2022-11-23, 10:06
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Jag hade seriematch för några veckor sen mot SALK och då diskuterade vi faktiskt underlaget filt då det var bådas favoritunderlag som juniorer(på 90-talet fanns det många filtbanor).Tydligen finns det någon hall i Stockholmsområdet som har en sådan bana kvar. Minns ej vad hon sa för hall dock🫤 men går säkert att googla☺️

Det var väl en del skador med filt, friktionen med underlaget vid stopp/vändningar var väl inte att leka med?. Många spelare som ådrog sig svåra sträckningar och stukningar kanske? Annars verkar det ha varit ett populärt underlag.

Apropå SALK, har du träffat på Tenny Svensson därute någon gång? Han kom på tal här i tråden för någon vecka sedan med anledning av sin maratonmatch i Wimbledon -75, han skrotar väl runt där i Salk-hallen fortfarande?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-11-23 kl. 10:17.
Citera
2022-11-23, 15:02
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Han lägger nog snart av, han måste ju ha insett att det här med tennis inte var hans grej. Jag läste att han har blivit antagen till Harvard Business School, så om tio år kan han försörja hela familjen.
Då kan han betala för Mickes terapi också.

Jag läste samma om Harvard men det jag inte begrep av rapporteringen är hur Elias upplägg blir med tennisen framöver med tanke på utbildningen. Kommer han skära ned på turneringarna? Obegripligt att det inte framgick i artikeln.
Citera
2022-11-23, 15:37
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag läste samma om Harvard men det jag inte begrep av rapporteringen är hur Elias upplägg blir med tennisen framöver med tanke på utbildningen. Kommer han skära ned på turneringarna? Obegripligt att det inte framgick i artikeln.
Det stod i en artikel att han är inbjuden dit för en termin. Stod i Aftonbladet för ett par veckor sen. Är med i något projekt bara☺️
Citera
2022-11-23, 15:43
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Det var väl en del skador med filt, friktionen med underlaget vid stopp/vändningar var väl inte att leka med?. Många spelare som ådrog sig svåra sträckningar och stukningar kanske? Annars verkar det ha varit ett populärt underlag.

Apropå SALK, har du träffat på Tenny Svensson därute någon gång? Han kom på tal här i tråden för någon vecka sedan med anledning av sin maratonmatch i Wimbledon -75, han skrotar väl runt där i Salk-hallen fortfarande?

Aldrig hört talas om Tenny, jag får skämmas🫣. Jag har bara varit på SALK en gång och det var min seriematch för ett par veckor sen. Såg Elias Ymer sparra mot Karl Friberg. Tydligen var Micke där men han såg jag inte.
Väldigt speciella banor på bottenvåningen(de har tre våningar med banor(?). Trägolv under det vanliga materialet så det knarrar lite när man rör sig på banan. Väldigt ovanligt och jag blev inget fan🤐

Edit: Jo lätt att skada sig på filt, senast jag spelade på filt var på Spårvägens TK år 2000 och då hade jag redan stukat foten på innebandyn i högstadiet samma dag 😁. Men filt är underskattat enligt mig. Efter en lång duell var det skönt att lägga sig ner på filten, inte riktigt lika skönt att lägga sig på hardcourt😉
Senast redigerad av calina85 2022-11-23 kl. 15:58.
Citera
2022-11-23, 16:24
Medlem
bobo909s avatar
Rätt bra matcher idag måste man medge. Spanien mot Kroatien där Bautista-Agut ställs i skrivande stund mot Coric som hade BP i öppningsgemet.

Sedan är det CB mot Cilic
Citera
2022-11-23, 17:13
Citat:
Jag hade seriematch för några veckor sen mot SALK och då diskuterade vi faktiskt underlaget filt då det var bådas favoritunderlag som juniorer(på 90-talet fanns det många filtbanor).Tydligen finns det någon hall i Stockholmsområdet som har en sådan bana kvar. Minns ej vad hon sa för hall dock🫤 men går säkert att googla☺️

Har själv lirat på filt; skrev lite slarvigt där. Rätt grymt underlag, även om det var ett tag sen. Gav en skön "tennis-känsla". Har också lirat på nåt gummigrus inomhus, det var fan också nice. Sen skulle jag gärna vilja testa det amerikanska gröna gruset också. Samt gräs, nog inte många som testat det. Konstgräs har jag dock bollat lite på.

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Han lägger nog snart av, han måste ju ha insett att det här med tennis inte var hans grej. Jag läste att han har blivit antagen till Harvard Business School, så om tio år kan han försörja hela familjen.
Då kan han betala för Mickes terapi också.

Som calina skriver är det bara en termin, och han kommer inte ens vara där hela tiden (ska ju lira tennis). Ser dock att han skryter om det som om det vore värsta meriten. Det riktiga MBA-programmet skulle han nog inte kunna gå på eftersom han inte lär ha någon grundexamen från universitetet.
Citera
2022-11-23, 20:29
Medlem
bobo909s avatar
Cilic kvitterar.

Vadå, ska CB lira dubbel med Granollers om han vinner denna? Han lär ju vara uppvärmd till den iaf
Citera
2022-11-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Sen skulle jag gärna vilja testa det amerikanska gröna gruset också. Samt gräs, nog inte många som testat det. Konstgräs har jag dock bollat lite på.
Det är ju drömmen, att spela på gräs. Undrar om man kommer lyckas med det innan man blir för gammal. Sundbybergs TK har grågrönt Canada Tenn-grus om du vill prova det. Själv är jag ingen gruskonnässör direkt, så jag har inga direkta synpunkter på det gruset. Mer än att man blir inte så skitig… Nä, snabbt ska det vara. Inomhus.
Citera
2022-11-23, 22:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Cilic kvitterar.

Vadå, ska CB lira dubbel med Granollers om han vinner denna? Han lär ju vara uppvärmd till den iaf

Fast Cilic var schyst och spöade CB i avgörande tiebreak så att spanjoren slapp dubblera

Kroatien-Australien i semi, alltså. Kroatien favoriter med två bra singelspelare och ett superpar i dubbel.
Citera
2022-11-24, 00:33
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Har själv lirat på filt; skrev lite slarvigt där. Rätt grymt underlag, även om det var ett tag sen. Gav en skön "tennis-känsla". Har också lirat på nåt gummigrus inomhus, det var fan också nice. Sen skulle jag gärna vilja testa det amerikanska gröna gruset också. Samt gräs, nog inte många som testat det. Konstgräs har jag dock bollat lite på.
Astroturf som konstgräs brukar kallas, iaf i Spanien/Kanarieöarna där det är vanligt, ger lite av den nostalgiska filtkänslan☺️. Padelbanor är väl i princip som konstgräset? Det finns en gräsbana i Stockholm samt några i Båstad som är öppna för allmänheten under somrarna om gräs är lockande
Citera
2022-11-24, 03:41
Medlem
Vobblers avatar
Citat:

Som calina skriver är det bara en termin, och han kommer inte ens vara där hela tiden (ska ju lira tennis). Ser dock att han skryter om det som om det vore värsta meriten. Det riktiga MBA-programmet skulle han nog inte kunna gå på eftersom han inte lär ha någon grundexamen från universitetet.

Ok, så det var så det låg till. Tyckte det lät skumt. Sen vet man ju inte om hans farsa en stenrik, finns det diamantgruvor i Etiopien? Pengar trumfar som bekant allt och det mesta kan köpas.

Jaja, ett par lektioner på Harvard är ju tungt, han får väl en harvard.edu-adress och en tröja som det står Harvard Law på. Han kommer att få ligga som aldrig förr.
Citera
2022-11-24, 14:37
Medlem
Citat:
Astroturf som konstgräs brukar kallas, iaf i Spanien/Kanarieöarna där det är vanligt, ger lite av den nostalgiska filtkänslan☺️. Padelbanor är väl i princip som konstgräset? Det finns en gräsbana i Stockholm samt några i Båstad som är öppna för allmänheten under somrarna om gräs är lockande
Var finns den i Stockholm? En snabb googling ger att det finns gräsbanor (som man kan boka i matchi) i Älvestrand, mellan Säter och Borlänge. Såg också att någon entusiast har bygget en gräsbana i Ockelbo.

Hittade också det här:

https://www.expressen.se/sport/tenni...pa-vag-att-do/

Hellberg nämnde tak iaf, men han verkade mer tro på byte av underlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in