Citat:
Ursprungligen postat av TaurenT
RPU:n ? hade du ett mål eller hoppade du på någon random bara och hur länge fick du sitta?
RPU=Rättspsykiatrisk Undersökning.
De går igenom hela din sjukdomshistoria och hela ditt liv. Den lilla undersökningen P7an gjorde jag i malmö och där konstaterade att något var fel men inte vad så jag skickades till Göteborg för en stor sökning eftersom de inte hade plats i Malmö annars skulle jag gjort den stora sökningen där också.
Sedan var jag i på undersökningseheten i Göteborg i lite över tre veckor. Där fick man göra en del tester och sånt. Grejen är att man ska ha haft en allvarlig psykisk störning både vid brottstillfället och vid undersökningstillfället för att dömas till rättspsyk.
Jag hade i princip struntat i att sova i två veckor, det fanns ett mål men det var inget logiskt mål så här i efterhand. Inget random offer, då tycke jag att de förtjänade vad de fick.
Jag är inte formellt utskriven än men har permission 6 av veckans 7 dagar och snart föras över till den rättspsykiatriska öppenvården. Om allt går som de ska får jag sitta ungefär lika länge som om jag hade fått fängelse dvs ca 2 år i sluten vården.Jag får förmodligen gå ytterligare ett år i öppenvården.