2008-05-22, 10:43
Medlem
ARMENIAN SOULJAs avatar
Tjenare

Dricker antabus 400mg tre gånger i veckan, drack igår och ska få imorgon, men tänkte smita från den. Är det lugnt att dricka alkohol då utan alla jobbiga biverkningar?

Peace
Citera
2008-05-22, 11:03
Medlem
vådkas avatar
hmm, bra fråga, men hade en kompis som tog antabus och han brukade dricka massa folköl för att bli full och då var inte biverkningarna lika starka
Citera
2008-05-22, 11:04
Medlem
sthlmnights avatar
Inte så smart att dricka. Dels för, ja du vet varför! Och dels för att du kan bli väldigt dålig av det. Inte värt att ta risken. Har inga egna erfarenheter men:

Citat:
Me-DTC visar maximal koncentration efter ca 4 timmar, men enzym*hämnings*effekten (ALDH) blir maximal först efter 3 dagliga doseringar. Plasmahalveringstiden för Me-DTC är ca 10 timmar, men ensymhämningseffekten av ALDH varar betydligt längre. Effekten kan således kvarstå 7-14 dagar efter seponering. Hos patienter med underhållsbehandling av disulfiram kommer intag av alkohol att medföra en typisk disulfiram/alkoholreaktion inom loppet av 5-10 minuter.

Citat:
Det ska gå minst två dygn sedan man druckit alkohol innan man börjar med Antabus. Det tar tre dagar innan medicinen börjar verka med full effekt. När man har slutat med medicinen tar det två veckor innan effekten har försvunnit.

Fråga dig själv varför du tar antabus. Gör det varje gång du funderar på att dricka alkohol.
Citera
2008-05-22, 11:12
Medlem
laserlasses avatar
Kan gå men du kan bli väldigt röd i ansiktet och hjärtklappning
Citera
2008-05-22, 11:17
Medlem
Foveas avatar
Hade en gäst där jag jobbar som gick på antabus och bestämde sig för att kröka.
Däckade ihop totalt.
Sjukhus.

Inte värt.
Citera
2008-05-22, 11:32
Medlem
Jag fick 200mg 3 ggr i veckan, jag märkte att jag kunde dricka 3 dygn efter sista antabusen. Närmare än 3 dagar har jag inte vågat prova att dricka. Men om du tog 400mg igår så kan du nog ändå inte dricka förens ungefär söndag, måndag tidigast. Jag har haft kompisar som druckigt öl och blivit röda i nyllet och det tar ett par timmar kanske två timmar innan det ger effekt, så tar du en öl och inget händer och tror att det är lugnt och dricker mer så kan det bli jobbigt efter ett par timmar. Vet inte hur det känns men har hört att man inte gör om misstaget. Du kan inte dricka imorgon iallafall.
Citera
2008-05-22, 12:24
Bannlyst
Det finns väl en anledning till att du får antabus, antar jag? Som sthlmnight säger, ta dig en funderare på det...

Verkar ju f.ö. outsägligt korkat att dricka på antabus. Ta en cola i stället!
Citera
2008-05-22, 12:47
Medlem
Dolcontinas avatar
Killen hamnade på sjukhus när han drack på antabus...
Citera
2008-05-22, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Killen hamnade på sjukhus när han drack på antabus...

Menar du TS?
Citera
2008-05-22, 16:48
Bannlyst
Drog i mig antabus regelbundet under nästan ett år och gjorde misstaget att börja dricka för tidigt inpå efter jag avslutat.. Bättre har man ju mått.. Skiten sitter i ganska länge efter man avslutat så passa dig, bättre att dra lite tjo eller nåt om du är osäker!
Citera
2008-05-22, 17:18
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youdontknowme
Menar du TS?

Neh, min kille

Fan, jag funderade faktiskt på att ändra & lägga till just "min" för att det inte skulle missförstås. Så tänkte jag att "nä, det gör det nog inte". Men så blev det

Men min kille alltså...
Citera
2008-05-22, 17:26
Medlem
alprazolam_s avatar
Man kan få hjärtflimmer tex, och dö. Citroncyra eller/och buprenorfin neutraliserar antabus till viss del. Men det är kanske inte värt att chansa...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in