2020-04-09, 11:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond

Får nöja sig med Koenig parodier istället.
https://www.youtube.com/watch?v=xK4Fvc1ZKqI

Den är ju helt lysande! Grym kommentator, men han upprepar sig hela tiden. Hans favorit är väl "somebody call 911!". Händer nästan varje match.
Citera
2020-04-09, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Får nöja sig med Koenig parodier istället.
https://www.youtube.com/watch?v=xK4Fvc1ZKqI

Sjukt kul!
Jag blev tvungen att stänga av en stund, tappade luften!

Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Den är ju helt lysande! Grym kommentator, men han upprepar sig hela tiden. Hans favorit är väl "somebody call 911!". Händer nästan varje match.

Gillar också honom. Ren njutning att lyssna på honom i ett sammandrag av en match. Har en förmåga att förbruka de starkaste superlativen tidigt under direktsändningar dock, vilket gör att de följande superlativen känns svagare =) Pojken blir för upphetsad för tidigt!
Citera
2020-04-11, 14:53
Bannlyst
De ska tydligen spela Madrid Open, men digitalt. Spelet de ska spela är "Tennis World Tour" på konsol. Inget höjdarspel enligt mig, men jag kommer nog att följa spektaklet ändå.

Lite gameplay för er som inte har spelat det:
https://www.youtube.com/watch?v=sUiB3cM9btc
Citera
2020-04-12, 19:02
Har inte järnkoll på vad som händer med ATP nu, men tydligen ska man redan ha tagit beslutet att ställa in damernas Rogers Cup i Kanada.

https://montrealgazette.com/sports/t...p-in-montreal/

Damerna spelar - skulle spelat - i Montreal och herrarna i Toronto: det är därför inget sagts än om herrarnas tävling. Men oddsen ser väl rätt dystra ut.

Kan nästan tyckas lite överdrivet då det är 4 månader kvar (7 augusti), men det förefaller vara Québec som redan bestämt det.

Sen finns det ju en del som klagat på FOs unilaterala beslut att skjuta upp tävlingen, men är det möjligt är det givetvis det bästa. FO slår fucking Laver Cup alla dagar i veckan, också för stålarna sådana som Ymers kan tjäna, som inte är regulars annars i 500 och 1000 tävlingar. ATPs boss verkar tycka det också, tillsammans med DG, SF ( ), och Rafa:
"The players agreed with me. I talked to every member of the Player Council, I talked to Roger, to Rafa, to Djokovic, and they all agree that our philosophy should be to host the most prestigious events," Gaudenzi told a group of Italian journalists in a conference call, per Ubitennis.
https://www.tennisworldusa.org/tenni...on-priorities/

Avslutar med att sno lite statistik någon postade på ett annat forum:

Percentage of aces in the last 5 editions (500+ level tournaments):

Queen's 12.9%
Washington 10.5%
Cincinnati 10.2%
Shanghai 10.1%
Tokyo 10.0%
Vienna 9.9%
Paris 9.7%
Wimbledon / Australian Open / Basel 9.6%
Halle 9.5%
Acapulco 9.3%
Canada Masters 9.1%
Rotterdam 8.4%
ATP Finals / Bejing 8.2%
US Open 8.0%
Indian Wells / Dubai / Madrid / Miami 7.2%
Rome 6.4%
Roland Garros 5.9%
Hamburg 5.2%
Rio de Janeiro 4.8%
MonteCarlo 4.5%
Barcelona 4.4%

Källa: nätet (dvs, kan vara ljug. Men verkar trovärdigt.)
Citera
2020-04-13, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl

Jag kollade upp vad Federer åstadkommit i dessa:

Barcelona 4.4% - 0 Finaler, 0 Vinster
MonteCarlo 4.5% - 4 Finaler, 0 Vinster
Rio de Janeiro 4.8% - 0 Finaler, 0 Vinster
Hamburg 5.2% - 5 Finaler, 4 Vinster
Roland Garros 5.9% - 5 Finaler, 1 Vinst
Rome 6.4% - 4 Finaler, 0 Vinster
Indian Wells 7.2% - 9 Finaler, 5 Vinster
Dubai - 10 Finaler, 8 Vinster
Madrid - 5 Finaler, 3 Vinster
Miami - 5 Finaler, 4 Vinster
US Open 8.0% - 7 Finaler, 5 Vinster
ATP Finals 8.2% - 10 Finaler, 6 Vinster
Bejing - 0 Finaler, 0 Vinster
Rotterdam 8.4% - 4 Finaler, 3 Vinster
Canada Masters 9.1% - 6 Finaler, 2 Vinster
Acapulco 9.3% - 0 Finaler, 0 Vinster
Halle 9.5% - 13 Finaler, 10 Vinster
Wimbledon 9.6% - 12 Finaler, 8 Vinster
Australian Open - 7 Finaler, 6 Vinster
Basel - 15 Finaler, 10 Vinster
Paris 9.7% - 1 Finaler, 1 Vinster
Vienna 9.9% - 2 Finaler, 2 Vinster
Tokyo 10.0% - 1 Finaler, 1 Vinster
Shanghai 10.1% - 3 Finaler, 2 Vinster
Cincinnati 10.2% - 8 Finaler, 7 Vinster
Washington 10.5% - 0 Finaler, 0 Vinster
Queen's 12.9% - 0 Finaler, 0 Vinster
Citera
2020-04-14, 19:15
Citat:
De ska tydligen spela Madrid Open, men digitalt. Spelet de ska spela är "Tennis World Tour" på konsol. Inget höjdarspel enligt mig, men jag kommer nog att följa spektaklet ändå.

Lite gameplay för er som inte har spelat det:
https://www.youtube.com/watch?v=sUiB3cM9btc

He, jag uppmärksammade inte den här posten nåt särskilt då jag tänkte det mest var nån jippo PR-grej, eller kanske snarare nåt som några fans höll på med. Men det verkar ju rätt seriöst. Eller "seriöst": givetvis har det inget med riktig tennis att göra, men ändå lite coolt med att Nadal, Goffin, Khachanov och lite andra ska lira dataspel mot varandra.

Ska definitivt försöka kolla in lite: annars skiter jag fullständigt i "e-sport". Lite pengar också, dessutom.

Här är deras beskrivning av det:

Citera
2020-04-15, 03:23
Medlem
abandoftrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Jag kollade upp vad Federer åstadkommit i dessa:

Barcelona 4.4% - 0 Finaler, 0 Vinster
MonteCarlo 4.5% - 4 Finaler, 0 Vinster
Rio de Janeiro 4.8% - 0 Finaler, 0 Vinster
Hamburg 5.2% - 5 Finaler, 4 Vinster
Roland Garros 5.9% - 5 Finaler, 1 Vinst
Rome 6.4% - 4 Finaler, 0 Vinster
Indian Wells 7.2% - 9 Finaler, 5 Vinster
Dubai - 10 Finaler, 8 Vinster
Madrid - 5 Finaler, 3 Vinster
Miami - 5 Finaler, 4 Vinster
US Open 8.0% - 7 Finaler, 5 Vinster
ATP Finals 8.2% - 10 Finaler, 6 Vinster
Bejing - 0 Finaler, 0 Vinster
Rotterdam 8.4% - 4 Finaler, 3 Vinster
Canada Masters 9.1% - 6 Finaler, 2 Vinster
Acapulco 9.3% - 0 Finaler, 0 Vinster
Halle 9.5% - 13 Finaler, 10 Vinster
Wimbledon 9.6% - 12 Finaler, 8 Vinster
Australian Open - 7 Finaler, 6 Vinster
Basel - 15 Finaler, 10 Vinster
Paris 9.7% - 1 Finaler, 1 Vinster
Vienna 9.9% - 2 Finaler, 2 Vinster
Tokyo 10.0% - 1 Finaler, 1 Vinster
Shanghai 10.1% - 3 Finaler, 2 Vinster
Cincinnati 10.2% - 8 Finaler, 7 Vinster
Washington 10.5% - 0 Finaler, 0 Vinster
Queen's 12.9% - 0 Finaler, 0 Vinster

Hyffsat CV, förmodar att de varit Nadal i vägen på gruset, som Thiem sade för ett tag sedan. Hade ej Nadal varit i "vägen" hade det varit 4-6 GS titlar till, han grämer sig dock mest över US Open finalen 2009? Delpotros enda GS i Fem set, förlorade fokus där o blev strul med dommaren har ja för mig, när delpo räckte upp handen för en challange 15 sek efter och fick den godkänt typ.
Citera
2020-04-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abandoftrust
Hyffsat CV, förmodar att de varit Nadal i vägen på gruset, som Thiem sade för ett tag sedan. Hade ej Nadal varit i "vägen" hade det varit 4-6 GS titlar till, han grämer sig dock mest över US Open finalen 2009? Delpotros enda GS i Fem set, förlorade fokus där o blev strul med dommaren har ja för mig, när delpo räckte upp handen för en challange 15 sek efter och fick den godkänt typ.

Ja han var inte munter i den matchen, feddan. Känns som att de har stramat åt reglerna kring hur långt efter man får göra en challenge sen dess.
Citera
2020-04-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
He, jag uppmärksammade inte den här posten nåt särskilt då jag tänkte det mest var nån jippo PR-grej, eller kanske snarare nåt som några fans höll på med. Men det verkar ju rätt seriöst. Eller "seriöst": givetvis har det inget med riktig tennis att göra, men ändå lite coolt med att Nadal, Goffin, Khachanov och lite andra ska lira dataspel mot varandra.

Ska definitivt försöka kolla in lite: annars skiter jag fullständigt i "e-sport". Lite pengar också, dessutom.

Här är deras beskrivning av det:

Jag kollade ett Virtuellt MotoGP-race i helgen. Blev faktiskt ganska bra. Det jag tyckte var roligast var egentligen att titta på hur förarna interagerade, och hur de reagerade på händelserna under loppet. Samtliga var nämligen i bild samtidigt som de spelade.

Kan bli roligt att se den virtuella tennisen faktiskt. Då blir det väl mer taktik i spelet än fysik. Och så ska det bli kul att se vilka som är lite mer avslappnade, och vilka som fokuserar på max.
Citera
2020-04-16, 15:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av suppose

Kan bli roligt att se den virtuella tennisen faktiskt. Då blir det väl mer taktik i spelet än fysik. Och så ska det bli kul att se vilka som är lite mer avslappnade, och vilka som fokuserar på max.

Tyvärr finns det inget riktigt bra tennisspel tillgängligt. De enda de har att välja på är World tour tennis och AO Tennis 2. De har valt det första, vilket är en miss. AO Tennis är betydligt bättre, men rättigheter, sponsorer och trams spelar säkert in.
Citera
2020-04-16, 20:24
Medlem
Citat:
Tyvärr finns det inget riktigt bra tennisspel tillgängligt. De enda de har att välja på är World tour tennis och AO Tennis 2. De har valt det första, vilket är en miss. AO Tennis är betydligt bättre, men rättigheter, sponsorer och trams spelar säkert in.

De som säljer spel är ju efterblivna, vem fan betalar 600 kr på ett jävla spel. Folk är ju fan inte kloka alltså.

Helvete vad mycket pengar det måste gå till folk som inte förtjänar det alltså. 30% av dessa summor hade varit en rimlig prissättning.
Citera
2020-04-16, 22:12
Medlem
Citat:

Baserar du det på grafiken, eller saker som spelkänslan, vilka slag man kan slå osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in