2024-10-14, 20:27
Medlem
Stor-Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..Igor....
Hur har det gått för dig med att dricka på Antabus? Uppdatering uppskattas, och det är för att det är så olika för alla.
För att dämpa eventuella symtom tror jag ej funkar, men som sagt prova med lite och mår du skit SLUTA direkt!
Det gick bra. Började försiktigt med en starköl och kände endast att det kliade lite i bröstet vilket gjorde att jag småhostade lite första timmen typ.

På midsommar tog jag endast en 2,8 till maten och efter halva burken hade jag samma kliande känsla fast värre, blev varm i ansiktet och pulsen gick upp. Trodde inte det va så jävla petigt med alkoholen.
Hade tagit min 100mg dos som vanligt den dagen dock.
Citera
2024-10-15, 18:06
Medlem
Tar 600 mg två ggr per vecka och har upplevt att det sitter i upp till två veckor. Druckit tio dagar efter senaste dosen och fått biverkningar som ansiktsrodnad, nästäppa och andnöd.
Citera
2024-10-15, 18:08
Medlem
Finns olika sätt.. Dricka sig igenom det eller antihistaminer mot symptomen. Tex atarax.
Citera
2024-10-18, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Finns olika sätt.. Dricka sig igenom det eller antihistaminer mot symptomen. Tex atarax.
Word!
Men alla är olika känsliga. Jag drack igenom skiten och blev bara röd och sen inget mer.
Som du säger ta atarax eller benzo samt en fet så slipper du må skit liksom.
Citera
2024-10-19, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..Igor....
Word!
Men alla är olika känsliga. Jag drack igenom skiten och blev bara röd och sen inget mer.
Som du säger ta atarax eller benzo samt en fet så slipper du må skit liksom.

Varför ja sa atarax är för att det är en antihistamin (allergimedicin) och antabus gör så du blir allergisk mot alkohol kan man enkelt förklara det. Så benso har ingen sån effekt men självklart inte fel med lite benz också men alla antihistaminer borde funka mer eller mindre. Även receptfria. Tog atarax som exempel för de flesta har varit i kontakt med dem och vet vad det är. (Men kanske inte så många som vet att det är en allergimedicin)

Jag hade 8x25mg/dygn atarax mot hösnuva enligt receptet för många år sedan

Har man väl supit igenom antabusen så funkar den inte förän man får ny dos. Känner folk som supit igenom inopererad antabus också. Så har dom kunnat kröka som vanligt sen tills nästa påfyllning.
Citera
2024-12-28, 18:10
Medlem
Om man är osäker på om det gått tillräckligt med tid, sen man senast tog antabus, för att kunna kunna dricka igen, så är det bäst att man gör en "tådoppning". Alltså att man dricker en liten mängd alkohol, typ en 2.8:a, och sen väntar minst en halvtimme, för att se om det uppstår en reaktion. Om inga jobbiga symptom uppstår är det bara att supa på.
Citera
2025-02-04, 16:03
Medlem
Chansar och frågar, hoppas på svar. Tog min första dos 400mg antabus i fredags. Andra dosen igår morse. Så har precis börjat. Kan jag dricka idag tror ni?
Citera
2025-02-15, 18:21
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forvirradhona
Chansar och frågar, hoppas på svar. Tog min första dos 400mg antabus i fredags. Andra dosen igår morse. Så har precis börjat. Kan jag dricka idag tror ni?

Varför tar du ens antabus om du vill dricka alkohol? Staten kan väl knappast medicinera sin medborgare med tvång om du inte är psykiskt dåligt inom tvångsvården?
Citera
2025-02-16, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Varför ja sa atarax är för att det är en antihistamin (allergimedicin) och antabus gör så du blir allergisk mot alkohol kan man enkelt förklara det. Så benso har ingen sån effekt men självklart inte fel med lite benz också men alla antihistaminer borde funka mer eller mindre. Även receptfria. Tog atarax som exempel för de flesta har varit i kontakt med dem och vet vad det är. (Men kanske inte så många som vet att det är en allergimedicin)

Jag hade 8x25mg/dygn atarax mot hösnuva enligt receptet för många år sedan

Har man väl supit igenom antabusen så funkar den inte förän man får ny dos. Känner folk som supit igenom inopererad antabus också. Så har dom kunnat kröka som vanligt sen tills nästa påfyllning.

Nja inte riktigt. Antabus deaktiverar alkodehydrogenas, vilket gör att alkens restprodukter, acetaldehyd, ättiksyra etc blir svåra att bli av med, du blir således förgiftad av acetaldehyden. allergitabletter hjälper inte mot det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in