2008-06-19, 00:20
Medlem
mulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olofd
Det är jag medveten om.

Är du medveten om att FRA skiter fullständigt i dig?

Jag har alldeles för mycket skit för mig för att jag ska flyga under deras radar.
Vafan tror du jag är förbannad för? :P
2008-06-19, 00:20
Medlem
Ni som är rädda för att bli dödade av en självmordsbombare eller liknande kan betänka följande:

Om USA skulle bli utsatt av ett terrorattentat i samma storleksordning som 9/11 varje dag så skulle chansen för genomsnittsamerikanen ändå vara mångdubbelt större at dö i en bilolycka än av ett terrorattentat.

Spendera pengarna på vettigare saker.
2008-06-19, 00:21
Medlem
Brolins avatar
Citat:
Hejdå.

Hoppas du hoppar en regering i något annat land som kan skydda dig bättre.

USA kanske?

Australien it is!

/Brolin
2008-06-19, 00:21
Medlem
Citat:
Kanske för att du känner dig trygg i Sverige eller?
Kanske bör du Sverige få ditt förtroende att denna lag förmodligen behövs för att fälla fler som utsätter oss för hot?

Vi har ju klarat oss rätt bra utan den här lagen hitills.

Vad förväntar du dig för scenario?
__________________________________________________ _______
SMS mellan 2 telefoner
MOBIL 1
"Hej, Usama här, har ni bomberna färdiga, på måndag spränger vi kaknästornet"

MOBIL 2
" Zlatan här, bomberna klara hoppas bara att FRA inte kollar oss nu"
__________________________________________________ ________
2008-06-19, 00:22
Medlem
zizacons avatar
Jag tycker inte att lagen är bra men jag satte inte direkt morgonkaffet i vrångstrupen, skrek högt och hytte med näven som vissa verkar ha gjort här. Det börjar bli lite tröttsamt när det hela tiden bara pratas om att flytta från sverige och använda proxys.

Allvarligt talat så jävla intressanta semesterbilder från mallorca och huset i dallarna tror jag fan inte ni har på era datorer så storebror skickar insatsstyrkan.

Om en månad har svenne banan glömt allt vad proxys heter och fortsätter med sitt ointressanta liv som om inget hade hänt.
2008-06-19, 00:23
Medlem
svinpäls7s avatar
Citat:
moget... du hör ej hemma i denna diskussion, jag värnar om svenska folkets trygghet, det gör du ej.
Vad är det vi ska skyddas från? Hur många terrorattacker har du blivit utsatt för de senaste 10 åren? Det sorgliga i det här är att "terroristerna" har vunnit utan att slaget har stått, genom att lagen har antagits och har anhängare så har terroristerna redan uppnått sitt syfte, att sprida skräck och rädsla.
Om vi godtar luddiga argument som att lagen är till för vår trygghet utan att få några som helst konkreta förslag på vad i vår trygghet som har hotats, ja då är det illa ställt med modet hos en del.
2008-06-19, 00:24
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Kanske för att du känner dig trygg i Sverige eller?
Kanske bör du Sverige få ditt förtroende att denna lag förmodligen behövs för att fälla fler som utsätter oss för hot?

Chansen att man dör av en terrorattack är 1/2 500 000. Borde vi inte lägga våra skattepengar på nåt bättre?

DET FINNS INGA SOM UTSÄTTER OSS FÖR HOT!
Senast redigerad av Finkan 2008-06-19 kl. 00:26.
Medlem
Godnatt.

Men snälla, vi startar tråden om 3 år så kan vi gå igenom hur kränkta ni blivit, skall bli kul att höra.

Är alla här inne 14-års-haver ister? Hoppas inte det.
Vill inte tappa hoppet om Flashback...

Som sagt, jag vet mkt om FRA och denna lag, mer än ni tror jag vet, jag är som sagt ingen Svensson i denna fråga och jag ger er ett tips:

Var inte rädda, denna lag är inte till för att hålla koll på er, 'ven om ni syslar med kokain, heroin, nerladdning eller övriga brott. Denna lag är till för att stoppa internationell terrorism att komma nära oss.
Vi bor som sagt granne med Danmark, ett land som är djupt i problem med detta just nu och som grannar behöver vi vara beredda för värre tider, även om de aldrig skulle komma.

Var inte så rädda.

//MVH Olof
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
SVT 2 verkar ska sända debatten.

Det grundläggande problemet som regeringen verkar stå inför är att om vi inte tillåter detta så tror FRA att Sverige skall tappa sin "stormaktsposition" som förmedlare av information.

Jag kan gissa att ett sådant tapp irriterar rävarna som Carl Bildt mm. som inte vill se deras förhandlingsverktyg inom utrikespolitiken försvagas. Vad de helt enkelt kastar i potten är den svenska befolkningens grundlagsstadgade rätt till ett privatliv.

Jag vill veta vilka kriterier som Sverige använder när de väljer att dela ut information, som denna supermakt vi är, allt enligt fd överdirektören av FRA i gårdagens SVT Rapport. Vilka delar vi ut denna informationen till, vilken typ av information är vi villig att dela med andra länder och till vilka.

Ett nej är det enda korekta beslutet innan man har tydligt visat vad man vill med dessa möjligheter och hur man med detta vill fortsätta stärka vår byteshandel med information. Enligt Birgersson (foliehatt eller inte, det vet jag ej) i TV4:s morgonsändning har Sverige fått starka önskemål från USA att dela med sig av korrespondens från vissa grupper i Malmö bland annat.

Är fildelare en möjlig kohandel i framtiden? Man nämner hot som stor ekonomisk brottslighet som möjliga framtid hot för Sverige. Kan musikindustrin falla in under ett sånt kriterie, med internationellt intresse i frågan?

FRA är redan nu anmälda till tillsynsmyndigheterna för att ha visat allt för stort intresse i hur svenska företag placerat sina investeringar i rysk träindustri. Ska vi börja sälja industrihemliheter nationerna emellan också eller vad? Här vill jag också höra partiernas åsikt.

Hoppas verkligen att Birgitta Ohlsson håller fast vid ett nej och att fler hänger på henne i detta. Enligt Rapports K-G Begrström i ett klipp på www.playrapport.se håller Birgitta och andra liberala fast vid ett nej.

Det behövs en betydligt större debatt kring sakfrågorna innan riksdagen röstar igenom dessa typer av förslag.

Nu gäller det att kräva en hel del besked... FRA:s överdirektör besöker TV4s morgonsofffa imorgon.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leg0
Inga, Sverige är först! Känn dig lyckligt lottad
Vi hoppas dock att Saudiarabien, Iran och Kina snart följer vårt goda föredömme
Medlem
Jag såg på nyhetsmorgon och en geezer nämnde att detta bla hänt pga hårda påtryckningar från USA då dom ville ha information om svenska medborgare med utländsk bakgrund. Ok. Men vad får Sverige i gengäld? Det var ju tydligen någon slags byteshandel. Och varför vill USA ha tag på den här informationen, på vilket sätt är den relevant för dom..?
2008-06-19, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Jag tycker inte att lagen är bra men jag satte inte direkt morgonkaffet i vrångstrupen, skrek högt och hytte med näven som vissa verkar ha gjort här. Det börjar bli lite tröttsamt när det hela tiden bara pratas om att flytta från sverige och använda proxys.

Allvarligt talat så jävla intressanta semesterbilder från mallorca och huset i dallarna tror jag fan inte ni har på era datorer så storebror skickar insatsstyrkan.

Om en månad har svenne banan glömt allt vad proxys heter och fortsätter med sitt ointressanta liv som om inget hade hänt.

Känner du till liknelsen med grodor i kokande vatten?

Försöker man stoppa ner en groda i kokande vatten kommer den kämpa för sitt liv för att ta sig ur.

Stoppar man ner grodan i kallt vatten som man sedan sakta, sakta värmer upp så kommer grodan dö sakta utan att försöka fly.

Det handlar inte om några jävla semesterbilder från mallorca, det handlar om ett steg i en jävligt obehaglig riktning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in