Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-06-01, 12:20
Bannlyst
Festa med en riktigt fin tjej igår och skulle nu idag vilja skicka ett sms till henne. Bör jag fråga en kompis efter hennes nummer eller är det okej att jag tar det från hitta.se ? (har hittat henne där). Tänkte mer om hon frågar hur jag fick tag i hennes nr, är det då fult att säga att jag letade upp henne på eniro? Om det spelar nån roll så verkade hon iaf intresserad igår, men jag fuckade mig som vanligt...
Citera
2008-06-01, 12:22
Medlem
Spectacolors avatar
Det är helt okej
Visar ju bara att du gillade henne. Men gå inte hem till henne, då har du nog gått för långt. Bara kolla ett telefonnummer gör ingen skada, det ligger ju på hitta.se av en anledning
Citera
2008-06-01, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imovanish
Festa med en riktigt fin tjej igår och skulle nu idag vilja skicka ett sms till henne. Bör jag fråga en kompis efter hennes nummer eller är det okej att jag tar det från hitta.se ? (har hittat henne där). Tänkte mer om hon frågar hur jag fick tag i hennes nr, är det då fult att säga att jag letade upp henne på eniro? Om det spelar nån roll så verkade hon iaf intresserad igår, men jag fuckade mig som vanligt...
Nej, det är inte fult. Om hon vet att du vet vad hon heter så känns det som om bara en idiot skulle tycka att det var konstigt att använda hitta eller eniro. Och om hon är en idiot så vill du ändå inte ha med människan att göra.
Citera
2008-06-01, 13:20
Medlem
MycketBras avatar
Det beror helt på om hon vill snacka med dig eller inte. Testa så får du veta hur det ligger till.
Citera
2008-06-01, 14:28
Medlem
ojz0rs avatar
Jag skulle fråga efter numret hos någon kompis eller liknande. Det är nästan lite stalker vibes på att leta upp någon på nätet.
Citera
2008-06-01, 14:35
Medlem
antikvetarens avatar
Ber om ursäkt för att jag lånar tråden för egna ändamål lite...

Fan vad scary... jag pratade med en jättego kille på E-Kontakt för en månad sedan. Det enda han visste om mig i personuppgiftsväg var att jag bor i X-stad. Och så fick han min e-mailadress också, borde iofs tänkt på vilken adress jag gav ut eftersom jag har flera.

Han letade efter mig på Facebook, visst fanns adressen registrerad där. Sedan sökte han på mitt namn och ort på Upplysning.se och vips hade han mig som i en liten ask. Fick ett gulligt SMS av honom... det blev en massa gulligt SMS:ande fram och tillbaka men blev totalt blåst av honom när han kärade ner sig i någon annan... hehe. Men jag står på tur.

Så, folks, be careful med vilka uppgifter du ger ut!
Citera
2008-06-01, 14:45
Medlem
Mindflayers avatar
Låter lite stalker att ta någons nummer från internet. Jag skulle fråga hennes vän.
Citera
2008-06-01, 14:56
Medlem
SnuFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antikvetaren
Ber om ursäkt för att jag lånar tråden för egna ändamål lite...

Fan vad scary... jag pratade med en jättego kille på E-Kontakt för en månad sedan. Det enda han visste om mig i personuppgiftsväg var att jag bor i X-stad. Och så fick han min e-mailadress också, borde iofs tänkt på vilken adress jag gav ut eftersom jag har flera.

Han letade efter mig på Facebook, visst fanns adressen registrerad där. Sedan sökte han på mitt namn och ort på Upplysning.se och vips hade han mig som i en liten ask. Fick ett gulligt SMS av honom... det blev en massa gulligt SMS:ande fram och tillbaka men blev totalt blåst av honom när han kärade ner sig i någon annan... hehe. Men jag står på tur.

Så, folks, be careful med vilka uppgifter du ger ut!

allting lät ju jättebra tills han dumpade dig ?

jag själv skulle nog föredra att fråga någon bekant eller nåt. Låter lite stalker med eniro. Jag skulle nog själv inte bry mig om ifall någon annan hittade mig där, men man vet ju aldrig med brudar.
Citera
2008-06-01, 15:13
Medlem
Nakenchocks avatar
Jag skulle inte tycka det kändes fel om killen fått tag i mitt telefonnumer via hitta.se eller eniro.se. Inte heller om han ringde mig. Oväntat och modigt även om jag inte skulle vara intresserad. Däremot att skicka sms skulle kännas mer stalker för mig konstigt nog. Och mer barnsligt. Vet inte varför, men det skulle ge mig konstiga vibbar av någon outgrundlig anledning.
Citera
2008-06-01, 15:25
Medlem
Zorshas avatar
Hade nån letat upp mig på eniro hade jag inte höjt ett ögonbryn
(om de hade tillgång till de uppgifter man kan hitta mig med där).
Men om nån "okänd" snubbe får mitt nummer av nån jag känner snear jag ur.
Jag ger ALDRIG ut ett nummer o SPECIELLT inte till nån kille tjejen snackat med ute o sen vet man inte vad hon tyckte...
Var bara rak.
Citera
2008-06-01, 15:26
Medlem
Qlubs avatar
Inte fult enligt mig. Det är bara att köra på.
Citera
2008-06-01, 18:35
Medlem
Varför skulle det vara fult? Håller inte med dom som tycker det är stalkervarning alls. Om jag behöver ha tag i exempelvis en kollega eller liknande som jag inte har nr till så kollar jag ju där och ringer för att förmedla det ärende jag har. Varför skulle det egentligen vara någon skillnad mellan det och att ringa till nån man är intresserad av? Vill man inte ha samtal så kan man ju skaffa skyddat nr.

Ring du. Det tycker jag!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in