En av mina favoriter bland damerna Su-Wei Shieh som har ett väldigt unikt spel men visst spelar hon dubbelfattat från båda håll 😉. Kvinnliga versionen av Dustin Brown, inte med dubbelfattat men med ett väldigt oortodoxt spel. Just detta klipp spelar hon inte så mycket dubbelfattad forehand men vanligtvis gör hon det https://youtu.be/ij94anjop-U
Väldigt rolig spelare att se. Platt som en pannkaka spelar hon
Ny fin skalp för Pospisil idag. Tre fina segrar på lika många matcher. Kanada fortsätter ånga på med sitt osannolika tvåmannalag. Lite märkligt det där. Felix är skadad och kan inte spela. Schnur vet jag inte, men det blir ju knasigt det här. Om inte Kanada får sätta in reserver kommer de väl fortsätta lämna WO i dubbelmatchen. Eller ställs hela dubbelmatchen in automatiskt om det står 2-0 efter två matcher nu i slutspelet? Sen vet man aldrig vem som ska spela heller, men det är tydligen en del av grejen. Ingen Kyrgios idag av nån anledning.
Ny fin skalp för Pospisil idag. Tre fina segrar på lika många matcher. Kanada fortsätter ånga på med sitt osannolika tvåmannalag. Lite märkligt det där. Felix är skadad och kan inte spela. Schnur vet jag inte, men det blir ju knasigt det här. Om inte Kanada får sätta in reserver kommer de väl fortsätta lämna WO i dubbelmatchen. Eller ställs hela dubbelmatchen in automatiskt om det står 2-0 efter två matcher nu i slutspelet? Sen vet man aldrig vem som ska spela heller, men det är tydligen en del av grejen. Ingen Kyrgios idag av nån anledning.
Avskyr verkligen Pospisil, han borde satsat på ishockey eller något då han bara kan prestera när han spelar i lag. Har talang för att bli topp-10. Ja, rent av till och med vinna slams men han har absolut ingen mentalitet för att spela singel på touren. Så fort han spelar i lag, oavsett om det är dubbel eller DC så blir han en helt annan spelare. Stör mig sjukt mycket på spelare som honom.
En sak består iaf oavsett hur banalt upplägget blir. Tennisspelare kämpar och sliter som allra mest när man spelar för sitt land. Även detta Pique Cup slår 90% av säsongens tävlingar enbart på det.
Semifinal i dc. Ryssen och kanadicken har exakt likadana kläder i exakt samma färger. Båda har blå bakåtvänd keps. Borde inte få vara tillåtet i en landskamp som det här.
Semifinal i dc. Ryssen och kanadicken har exakt likadana kläder i exakt samma färger. Båda har blå bakåtvänd keps. Borde inte få vara tillåtet i en landskamp som det här.
Shapovalov har svart keps? De har ju sina nationsfärger så jag ser inte riktigt problemet. Inte som lagsport där man måste se skillnad på lagkamrater och motståndare.
Nadal får ju inte mycket hjälp i de andra singelmatcherna dock. Den här gången var det gamlingen Lopez som var chanslös mot Edmund. Får se om Nadal orkar kliva in i dubbeln på nytt senare.
Nadal får ju inte mycket hjälp i de andra singelmatcherna dock. Den här gången var det gamlingen Lopez som var chanslös mot Edmund. Får se om Nadal orkar kliva in i dubbeln på nytt senare.
Är ej så insatt i Davis Cup och vilka som spelar, tänkte på Spanien är inte bautista agut med? Är ju Endå världs 9:a. Gamlingen Lopez spelade strålande på gräset i sommras och vann väl nån titel i både singel o dubbel, ej sett han sedan dess typ.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!