Citat:
Ursprungligen postat av
fryskyl
Simon, 195. Sen Mannarino, Gasquet och Rinderknech. Men alla de förtjänar det. Thiem har haft gott om tid och kört med protected ranking och WC:s men ändå fått spö av kreti och pleti. Nån jävla måtta på välgörenheten får det vara.
Thiem har spelat bättre och bättre och ingen utanför Frankrike hade väl klagat om han fått en plats i huvudturneringen, men hellre ett wildcard till kvalet än inget alls. Alla är ju inte
Leo Borg.
Nu är ju fransk tennis rätt kass - vad ska man annars säga när deras bästa spelare ett bra tag har varit en halvt invalidiserad 36-åring - men de har ändå en drös unga eller halvgamla spelare som har börjat röra på sig på sistone, så att ge wildcarden till Mannarino, Gasquet, Simon och Rinderknech känns ju sisådär. Låt gå för Simon, som ju dessutom spelar en oerhört spektakulär och spännande tennis, men de övriga ska väl inte lägga av?
Nu är jag ju jävig, men har de glömt fjolårets succé för Gaston när han slog ut Alcaraz? Inte bara
fryskyl har varma minnen av den kvällen. Nu blev Frankrikes yngsta spelare på topp 100 utslagen av Huesler i kvalet i stället.
Citat:
Går ju inte se Thiem lira längre nu utan att tänka på han Elliot Loney
:
https://www.youtube.com/watch?v=R7bM5cugyrA
Fast det där är ju bara kul om man har sett Thiem bete sig så där. Det har jag inget minne av, så för mig är det bara obegripligt. En del annat är rätt kul, men jag tycker ändå att det var roligare när spelare som Djokovic och Björkman imiterade sina kolleger.