2022-02-21, 18:51
Fan vad Murray gnäller. Skriker fan efter varje förlorad poäng. Till och med efter en missad förstaserve ville han slänga racketen en gång.

4-4 i tredje set mot O'Connell. Även om han vinner efter nära tre timmar lär han vara rätt utmattad imorgon.

Men nästan aldrig sett någon vara så sur som Murray i denna match.

Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Dubai blir intressant, startfältet är starkt som vanligt i den penningstinna turneringen. Ska bli ku latt se Novak back in action.

Som jag skrev ovan är spelar de som är rankade 2-6 alla i Acapulco. Bara tre topp-10 i Dubai, tror jag (FAA hoppar). Så egentligen är nog fältet starkare i Mexiko, med undantag från Novak då.
Citera
2022-02-21, 19:42
Medlem
ingetbranicks avatar
Murray tog hem det till slut, 7-5 i tredje utan att imponera. Nu väntar antagligen Sinner i andra omgången (ska bara städa av Davidovich Fokina först) och det återstår att se om Sinner tar revansch efter förlusten i Stockholm där den sure skotten vann i två raka.
Citera
2022-02-22, 08:24
Medlem
calina85s avatar
Många skrällar i både WTA och ATP-turneringarna första rundan. Men nattens match mellan Kozlov och Dimitrov var något extra.

Ingen direkt skräll då Dimitrov är så ojämn, men vilken jävla dramatik! Kozlov krampar när han breakar och då ska serva hem matchen vid 5-3 andra set. Han faller ihop och kan knappt röra sig i tio minuter.

Dimitrov breakar tillbaka och vinner andra set. Man tror då att Kozlov givetvis retirar. Men inte då. Från ingenstans försvinner krampen och Kozlov vinner tredje 6-3. 3 h 20 min lång var matchen 😁

Edit: och närmare 01:30 på natten lokal tid i Acapulco tycker turneringsansvarige(?) att det är en väldigt bra tid att starta matchen mellan Zverev och Brooksby🤐. Får väl hoppas den inte blir så långdragen också. För spelarnas skull.
Senast redigerad av calina85 2022-02-22 kl. 08:40.
Citera
2022-02-22, 10:56
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Många skrällar i både WTA och ATP-turneringarna första rundan. Men nattens match mellan Kozlov och Dimitrov var något extra.

Ingen direkt skräll då Dimitrov är så ojämn, men vilken jävla dramatik! Kozlov krampar när han breakar och då ska serva hem matchen vid 5-3 andra set. Han faller ihop och kan knappt röra sig i tio minuter.

Dimitrov breakar tillbaka och vinner andra set. Man tror då att Kozlov givetvis retirar. Men inte då. Från ingenstans försvinner krampen och Kozlov vinner tredje 6-3. 3 h 20 min lång var matchen 😁

Såg att Kozlov åkte på däng igår i kvalet, så trodde det skulle bli hemresa för hans del. Men LL, tydligen. Börjar lossna lite för honom, efter många år som loser på challengercirkusen.

Citat:
Edit: och närmare 01:30 på natten lokal tid i Acapulco tycker turneringsansvarige(?) att det är en väldigt bra tid att starta matchen mellan Zverev och Brooksby🤐. Får väl hoppas den inte blir så långdragen också. För spelarnas skull.

Sinnes. De spelar fortfarande, och om sex minuter är klockan 4 på morgonen. 4-4 i andra sets tiebreak, så kan bli tresetare. Brukar väl inte bli nån dags vila heller, så vinnaren borde bli rejält mör.

Zverev står och bollar från backhandsidan som värsta Wilander/Vilas på grus.
Citera
2022-02-22, 12:50
Medlem
DeadLikeMes avatar
Hur lyckades Dimitrov förlora det tredje setet? Den mannen blir man inte klok på. Och Nadal gick från att ha Opelka-Dimitrov i första två omgångarna till att istället ha två Lucky Losers.
Citera
2022-02-22, 15:09
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Såg att Kozlov åkte på däng igår i kvalet, så trodde det skulle bli hemresa för hans del. Men LL, tydligen. Börjar lossna lite för honom, efter många år som loser på challengercirkusen.

Kozlov spelade en riktig tjejmatch i kvalfinalen mot Sverigebekantingen Oscar Otte, som vann med 6-1 0-6 7-6 (men torskade sen mot Baut...Carreno Busta).

Citat:

Det hade jag velat se Apropå Vilas, finns det några riktiga playboys inom tennisen numera, förresten? På 70-talet var det gott om dem.
Citera
2022-02-22, 17:13
Medlem
calina85s avatar
Citat:

Sinnes. De spelar fortfarande, och om sex minuter är klockan 4 på morgonen. 4-4 i andra sets tiebreak, så kan bli tresetare. Brukar väl inte bli nån dags vila heller, så vinnaren borde bli rejält mör.

Ja, tyvärr och otroligt nog blev den nästintill exakt lika långdragen. Zverev vinner matchen ett par sekunder efter att matchklockan slagit till 03 h 20 min De höll på till 04:55 och är den senaste matchen någonsin på touren.

Måste ändå säga att det var nog den bästa tennis jag sett Brooksby spela så om några år om han förvaltar det väl kan han nog gott bli topp tio?
Citera
2022-02-22, 17:15
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kozlov spelade en riktig tjejmatch i kvalfinalen mot Sverigebekantingen Oscar Otte, som vann med 6-1 0-6 7-6 (men torskade sen mot Baut...Carreno Busta).

Det hade jag velat se Apropå Vilas, finns det några riktiga playboys inom tennisen numera, förresten? På 70-talet var det gott om dem.

Min spontana tanke är australienaren Bernard Tomic. Har fått för mig att han kör den livsstilen?
Citera
2022-02-22, 17:19
Medlem
ingetbranicks avatar
"Städa av" var det ja. Sinner höll på att torska i två raka mot Davidovich Fokina i Dubai men lyckades vinna andra sets tiebreak med 8-6 och tog hem matchen till slut. Karatsev lyckades inte återupprepa fjolårets succé utan föll direkt (och inte helt oväntat) mot Mackenzie McDonald. Att Hurkacz, som börjat året svagt, kör över Bublik - som nyligen vann sin första ATP-turnering - med 6-3 6-1 är väl bara som det ska vara i de kroniskt ojämna spelarnas värld. Apropå det så gick Fognini till semi i Rio förra veckan och vann dubbeln (med Bolelli), så han har kanske mer att ge.
Senast redigerad av ingetbranick 2022-02-22 kl. 17:25.
Citera
2022-02-22, 17:25
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Min spontana tanke är australienaren Bernard Tomic. Har fått för mig att han kör den livsstilen?

Men han lyckas inte backa upp det med resultat, som grabbarna grus gjorde när det begav sig. För killar som Vilas, Panatta, Nastase, Gerulaitis var ju vin, kvinnor och sång (plus snabba bilar och båtar och säkert en hel del annat) en del av livsstilen. Men det håller nog inte att köra den stilen i dag om man ska kunna utmana i toppen.
Citera
2022-02-22, 21:38
Citat:

Inte första gången, direkt. Vann ju en bollduell på 50 slag mot Gasquet på en matchboll för nåt år sen. Här var det verkligen "pushing" 100% ett tag. Bara sätta bollen i banan.

Citat:
Men han lyckas inte backa upp det med resultat, som grabbarna grus gjorde när det begav sig. För killar som Vilas, Panatta, Nastase, Gerulaitis var ju vin, kvinnor och sång (plus snabba bilar och båtar och säkert en hel del annat) en del av livsstilen. Men det håller nog inte att köra den stilen i dag om man ska kunna utmana i toppen.

Den här är ju klassisk, Marat Safins spelarbox under Australian Open 2002. Vet inte om det var under finalen, men det sägs ju att detta var en bidragande orsak till att Johansson vann :

https://pbs.twimg.com/media/B-ECPbxCYAAf2aU.jpg

Safin var tennisens utlimata alfa, tillsammans med Sampras (som dock inte körde playboystilen).

Apropå foton, den här är ju skön också med Mevedev, Rublev och Ostapenko när de var unga:

https://pbs.twimg.com/media/DInASKvUEAAvT6v.jpg

https://pbs.twimg.com/media/EDj5yjYX4AAm05X.jpg
Senast redigerad av fryskyl 2022-02-22 kl. 21:42.
Citera
2022-02-22, 21:54
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Den här är ju klassisk, Marat Safins spelarbox under Australian Open 2002. Vet inte om det var under finalen, men det sägs ju att detta var en bidragande orsak till att Johansson vann :

Så där ja... De gick säkert ut och pudrade näsan - på riktigt - mellan varven också.

Citat:
Apropå foton, den här är ju skön också med Mevedev, Rublev och Ostapenko när de var unga

Åh, det var ju riktigt gulligt! På äventyr i stora världen ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in