2022-11-24, 21:46
Medlem
bobo909s avatar
Dåligt drag här idag, sluta stirra på håriga indianbrasilianare sparka på en boll.

Italien vidare efter en avgörande dubbel. Vilket även avgör mötet mellan Tyskland och Kanada.
Citera
2022-11-25, 15:28
Medlem
ingetbranicks avatar
Visst sände väl Eurosport Davis Cup-slutspelet förra året? Jag såg det på tv i alla fall. När finalen spelas på söndag sänder Eurosport i stället teqball
Citera
2022-11-25, 15:52
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Visst sände väl Eurosport Davis Cup-slutspelet förra året? Jag såg det på tv i alla fall. När finalen spelas på söndag sänder Eurosport i stället teqball

Teaball? Vad fan är det?

Kokkinakis ska fan lira. Kommer få så mycket däng av Coric
Citera
2022-11-25, 22:05
Citat:
Ursprungligen postat av pedren
Le Bad Boy of Tennis i ännu ett juridiskt bryderi!

Citat:
Lawyer who Nick Kyrgios accused of having ‘700 drinks’ launches defamation case against star for Wimbledon outburst

The supposedly drunk woman top tennis player Nick Kyrgios had kicked out Centre Court during the men's Wimbledon final is taking legal action against him.

Ania Palus, 32, was removed for a short period of time during the Grand Slam final after the Aussie star's outburst on court in which he claimed she was putting him off.

https://www.thesun.co.uk/sport/19591...ion-wimbledon/
Nick Kyrgios has settled a legal case with a spectator he accused of being "drunk out of her mind" during the Wimbledon final.

Anna Palus instructed solicitors to bring defamation proceedings against the 27-year-old Australian.

[...]

Kyrgios complained to the umpire about a fan, saying she looked "like she has had about 700 drinks".

Palus, who attended the final with her mother, later accused the 2022 Australian Open doubles champion of a "reckless and entirely baseless allegation".

In a statement via Knight Temple Law, which represented Palus, Kyrgios apologised for the comment and said he had agreed to pay a sum to charity.

"I told the umpire that a fan, who I now know to be Anna Palus, was distracting me during the match, believing that she was drunk," Kyrgios said.

"I accept that belief was mistaken, and I apologise.

"To make amends, I have donated £20,000 to the Great Ormond Street Hospital Charity, a charity chosen by Ms Palus. I will not be commenting on this matter again."
https://www.bbc.com/sport/tennis/63522589

Tror nog den torsken tog en del på stoltheten hos lille Nick...
Citera
2022-11-26, 01:57
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Försöker se om Eurosportplayer sänder men går ej att se. Däremot sänder ju tennis.se alla matcher gratis om man skapar konto eller loggar in på konto om man redan har det.
Citera
2022-11-26, 02:03
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Var finns den i Stockholm? En snabb googling ger att det finns gräsbanor (som man kan boka i matchi) i Älvestrand, mellan Säter och Borlänge. Såg också att någon entusiast har bygget en gräsbana i Ockelbo.

Hittade också det här:

https://www.expressen.se/sport/tenni...pa-vag-att-do/

Hellberg nämnde tak iaf, men han verkade mer tro på byte av underlag.
Jag hittar inte heller den i Stockholm när jag googlar🤔. Tror jag såg i våras/somras en notis på någon tennissida om att prova gräs i Stockholm(no pun intended, kan misstolkas men ni förstår ju vad jag menar) 😉 . Kan ju vara att de satte upp en tillfällig bana. Får ha koll nästa sommar om de gör det igen
Citera
2022-11-26, 08:08
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Teaball? Vad fan är det?

Bra fråga, jag har inte en jävla aning.

Just nu är jag mätt på tennis, det var några intensiva veckor under hösten.
Citera
2022-11-26, 12:09
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Bra fråga, jag har inte en jävla aning.

Äsch, det är ju bobo som inte kan läsa/stava, det heter teqball och inget annat. Fortfarande ingen aning? Teqball beskrivs som en blandning av fotboll och pingis och spelas på ett slags välvt pingisbord. Sporten uppfanns av några ungrare med för mycket fritid 2012 och har vuxit explosionsartat sen dess och siktar på att komma med i OS.

https://en.wikipedia.org/wiki/Teqball

Citat:
Just nu är jag mätt på tennis, det var några intensiva veckor under hösten.

Ja, inte bara spelarna behöver en paus. Jag hade iofs gärna sett lite av Davis Cup-slutspelet nu i helgen; förra året blev jag faktiskt positivt överraskad trots att jag var skeptisk till formatet på förhand. Men det blir inte något sneglande på uppvisningsmatcher under december för min del utan det är först när de åker till Australien som intresset vaknar till liv igen. Till dess kan vi ju alltid trösta oss med att titta på vuxna män i kortbyxor som sparkar på en boll.
Citera
2022-11-26, 20:21
Medlem
ingetbranicks avatar
Avgörande dubbel i detta nu mellan Italien och Kanada. Italienarna chansar med att slänga in Berrettini, som haft skadekänningar och egentligen bara skulle vara med som nåt slags maskot och moralhöjare, i stället för Bolelli tillsammans med Fognini. Lite märkligt, med tanke på att Bolelli/Fognini är ett utmärkt och väl samspelt par.

Men kanske var den italienske förbundskaptenen inspirerad av sin australiske kollega, som delade på det ännu mer meriterade paret Purcell/Ebden (vann Wimbledon i somras bl.a.) och lät Thompson bilda par med Purcell, varpå paret vann mot det kroatiska superparet Mektic/Pavic och tog kängururna till final. "Det största som hänt i min karriär", sa Purcell för övrigt. Skönt att Davis Cup fortfarande betyder mycket för somliga spelare.

Auger-Aliassime/Pospisil tog precis första set i tiebreak.
Citera
2022-11-26, 20:56
Citat:
Avgörande dubbel i detta nu mellan Italien och Kanada. Italienarna chansar med att slänga in Berrettini, som haft skadekänningar och egentligen bara skulle vara med som nåt slags maskot och moralhöjare, i stället för Bolelli tillsammans med Fognini. Lite märkligt, med tanke på att Bolelli/Fognini är ett utmärkt och väl samspelt par.

Men kanske var den italienske förbundskaptenen inspirerad av sin australiske kollega, som delade på det ännu mer meriterade paret Purcell/Ebden (vann Wimbledon i somras bl.a.) och lät Thompson bilda par med Purcell, varpå paret vann mot det kroatiska superparet Mektic/Pavic och tog kängururna till final. "Det största som hänt i min karriär", sa Purcell för övrigt. Skönt att Davis Cup fortfarande betyder mycket för somliga spelare.

Auger-Aliassime/Pospisil tog precis första set i tiebreak.

Det var som fan. Porrmuschen slår Mektic/Pavic (eller Mekic, om man slår ihop namnen). Ingen Kyrgios eller? Sitter han av nån fängelsedom, månne, eller hade han Playstation inbokat?
Citera
2022-11-26, 21:16
Medlem
ingetbranicks avatar
... och där gick Kanada till final efter vinst i två raka set i dubbeln. Möter Australien i finalen i morgon och formatet med bäst av tre matcher gör det väldigt svårtippat. Gissar att De Minaur och FAA vinner sina singlar och att dubbeln blir avgörande igen.
Citera
2022-11-27, 18:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Det blev en enkel seger för Kanada i finalen mot Australien. Shapovalov slog Kokkinakis med 6-2 6-4 och Auger-Aliassime följde upp med 6-3 6-4 mot de Minaur. Jag hade för mig att ettorna mötte tvåorna men det var ju fel, och gjorde det så klart mycket svårare för australierna. Att Kokkinakis skulle vinna en match fanns ju liksom inte på kartan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in