• 1
  • 2
2008-06-03, 01:27
Medlem
haywards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Di ska rita så en ser vad det föreställer.
Du karaktäriserade just min ömma fader i en mening. Den är nice!
Citera
2008-06-03, 12:56
Medlem
MrCheebas avatar
Förklaringen till varför debatten inte är så livlig är väl att konstälskarna som har bildning nog att verkligen diskutera konst mer ingående än i termar av "gillar / gillar inte" procentuellt sett är ganska få på sådana här forum?

Själv vet jag inte ett smack om konst-konst och drar mig därför ur tråden.
Citera
2008-06-03, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Mona Lisa och kubism ja, utjatat som döööden. Därför tycker jag vi håller oss inom de senaste tio åren.
Jag kan i princip ingenting om ny konst.
Citera
2008-06-03, 15:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCheeba
Förklaringen till varför debatten inte är så livlig är väl att konstälskarna som har bildning nog att verkligen diskutera konst mer ingående än i termar av "gillar / gillar inte" procentuellt sett är ganska få på sådana här forum?

Själv vet jag inte ett smack om konst-konst och drar mig därför ur tråden.

Man skulle kunna börja med att vägra ställa sig den frågan om man gillar det eller inte. Kanske finns det något annat man kan tänka innan dess.
Citera
2008-06-03, 19:17
Medlem
Biskopsfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litet gult djur
Mona Lisa och kubism ja, utjatat som döööden. Därför tycker jag vi håller oss inom de senaste tio åren.
Äh. Varför måste vi diskutera de absolut mest uttjatade bara för att vi går tillbaka lite i tiden? Jag är övertygad om att ingen i hela världen har sett majoriteten av all bevarad konst före de senaste tio åren; det skulle ta långt över tio mansåldrar.
Citera
2008-06-03, 22:23
Medlem
Kivans avatar
Orsaken är moralrelativisternas eviga basunerande om att "allt är konst!". Det blir svårt att få till en intressant diskussion när majoriteten av inläggen upprepar: "Allt är konst, sluta diskutera! Alla har sin egen uppfattning etc."

Ser fram emot konstcirkeln, tror det kan bli intressant.
Citera
2008-06-03, 22:30
Medlem
Biskopsfingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan
Orsaken är moralrelativisternas eviga basunerande om att "allt är konst!". Det blir svårt att få till en intressant diskussion när majoriteten av inläggen upprepar: "Allt är konst, sluta diskutera! Alla har sin egen uppfattning etc."

Kuken i fittan, där sa du något riktigt snuskigt. Men självfallet har du rätt, och kan icke du iklädd moderatorsrocken förbjuda den typen av inlägg i en eventuell sådan tråd?
Citera
2008-06-03, 22:42
Medlem
Litet gult djurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kivan

Öhh, konstcirkeln har redan startat. Se tidigare inlägg.
Citera
2008-06-04, 10:08
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Intressant initiativ den här tråden förresten.

"+2"
Citera
2008-06-11, 19:47
Medlem
Håller med "litet gult djur" och skulle gärna ser mer konstsnack på denna sidan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in