de senare sade p morgonbussen. Du hade mglig salsa, s vi slngde den & stdade resten 
Salvia r en otroligt potent drog som slr hemskt olika p olika personer & dessutom r intensiv som f. Dock lrde jag mig en hel del om mig sjlv under denna tid & dessutom har jag aldrig lskat verkligheten & vardagen s mycket som tiden efter salvian. Efter detta s var min resa klar & jag gick vidare i livet.

Mvh Simulated
Citera
2008-05-21, 23:04
Medlem
Cathariasiss avatar
Ah. Det dr kommer man ihg. Du har allts ntligen tagit dig tid att skriva en rapport ocks. Fr lsarnas information var det allts jag som var "A".

Du fr fram hndelsefrloppet p ett bra, beskrivande stt. En bra sammanfattning av salviaupplevelsen. Styckeindelning, meningsuppbyggnad och stavning hade du dock kunnat lgga ned lite mer tid p. :P

Keep it up. Mer crazy shit i sommar blir det. Sedan fr vi se om vi kan rapportera om DMT.
Citera
2008-05-21, 23:11
Bannlyst
Bra rapport och bra beskrivningar!

4/5!

@ Cathariasis

Vad gjorde ni sen p kvllen d?
Citera
2008-05-21, 23:35
Medlem
Cathariasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rentokiller
@ Cathariasis

Vad gjorde ni sen p kvllen d?

4-Aco-DIPT var det. 20 mg, sublingualt. Mycket lustig effekt.

Men nu r detta inte min rapport, och jag skall inte hijacka trden.
Citera
2008-07-30, 20:01
Medlem
mindwalkers avatar
Mycket skn rapport, har nu tnkt att in kpa 1g5x, 1g10x, 1g20x, 1g40x

Kanske skriver en rapport

Peace
Citera
2008-07-30, 20:36
Medlem
hbrks avatar
4/5, bra skrivet.
Citera
2008-07-31, 00:04
Medlem
Mumbologis avatar
Extremt bra skrivet, salvia lter underbart.

Hur var det att f tag i drogen? mycket svrigheter? Jag frgar detta pga av att det lter vldigt lockande

4.5/5
Citera
2008-08-01, 20:09
Medlem
Aldhisslans avatar
Det hr mste man ju bara testa. Tack fr en skn rapport!
5/5
Citera
2008-08-01, 20:50
Medlem
B_F_Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbologi
Extremt bra skrivet, salvia lter underbart.

Hur var det att f tag i drogen? mycket svrigheter? Jag frgar detta pga av att det lter vldigt lockande

4.5/5

Salvia r vldigt ltt att f tag p. Du kan bestlla frn vldigt mnga olika sidor och det kommer i princip alltid genom tullen. jag har iallafall aldrig hrt att salvia skulle fastnat ngon gng.

OnT: 4/5. Mycket bra skrivet! Jag knner verkligen igen mig i mycket av det du skriver. Dock r det omjligt att "gissa" sig till hur det verkligen r om man inte provat. Jag rekomenderar alla som r nyfikna att prova detta mktiga mne!
Citera
2008-08-03, 06:09
Medlem
De r hrligt de dr me salvia va dock ca 6 r sen ja testa och d va allt en tecknad vrld me bjrnen baloo o hans flygplan frn luftens hjltar =)

Jag trodde de va svrt att f tag p salvia nu fr tiden men tydligen d frn utlndska sidor? Kan ingen vara jttesnll o skicka pm om nn grn sida??

..
Citera
2008-08-03, 12:19
Medlem
Mumbologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlaskBång
Jag trodde de va svrt att f tag p salvia nu fr tiden men tydligen d frn utlndska sidor? Kan ingen vara jttesnll o skicka pm om nn grn sida??

Ja! Grn sida vore execellent.
Citera
2008-08-03, 15:36
Medlem
Kyozs avatar
5/5 Vlskriven och skn att lsa

Edit: Elefanten sljer salvia extrakt till helt ok priser. Har dock aldrig testat deras salvia men sidan i sig r ju grn som en barrskog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in