Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-31, 01:05
Medlem
Skabbens avatar
Jag sökte men kunde inte hitta något om Half-Life 3.

Har inte tänk såhär pass långt tidigare men jag kom på att jag hörde redan innan HL2 släpptes att det skulle komma en trea. Så läste jag detta idag:

http://www.sk-gaming.com/content/153...fe_3_confirmed

Kanske en gammal nyhet för vissa men ny för mig. Hittade också något som tydligen skall vara nån slags ingamebild. Att den är fakead är ju ganska uppenbart, men jag har inte gått så djupt in på det.

http://img137.imageshack.us/img137/7362/591if9.jpg
http://img383.imageshack.us/img383/7960/hl3wa9.jpg

Så vad tror ni? Var kommer trean utspela sig och hur kommer storyn gå vidare i trean? Nu har ju inte Episode 3 släppts än som kanske kommer vara början på HL3 storyn.
Senast redigerad av Skabben 2008-05-31 kl. 01:08.
Citera
2008-05-31, 01:10
Medlem
WalterSullivans avatar
Episode 3 lär ju utspelas när man ska sticka till Borealis (forsknings stationen på fartyget) man får se i slutet på episode 2.
Citera
2008-05-31, 01:22
Medlem
RedQueens avatar
Februari i år höll de iallafall fortfarande på att samla och bolla idéer på Valve. Om jag minns rätt. Läste det någon gång då.

Annat gammalt här (vet inte hur mycket det stämmer):

http://www.videogamesblogger.com/200...lease-date.htm
Citera
2008-06-07, 17:22
Medlem
Skabbens avatar
Hörde av en kompis att han läst eller hört att HL3 skulle utspela sig i London. Har ingen källa på det dock, någon annan som hört detta också? Antagligen kommer G-Man ta över kontrollen över Gordon i slutet av episode 3 och frysa ner honom ytterligare en gång. I väntan på HL3 då altså.
Citera
2008-06-07, 18:38
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skabben
Hörde av en kompis att han läst eller hört att HL3 skulle utspela sig i London. Har ingen källa på det dock, någon annan som hört detta också? Antagligen kommer G-Man ta över kontrollen över Gordon i slutet av episode 3 och frysa ner honom ytterligare en gång. I väntan på HL3 då altså.

G-man frös aldrig ner gordon.

Utan när gordon första gången använde sig av en portal till zen så tog det ca 1 vecka om jag inte missminner mig helt och hållet fel. Sen när man dödar sista bossen och träffar g man igen så kommer man ju in i en tidlöshet som kan ha pågått i 1 sek eller 100 år. Antagligen så var det kanske 2-3 år innan gordon kom tillbaka till jorden, från den gången han gick in i zen tills dess att han kom tillbaka.

Antagligen kommer något sånt att hända mellan ep3 och half life 3 att hända.
Citera
2008-06-07, 19:47
Medlem
Qlubs avatar
Att dom ska mjölka ut HL börjar bli lite för tråkigt nu. Storyn är helt ok, men det är samma sak hela tiden. Springa och slå ting med sin kofot. Ush nej, hoppas det slutar på Episode 3.
Citera
2008-06-07, 21:20
Medlem
Bäckahästs avatar
Samma sak hela tiden my ass. Half-life 2 är den mest varierande first person shootern jag spelat.

Denna tråden är väl en smula tidig, tycker ni inte det? Episode 3 har ju inte ens kommit än, och kommer antagligen inte på ett år, och efter det lär det dröja tre fyra år minst innan vi får se Half-life 3.
Citera
2008-06-07, 22:09
Medlem
Mm, Half-Life spelen kan knappast beskyllas för att vara generiska. Ettan var ganska revolutionerande, och tvåan gjorde många förvånade med sin totala omrevidering av hur man såg på ettan.
Citera
2008-06-07, 23:07
Medlem
Qlubs avatar
Half life har alltid vart sådant här. ' point a to b'. Något som gör det speciellt? Lite, man har faktis en kofot.
Citera
2008-06-07, 23:08
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimp_offer
G-man frös aldrig ner gordon.

Jaja besserwisser! Det var det jag menade.

Citat:
Ursprungligen postat av Bäckahäst
Denna tråden är väl en smula tidig, tycker ni inte det?

Tidig? Varför då? Tyckte det var kul att diskutera runt en trea av spelet bara. Kan man väl göra när som helst?

Citat:
Ursprungligen postat av Qlub
Half life har alltid vart sådant här. ' point a to b'. Något som gör det speciellt? Lite, man har faktis en kofot.

Gameplayet är väldigt linjärt. Men just i Half-Life spelen är det just storyn som är det fängslande tycker jag.
Senast redigerad av Skabben 2008-06-07 kl. 23:11.
Citera
2008-06-07, 23:26
Medlem
Gimp_offers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlub
Half life har alltid vart sådant här. \' point a to b\'. Något som gör det speciellt? Lite, man har faktis en kofot.

From point A to B through C or D and mabey even E...

Jag har varvat HL runt 4-5 ggr och är på min sjätte gång nu. Jag upptäcker fortfarande vägar som jag aldrig har gått.

men visst jag håller med dig att det är linjärt, Men som skabben säger: det är mest storyn man spelar efter.
Citera
2008-06-08, 00:08
Medlem
Qlubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gimp_offer
From point A to B through C or D and mabey even E...

Jag har varvat HL runt 4-5 ggr och är på min sjätte gång nu. Jag upptäcker fortfarande vägar som jag aldrig har gått.

men visst jag håller med dig att det är linjärt, Men som skabben säger: det är mest storyn man spelar efter.

jag håller mig till point A till B. Sedan är story ok, ganska bra, det kan jag medge dig, men den blir så uttjötad. Men så är väll alla spel Förlåt mig, men jag är väldigt bortskämd när det gäller storylines.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in