2022-05-07, 18:33
Medlem
Kul med ett 3e set. Bra match!
Citera
2022-05-07, 19:06
Medlem
Kalles stoppbollar är nåt helt annat. Djokovic kör också det där ibland, men inte lika bra. Istället ser det ofta ut som Djokovic är uttråkad när han slår dem.

Vilken Golden Boy han är, Kalle. Han kommer dra in en del på sponsring i sitt liv. Och prispengar..
Citera
2022-05-07, 19:17
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Så här ser jag framför mig att topp 10 ser ut vid 2022 års slut:

1. Djokovic
2. Medvedev
3. Zverev
4. Tsitsipas
5. Sinner
6. Nadal
7. Rublev
8. Alcaraz
9. Auger-Aliassime
10. Berrettini
Citat:
Ursprungligen postat av malmi
Mitt årstips blir:

1-10:
Medvedev
tsitsipas
Zverev
Sinner
Norrman
Alcaraz
Fed
Au ger-Aliassime
Berretini

Djoko

Citat:
Ursprungligen postat av Geographica
Topp 10:

1. Nadal
2. Zverev
3. Medvedev
4. Thiem
5. Djokovic
6. Tsitsipas
7. Alcaraz
8. Rublev
9. Sinner
10.Berrettini

Nån som vill revidera?

Eller för att ta ett nytt bet:

Vad är Alcaraz ranking när året är slut?

Jag säger: TVÅ!
Citera
2022-05-07, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Nån som vill revidera?

Vem sätter du som ett, Nadal eller Djokovic?

Sämre än tre tror jag i vart fall inte Alcaraz kommer vara, han måste nästan bli skadad då.
Citera
2022-05-07, 19:29
Gör en challenge direkt, Carlos, fan ingen poäng att gå och kolla på märket när man har unlimited challenges.

Tycker han gör en del orutinerade saker då och då. Medan Djokovic kanske börjar se lite trött ut.

Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vem sätter du som ett, Nadal eller Djokovic?

Sämre än tre tror jag i vart fall inte Alcaraz kommer vara, han måste nästan bli skadad då.

Djokovic. En touch av jinxande där, men tror det ändå. Nadals AO var en riktig högoddsare; befarar att han kommer dala en del nu senare under året. Djokovic kommer vinna Wimbledon lätt, bland annat.

Finns förstås en chans att Alcaraz kan sluta som nummer 1, särskilt om Djokovic väljer att stå över en massa masters, plus kanske inte ens får spela USO utan vaccin.
Citera
2022-05-07, 19:36
Medlem
Citat:
Gör en challenge direkt, Carlos, fan ingen poäng att gå och kolla på märket när man har unlimited challenges.

Tycker han gör en del orutinerade saker då och då. Medan Djokovic kanske börjar se lite trött ut.

Djokovic. En touch av jinxande där, men tror det ändå. Nadals AO var en riktig högoddsare; befarar att han kommer dala en del nu senare under året. Djokovic kommer vinna Wimbledon lätt, bland annat.

Finns förstås en chans att Alcaraz kan sluta som nummer 1, särskilt om Djokovic väljer att stå över en massa masters, plus kanske inte ens får spela USO utan vaccin.

Nadals start av året var ju brutal, inte bara AO, utan även turneringarna därefter. En hel del poäng blev det ändå.

Men Djokovic har starka turneringar kvar. Och Alcaraz går från klarhet till klarhet. Vem som helst av de tre kan sluta som nr 1.

Otrolig match detta, oavsett hur det slutar är det en otrolig match av Alcaraz. Nadal var inte på topp igår, egentligen gjorde ingen av dem en toppmatch, båda hade för mycket svackor för det. Men ingen kan säga att Djokovic gjort en dålig match idag, vinner Alcaraz, ja även om han förlorar, så visar insatsen inget annat än styrka.
Citera
2022-05-07, 19:52
Calling StatistikStefan4!

Kommentatorerna säger att ingen slagit Nadal och Djokovic "back to back" på grus. Back to back är ju direkt efter varandra.

Men har någon slagit dem båda i samma turnering på grus alls, alltså med nån match emellan? Thiem? Knappast Federer, då han normalt varit seedad för högt för det (kanske dock Thiem också).

För övrigt var Carlos vadslagningsfavorit mot Nadal igår. På grus har det bara hänt tre andra gånger sedan 2005 eller 2006, eller vad det var: alla gånger har det varit Djokovic som då varit favorit.

Djokovic överlever en matchboll med ännu ett äss.
Citera
2022-05-07, 19:54
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Hoppas Alcaraz vinner. Och hoppas att Zverev vinner den andra semifinalen. I så fall är denna story möjlig:

Spanjoren Alcaraz slår gruskungen i QF, världsettan(och GOAT) i SF, och regerande mästaren(defending champion, 2021 winner) i finalen(på "hemmaplan" i Spaniens största tennisturnering).

Sämre storys går att föreställa sig..

Kollade lite på vilka höjder olika turneringar går. Madrid spelas på ca 700 m, högt! Men Bogota spelas på 2600 m höjd. Där snackar vi altitud!
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-05-07 kl. 20:01.
Citera
2022-05-07, 20:01
Medlem
Grymt bra av Alcaraz!
Citera
2022-05-07, 20:15
Vilken jävla match!

Kan svara mig själv från ovan: Carlos är den förste som slår Nadal och Djokovic i samma turnering på grus. Tror jag läste att det gjorts 19 gånger annars, men alltså aldrig på grus.

Också den förste tonåringen som slår Nadal på grus. Nadal var 20-0 mot tonåringar på grus annars.

Håller på Tsitsipas mot Zverev. Crazy att Alcaraz har slagit de två största på grus och fortfarande har en riktigt svår match kvar.

Bör vara rätt trött efter 3,5 timmars spel; men nästa semi kommer ju starta typ vid 23-tiden (beroende på damfinalen), så motståndaren borde kunna vara rätt sliten också.

Också skönt att de engelska kommentatorerna säger Alcaras, och inte kör med nåt jävla jobbigt spanskt uttal som de envisas med för Muguruza.
Citera
2022-05-07, 20:27
Medlem
Citat:
Vilken jävla match!

Kan svara mig själv från ovan: Carlos är den förste som slår Nadal och Djokovic i samma turnering på grus. Tror jag läste att det gjorts 19 gånger annars, men alltså aldrig på grus.

Också den förste tonåringen som slår Nadal på grus. Nadal var 20-0 mot tonåringar på grus annars.

Håller på Tsitsipas mot Zverev. Crazy att Alcaraz har slagit de två största på grus och fortfarande har en riktigt svår match kvar.

Bör vara rätt trött efter 3,5 timmars spel; men nästa semi kommer ju starta typ vid 23-tiden (beroende på damfinalen), så motståndaren borde kunna vara rätt sliten också.

Också skönt att de engelska kommentatorerna säger Alcaras, och inte kör med nåt jävla jobbigt spanskt uttal som de envisas med för Muguruza.

Visst skulle det vara ett antiklimax om han förlorade imorgon. Men det skulle fortfarande inte förändra det faktum att detta var det definitiva genombrottet, nu har han slagit de två absolut största av de aktiva, med en dags mellanrum. Djokovic dessutom första gången de möttes, och enligt mig iallafall inte på grund av att Djokovic hade en dålig dag eller liknande.
Har svårt att tro att Tsitsipas eller Zverev kommer ha en i närheten så bra karriär som Alcaraz. Osvuret är iofs bäst, Alcaraz är ung, och det kan bli fler oväntade svängningar, både uppåt och neråt. Men det mest troliga är att han kommer möta båda Zverev och Tsitsipas ytterligare minst 20 gånger vardera, och vinna åtminstone 15 av dessa 20 matcher. Skulle en av förlusterna komma imorgon skulle det vara trist, men ändå inte förändra särskilt mycket.
Citera
2022-05-07, 20:27
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Nån som vill revidera?

Vi vågade oss i alla fall på att tippa

Sinner har varit en liten besvikelse så här långt i år, men han är ju knappast på väg utför i karriären. Rublev är kompetent men begränsad och kommer inte att stå i vägen för Alcaraz framfart. Att Medvedev skulle bli skadad och dessutom i likhet med Rublev kastas ut ur Wimbledon (och kanske ytterligare turneringar) kunde man ju inte räkna med på förhand. Men egentligen är det bara Sinner och Rublev jag vill flytta ner, så då säger jag att Alcaraz slutar året som sexa, då. Han rider på värsta framgångsvågen just nu, men sånt där brukar inte fortsätta i all evighet och han vinner kanske inte en enda match på gräset. I Wimbledon kommer han att åka ut i första omgången mot Kyrgios, till exempel. Och nästa gång han stukar foten slutar det kanske värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in