Citat:
Ursprungligen postat av
TupolevTu-144
Det var väl en del skador med filt, friktionen med underlaget vid stopp/vändningar var väl inte att leka med?. Många spelare som ådrog sig svåra sträckningar och stukningar kanske? Annars verkar det ha varit ett populärt underlag.
Apropå SALK, har du träffat på Tenny Svensson därute någon gång? Han kom på tal här i tråden för någon vecka sedan med anledning av sin maratonmatch i Wimbledon -75, han skrotar väl runt där i Salk-hallen fortfarande?
Aldrig hört talas om Tenny, jag får skämmas🫣. Jag har bara varit på SALK en gång och det var min seriematch för ett par veckor sen. Såg Elias Ymer sparra mot Karl Friberg. Tydligen var Micke där men han såg jag inte.
Väldigt speciella banor på bottenvåningen(de har tre våningar med banor(?). Trägolv under det vanliga materialet så det knarrar lite när man rör sig på banan. Väldigt ovanligt och jag blev inget fan🤐
Edit: Jo lätt att skada sig på filt, senast jag spelade på filt var på Spårvägens TK år 2000 och då hade jag redan stukat foten på innebandyn i högstadiet samma dag 😁. Men filt är underskattat enligt mig. Efter en lång duell var det skönt att lägga sig ner på filten, inte riktigt lika skönt att lägga sig på hardcourt😉