2022-10-03, 14:16
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Vettigt resonemang. Men inte rätt namn. Som sagt, denna fråga är nästan omöjlig. Den forna världsfyran är sannerligen lite bortglömd..

Cred till dig och fryskyl för att inte googla svaren, det ger mig möjlighet att ge någon ledtråd, och ger er möjligheten att "verka fram" svaret..
Citera
2022-10-03, 14:51
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vettigt resonemang. Men inte rätt namn. Som sagt, denna fråga är nästan omöjlig. Den forna världsfyran är sannerligen lite bortglömd..

Cred till dig och fryskyl för att inte googla svaren, det ger mig möjlighet att ge någon ledtråd, och ger er möjligheten att "verka fram" svaret..

Citera
2022-10-03, 15:03
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Du är i rätt tidsperiod och letar! Här kommer ytterligare en ledtråd:

Spelaren jag söker var även i GS-final vid ett tillfälle. Hur den matchen slutade tänker jag inte avslöja, men jag kan berätta att han vann de två inledande seten med 6-1, 6-2.., och detta var inte mot vemsomhelst, utan mot världens enda Super Slam-vinnare..

A player who wins all four majors, the Olympic gold medal, and the year-end championship throughout their career is said to have achieved a "Career Super Slam".

Nu kanske det klarnar något. Fortfarande klurigt dock.
Citera
2022-10-03, 15:43
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Nu kanske det klarnar något. Fortfarande klurigt dock.

Citera
2022-10-03, 15:56
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Fin karriär ändå, eller hur?

Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-10-03 kl. 16:02.
Citera
2022-10-03, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Verkar ha gått tennisgymnasiet i Båstad och fått ett stipendie
https://m.facebook.com/rigbastad/pho...NP&__tn__=EH-R

Och nu lirar på andra sidan Atlanten, där han också utmärkt sig:

https://www.instagram.com/p/CLdMVIKD...d=MDJmNzVkMjY=
College-tennis alltså, helt ok. Svårt att hanka sig fram på future-touren på egen hand. Vi får hoppas på en svensk Steve Johnson, det skulle inte vara fel.
Citera
2022-10-03, 18:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
College-tennis alltså, helt ok. Svårt att hanka sig fram på future-touren på egen hand. Vi får hoppas på en svensk Steve Johnson, det skulle inte vara fel.

Gärna med en rejäl slokmustasch också
Citera
2022-10-03, 19:35
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Vem mötte han, när och var?

Chilenaren Hans Gildemeister (får lite vibbar av att HG kan vara ättling till tyska krigsförbrytare som flydde till Sydamerika efter WW2 när jag hör det namnet, för inte låter det lika chilenskt som Marcelo Rios exempelvis ... nåja nog om det nu french open -84.

Kul att frågesport om "den vita sporten " drar intresse bland både pojkar och flickor här

Håll till godo med några till.

Att gå till final 8 år i rad i en och samma GS är unikt, åtminstone aldrig hänt sedan 50-talet och bryr mig inte kolla tidigare era. Så vem är spelaren som har gjort det?

Har Belgien haft någon manlig GS finalist? I så fall gärna ett namn.

Nu tar vi en svårare nivå. Och googla som sagt inte nu när jag ger så mycket ledtråd...

Vem spelade Wimbledon final på 80-talet, men som i övrigt under lång karriär aldrig passerade 3:e omg i nån mer GS?

Och så den lättaste
Vem fick ett wild card till Wimbledon och vann sedan hela rasket?
Citera
2022-10-03, 19:47
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Chilenaren Hans Gildemeister (får lite vibbar av att HG kan vara ättling till tyska krigsförbrytare som flydde till Sydamerika efter WW2 när jag hör det namnet, för inte låter det lika chilenskt som Marcelo Rios exempelvis ... nåja nog om det nu french open -84.

Kul att frågesport om "den vita sporten " drar intresse bland både pojkar och flickor här

Att gå till final 8 år i rad i en och samma GS är unikt, åtminstone aldrig hänt sedan 50-talet och bryr mig inte kolla tidigare era. Så vem är spelaren som har gjort det?

Nu tar vi en svårare nivå. Och googla som sagt inte nu när jag ger så mycket ledtråd...

Vem spelade Wimbledon final på 80-talet, men som i övrigt under lång karriär aldrig passerade 3:e omg i nån mer GS?

Och så den lättaste

Citera
2022-10-03, 19:55
Medlem
Citat:

Och så den lättaste

Citera
2022-10-03, 20:07
Medlem
Fan vad duktiga ni är pojkar o flickor, själv kommer jag inte ihåg de gsmla lite udda namnen förrän jag ser dom på pränt här
Citera
2022-10-03, 20:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Och så den lättaste

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in