Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-05, 17:46
  #73
Medlem
Regnum.Chroatorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Tack för alla bidrag!
Arbetsplatser som inte drogtestar sin personal

Högskola och universitet
IKEA
Insplanet (förmedlare)
Komet bemanning
Kommunala verksamheter
Lernia bemanning (montör)
NCC
PEAB
Relacom (tekniker)
Skånemejerier
Tarkett i Ronneby
UNIFLEX Bemanning (montör)
Bump, IKEA har slumpmässiga urintester på sina arbetsplatser.
Citera
2014-11-16, 22:15
  #74
Medlem
CokaColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnum.Chroatorum
Bump, IKEA har slumpmässiga urintester på sina arbetsplatser.

listan är patetisk

jag skall via lernia bemanning jobba hos volvo. Hur fan förklaras det då när volvo har piss och lerna bemanning (montör) inte har det?

va är logiken?
Citera
2014-11-16, 22:29
  #75
Medlem
negerapans avatar
Tetra Pak
Citera
2015-02-26, 16:33
  #76
Medlem
Bump!

Någon som vet ifall Rechon Life i Malmö drogtestar?
Citera
2015-05-07, 00:02
  #77
Medlem
http://test.tidningenvision.se/nyhet...urinprov-12353

Sundsvalls Kommun. Största offentliga arbetsgivaren i Sundsvall med 7875 personer anställda.

Sca Ortviken med ca 1000 personer anställda och Sca Östrand med 215 anställda drogtestar alla semestervikarier. Vet ej om det endast är semestervikarierna som behöver gå in på toaletten och kissa i en plastmugg eller om det gäller även vanliga nyanställda.
Citera
2015-05-13, 15:33
  #78
Medlem
SirMunchalots avatar
Skulle vara väldigt bra att få en update i ämnet ang. NCC. Har precis börjat där via en underentrepenadfirma. Min jobbarkompis på firman sa att han varit in på pissprov 2 ggr där, men tror fan att han bara driver med mig. Det står bara i mina papper med säkerhetsregler att man inte får vara påverkad av alkohol eller droger. Pissprov står det inte ett ord om och jag har inte skrivit under något papper som intygar att jag går med på pissprov heller.

Rent juridiskt, har företagen ens rätt att kräva pissprov om man inte blivit informerad om att det förekommer slumpmässiga sådana?
__________________
Senast redigerad av SirMunchalot 2015-05-13 kl. 15:42. Anledning: Tillägg
Citera
2015-11-01, 15:58
  #79
Medlem
Atlantiss avatar
Någon som fått lämna urinprov för kontorsjobb (via bemanningsföretag)? Erfarenheter eller kommentarer?
Citera
2015-11-01, 20:05
  #80
Medlem
Posten har "slumpmässiga" drogtester. Brandkåren har test vid nyanställning.
Citera
2015-11-02, 10:04
  #81
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Någon som fått lämna urinprov för kontorsjobb (via bemanningsföretag)? Erfarenheter eller kommentarer?
Inte via bemanning, men för en fast tjänst vid ett skrivbord.
Nu var detta en tjänst vid ett företag som arbetar med en form av samhällskritiska system, så på ett sätt kan jag köpa det, men det var lite skumt.
Citera
2016-02-13, 18:26
  #82
Medlem
Någon som vet om dem drogtestar på Systemetbolaget ??
Citera
2016-02-17, 13:16
  #83
Medlem
Hej köra FB jag ska börja jobba på ett lager nästa månad som jag vet tar salivtest på dom anställda. Så nu till frågan jag ska på intervju denna veckan finns det någon risk att jag blir testad efter min intervju? Om jag tex får jobbet och skriver på kontrakt eller måste jag lämna pisseprov/salivtest när anställningen börjar?? Bör ja vara orolig? Tacksam för svar
Citera
2016-02-17, 14:29
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratte888
Hej köra FB jag ska börja jobba på ett lager nästa månad som jag vet tar salivtest på dom anställda. Så nu till frågan jag ska på intervju denna veckan finns det någon risk att jag blir testad efter min intervju? Om jag tex får jobbet och skriver på kontrakt eller måste jag lämna pisseprov/salivtest när anställningen börjar?? Bör ja vara orolig? Tacksam för svar
Om där är drogtester vid nyanställning görs dessa innan alla papper skrivs på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback