2008-06-19, 00:12
Medlem
Yaos avatar
Vilken dag!
Vi blir ju knullade i alla hål från alla håll.
Medlem
Det vore ganska intressant med ett attentat mot några politiker. Om Mijailović kan göra det så lär det knappast vara något problem för någon med lite bättre planering.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofd
Ni är paranoida över att någon skall se er ladda ner Mdonnas senaste album.

Jag är paranoid över att det kan vara en självmordsbombare på tunnelbanan i morgon.

Vi spelar i olika paranoidsligor enligt mig.

Synd att det just skapades flera tillfällen för självmordsbombare då. En stor del av folket är missnöjt med vad som just hände, undra då fan inte över om det smäller imorrn.

Det är ju fan svagt att först skapa orsaker för hot att hota och sedan försöka skydda sig mot dessa hot på sätt som dessutom inte är särskilt lyckade.

För den delen är det synd att veta att Sverige just bevisade hur usel Representativ Demokrati är.
2008-06-19, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monsterstark
Är du verkligen rädd för att det ska vara en självmordsbombare på tunnelbanan? Dig vill jag inte byta med.

Jag skulle aldrig låta terrorister eller terroristdåd skrämma mig, däremot en polisstat och ett angivarsamhälle. Fy faan vilken skrämmande tanke.

Här ser vi ju en klar skillnad.

Tack monsterstark.

Jag är RÄDDARE för terroristattacker än för att någon skall lyssna på ett samtal med min mor... helt klart!
Medlem
leg0s avatar
"Vad är ni rädda för kära flashbackare? Vilka synder har ni gjort er skyldiga till?"
Medlem
Finkans avatar
har inte läst hela tråden men...

är det nån som vet vilka andra länder som är i liknande/samma sits som vi idag?

I vilka andra länder har FRA-lagen gått igenom och vad har konsekvenserna varit?
Ursäkta om jag inte hängt med, vill bara få en hint om vidden på detta.
2008-06-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av typhoon
Det vore ganska intressant med ett attentat mot några politiker. Om Mijailović kan göra det så lär det knappast vara något problem för någon med lite bättre planering.

Nejdå, bara man inte pratar om det med någon annan över telefon eller internet
Medlem
JWOs avatar
Vad jag har hört så ska bara regerigen ha tillgång till databasen. vilket betyder att regerigen kommer själva inte bli avlyssnade, för hur skulle det vara om andra partier kan se vad dem andra har för planer inför nästa röst. så tror jag inte att politikerna vill att deras telefon samtal kollas igenom... troligen så skulle deras samtal inte bli det, men att chansen finns där så kommer dem inte att tillåta det att ske.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennie24
Synd att det just skapades flera tillfällen för självmordsbombare då. En stor del av folket är missnöjt med vad som just hände, undra då fan inte över om det smäller imorrn.

moget... du hör ej hemma i denna diskussion, jag värnar om svenska folkets trygghet, det gör du ej.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olofd
Här ser vi ju en klar skillnad.

Tack monsterstark.

Jag är RÄDDARE för terroristattacker än för att någon skall lyssna på ett samtal med min mor... helt klart!

Jag är räddare för att snubbla på en trottoarkant och fastna med näsan i en vägbrunn än jag är för terroristattacker.
2008-06-19, 00:15
Medlem
leg0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan

I vilka andra länder har FRA-lagen gått igenom och vad har konsekvenserna varit?

Inga, Sverige är först! Känn dig lyckligt lottad
2008-06-19, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan

Jag har hört att inget annat land i världen har en lika integritetskränkande lag. Det har också sagt i debatter i riksdagen. Rätta mig om jag har fel? Där har du en hint om vidden på det hela..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in