2008-06-18, 23:30
Medlem
Som det sagts tidigare, denna jävla fittpisslag lär garanterat missbrukas. Fatta den information som kan spelas in och säljas, den kan vara ovärderlig.
Tänk er att Sverigedemokraterna kommer till makten...och börjar kartlägga invandrare, judar och andra "icke-önsvärda" (enligt SD absolut inte enligt mig) vårat fina land håller på att förstöra sig själv, inifrån.....
2008-06-18, 23:31
Medlem
KalltStåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barris903
Hmm, this sucks.
Dock ska man hedra Camilla Lindberg för att hon röstade nej.

När folk vill hedra politiker för att dom sköter sitt jobb så har det gått långt...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKlown
Vad ska då FRA med 900!!! anställda till? om dem jobbar 3 skift så är det 300personer per skift.
Dom ska ha två av VÄRDENS snabbaste serverhallar.
Det är inte som FRA rustar för att sitta och dricka kaffe och läsa 2 mystiska mail per dag.

är du född bakom en vagn???
FRA sysslar inte med övervakning utav SVenska folket, utan Signalspaning utanförs sverige gränser, mycket mot ryssland.

Framförallt har de analytiker som analyserar internationell politik och hur det påverkar oss. Om du tror att alla 900 sitter och lyssnar på 9.000.000 svenskar så har du fel... plus att det skulle innebära att varje ansälld skulle hålla koll på 10.000 svenskar.... okej... skulle säkert hinna med mkt.. men så är det inte såklart
Bannlyst
Sorry om nån redan skrivit detta, men man skulle kunna göra några kedjebrev och maila så många det bara går, och i detta bred skriva ned vartenda "sökord" som FRA letar efter. Exempel:
"Detta är en protest mot FRA-lagen!
Terrorism, terrorist, bin Ladin, självmordsbomb, bomb, 9/11, WTC, World Trade Center, al Qaeda osv osv"
2008-06-18, 23:32
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tertep
Det är kutym i riksdagen att när ena sidan har personer frånvarande "kvittas" de ut mot personer på andra sidan. Så att alla riksdagsledamoter inte behöver vara i riksdagen varje omröstning. De lata jävlarna, man fattar ju att de inte vill förlora jobben. När de är vana vid att komma och gå som de vill

Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
http://sv.wikipedia.org/wiki/Kvittning

Läs. Förstå.

Jag ställer mig i skamvrån och ber om ursäkt för min dryghet....

Som jag nämnde i mitt pm till slipZen tycker jag att det är en dum praxis. Låt politikerna vara där och rösta eller förlora sin röst.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
För att en lag som denna ska gå igenom, som är så integritetskränkande och strider mot de mänskliga rättigheterna måste det i min mening föreligga väldigt goda skäl (i stil med att Sverige är terroristmål nr 1 enligt undersökningar). Sådana skäl föreligger inte idag, inga tecken finns på att Sverige är större måltavla än förut. Det är därför helt omotiverat att införa lagen. Bevisbördan ligger på dej att förklara varför man får köra över de mänskliga rättigheterna och grundlagen helt godtyckligt, och framförallt, varför stödjer du den brottsliga verksamhet regeringen bedriver?

HAR DU NÅGON ANING VILKA HOT SOM LIGGER EMOT SVERiGE???
Tror du dom skulle gå ut med det offentligt om det gjorde det?
Bannlyst
Det är en sorgens dag idag
2008-06-18, 23:33
Medlem
Då faller borgarnas kritik av Stasi och KGB. FRA är rätt, dock ej KGB. FRA slåss ju för den borgerliga staten... KGB för den proletära. De har samma funktion från olika sidor.

Någon ledamot fp J. Persson hade invändningen att FRA slagits mot nazismen (haha! -snarare medlöpare) och "kommunismen" och räddat liv internationellt. Visst, Stasi räddade tusentals undan Chile och andra länder. Samma gäller KGB.
2008-06-18, 23:33
Medlem
capletons avatar
Hur fan kan denna lag gå igenom...

Sveriges flagga efter idag, http://img75.imageshack.us/img75/320...eflaggajq9.png
2008-06-18, 23:34
Medlem
Det vore ganska trevligt ifall nån lyckas hacka systemet och publicera en drös med slumpmässigt utvalda människors privata mail- och chattkonversationer. Kanska slänga in några politikers och tidningsredaktörers mailboxar också.Taskigt för de som blir utsatta men det priset är det värt att betala.
Medlem
Är det någon mer än jag som har LITE förtroende för vår regering, och anser att dom kan förvalta en sådana här lag och anser att denna lag kan göra mer gott än ont?
Medlem
rotten_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofd
HAR DU NÅGON ANING VILKA HOT SOM LIGGER EMOT SVERiGE???
Tror du dom skulle gå ut med det offentligt om det gjorde det?
Har du?
Dela gärna med dig av dessa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in