2022-10-31, 20:23
Medlem
bobo909s avatar
Någon som sett Fils spela? 18 bast. Kvalar sig in genom att slå Fognini och då Berettini dragit sig ur första omgången, vem ska han möta må ni tro?
Citera
2022-10-31, 20:27
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Han siktar på nästa säsong.

Dominic Thiem, who is ranked World No. 108 in the live rankings, rejected the Paris Masters qualifying wildcard and declared his aim to focus on the upcoming 2023 season. Thiem, who was the 2020 Australian Open runner-up, also voiced belief that he should ideally be able to make it to the main draw of the first Grand Slam of the season, as he hopes to end the year ranked inside the top 102.

https://www.sportskeeda.com/tennis/n...-paris-masters

Ah, ok. Undrar om detta är ett ”gentlemanna-svar”? Han hade väl knappast tackat nej till ett maindraw wildcard? Det tycker jag gott man hade kunna erbjuda honom. Vem är den lägst rankade som fått ett maindraw WC till Paris? En fransman såklart, men undrar vem..
Citera
2022-10-31, 20:44
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Ah, ok. Undrar om detta är ett ”gentlemanna-svar”? Han hade väl knappast tackat nej till ett maindraw wildcard? Det tycker jag gott man hade kunna erbjuda honom. Vem är den lägst rankade som fått ett maindraw WC till Paris? En fransman såklart, men undrar vem..

Simon, 195. Sen Mannarino, Gasquet och Rinderknech. Men alla de förtjänar det. Thiem har haft gott om tid och kört med protected ranking och WC:s men ändå fått spö av kreti och pleti. Nån jävla måtta på välgörenheten får det vara.

Går ju inte se Thiem lira längre nu utan att tänka på han Elliot Loney :

https://www.youtube.com/watch?v=R7bM5cugyrA
Citera
2022-10-31, 21:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Simon, 195. Sen Mannarino, Gasquet och Rinderknech. Men alla de förtjänar det. Thiem har haft gott om tid och kört med protected ranking och WC:s men ändå fått spö av kreti och pleti. Nån jävla måtta på välgörenheten får det vara.

Thiem har spelat bättre och bättre och ingen utanför Frankrike hade väl klagat om han fått en plats i huvudturneringen, men hellre ett wildcard till kvalet än inget alls. Alla är ju inte Leo Borg.

Nu är ju fransk tennis rätt kass - vad ska man annars säga när deras bästa spelare ett bra tag har varit en halvt invalidiserad 36-åring - men de har ändå en drös unga eller halvgamla spelare som har börjat röra på sig på sistone, så att ge wildcarden till Mannarino, Gasquet, Simon och Rinderknech känns ju sisådär. Låt gå för Simon, som ju dessutom spelar en oerhört spektakulär och spännande tennis, men de övriga ska väl inte lägga av?

Nu är jag ju jävig, men har de glömt fjolårets succé för Gaston när han slog ut Alcaraz? Inte bara fryskyl har varma minnen av den kvällen. Nu blev Frankrikes yngsta spelare på topp 100 utslagen av Huesler i kvalet i stället.

Citat:
Går ju inte se Thiem lira längre nu utan att tänka på han Elliot Loney :

https://www.youtube.com/watch?v=R7bM5cugyrA

Fast det där är ju bara kul om man har sett Thiem bete sig så där. Det har jag inget minne av, så för mig är det bara obegripligt. En del annat är rätt kul, men jag tycker ändå att det var roligare när spelare som Djokovic och Björkman imiterade sina kolleger.
Citera
2022-10-31, 21:25
Medlem
bobo909s avatar
Lite kul att se skillnaden i Ymers inställning, för några veckor sedan klagade han fan på allt. Jobba nu!
Citera
2022-10-31, 21:29
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nu är jag ju jävig, men har de glömt fjolårets succé för Gaston när han slog ut Alcaraz? Inte bara fryskyl har varma minnen av den kvällen. Nu blev Frankrikes yngsta spelare på topp 100 utslagen av Huesler i kvalet i stället.

Ett otyg när det går till hopplös överdrift som det gjorde då. Fortfarande sur över USO-finalen mellan Djokovic och Medvedev när ryssen inte ens kunde serva utan att folk skrek för fulla halsar för att störa honom. Mycket värre än i AO, där det var helt ok.

Citat:
Fast det där är ju bara kul om man har sett Thiem bete sig så där. Det har jag inget minne av, så för mig är det bara obegripligt. En del annat är rätt kul, men jag tycker ändå att det var roligare när spelare som Djokovic och Björkman imiterade sina kolleger.

Hehe, just därför är det ju kul: alla andra imitationer är typ rätt traditionella, bara lite överdrifter osv, sen med Thiem är det värsta Frankensteins monster! Rösten är dock on point. Påminner lite om när han blev förbannad i USO för att han inte fick dricka en red bull.

Djokovic och Björkman som imiterar andra är dock ungefär lika roligt som en uppvisningsmatch med Bahrami eller vad fan han heter, där de kör sina lama konster de redan gjort hundratals gånger. Sen om McEnroe är med måste han simulera ett utbrott och skrika "you cannot be serious!" Jätteroligt. Verkligen.
Citera
2022-10-31, 21:33
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Lite kul att se skillnaden i Ymers inställning, för några veckor sedan klagade han fan på allt. Jobba nu!

Ser inte matchen, fick Bublik någon skada i första? Verkar inte vara så hämmad iaf med tanke på att han knep 2:a set. Jaja, oavsett vem som vinner så är det bara kanonmat åt FAA i andra omgången.
Citera
2022-10-31, 21:36
Medlem
bobo909s avatar
Hehe. Bublik slänger iväg sitt sista gem med en as konstig forehand slice som missar med en meter, en värdelös stoppboll där Mikael lyckas returnera en stenhård förstaserve, för att självklart sedan följa upp med två dubbelfel

Man tackar! Såja!
Citera
2022-10-31, 21:37
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Ser inte matchen, fick Bublik någon skada i första? Verkar inte vara så hämmad iaf med tanke på att han knep 2:a set. Jaja, oavsett vem som vinner så är det bara kanonmat åt FAA i andra omgången.

Såg inte första men han tog medical timebreak ibörjan av andra enligt tidigare användare.
Citera
2022-10-31, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Hehe. Bublik slänger iväg sitt sista gem med en as konstig forehand slice som missar med en meter, en värdelös stoppboll där Mikael lyckas returnera en stenhård förstaserve, för att självklart sedan följa upp med två dubbelfel

Man tackar! Såja!

Bublik var i förarsätet i de 2 sista seten men blev oerhört generös i sitt sista servgem
Senast redigerad av Runber 2022-10-31 kl. 22:19.
Citera
2022-10-31, 21:41
Medlem
ingetbranicks avatar
Ymer knep det till slut, 6-4 i tredje. Sa Alsterback att när Ymer hade sin första matchboll i Bubliks serve så drog kazaken till med ett äss på andraserven i 210 km/h? Det är nog bara Bublik som kan göra så, den killen är ju inte riktigt som de andra barnen.
Citera
2022-10-31, 21:53
Medlem
bobo909s avatar
Vilket jävla gem där Simon bryter och servar nu för andra set. Publiken vrålar, lite skillnad jämfört med sidobanan Ymer vann på?

Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Bublik var i förarsätet i de 2 sista seten men blev oerhört generös i hans sista servgem

Japp, hade momentum men svackan kom som alltid.

Citat:
Ymer knep det till slut, 6-4 i tredje. Sa Alsterback att när Ymer hade sin första matchboll i Bubliks serve så drog kazaken till med ett äss på andraserven i 210 km/h? Det är nog bara Bublik som kan göra så, den killen är ju inte riktigt som de andra barnen.

Ja om han räknande det andra dubbelfelet som ett ess så.. Kollade TennisTV och hade engelska kommentatorer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in