Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-20, 04:56
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Vad har det med om du är estetiskt lagd eller inte som gör att du gillar renrakat?

Många som är visuellt och estetiskt lagda gillar människor med skägg?

Det är inte en fråga om det. Det är en fråga om smak.

Hos en renrakad man syns anletsdragen bättre och jag vågar påstå att ansiktets former är mer intressanta för en estetisk person än ett skägg.

I synnerhet då ett yvigt och oformligt buskaskägg a la medeltida rövarhövding.
Citera
2016-01-20, 04:59
Medlem
revodnebs avatar
Jag vet inte varför men jag får associationer till techno viking, du kanske ska lära dig dansa också?

https://www.youtube.com/watch?v=w8AcoC6zyVQ

Win!
Citera
2016-01-20, 05:14
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag vet inte varför men jag får associationer till techno viking, du kanske ska lära dig dansa också?

https://www.youtube.com/watch?v=w8AcoC6zyVQ

Win!

Det var faktiskt när jag såg den som jag för första gången tänkte att skägg kanske inte nödvändigtvis alltid är fel.
Citera
2016-01-20, 05:21
Medlem
Biotopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Kanske att kvinnor rakar sig på just ben och underarmarna eftersom hårväxten där är grövre och strävare?

Kvinnans kropp är ju i övriga områden väldigt mjuk så varför inte komplettera det hela med att även bli mjuk på ben och i armhåla?

Tror inte att det har så mycket att göra med det visuella utan mer med känslan av att vara mjuk och len vilket också förknippas just med femininitet.

Lite komiskt att påstå att det är feminint att vara mjuk och len(rakad), och samtidigt påstå att det är maskulint att va rakad(mjuk och len)..

Jag har skägg, inte för att dölja nåt och inte för att jag är hipster utan för att jag gillar det. Däremot har jag inte märkt av någon ökad uppmärksamhet mot innan, utan det är ungefär lika oavsett. Mem det är klart man ska ha skägg om man kan.
Citera
2016-01-20, 05:33
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biotope
Lite komiskt att påstå att det är feminint att vara mjuk och len(rakad), och samtidigt påstå att det är maskulint att va rakad(mjuk och len)..

Jag har skägg, inte för att dölja nåt och inte för att jag är hipster utan för att jag gillar det. Däremot har jag inte märkt av någon ökad uppmärksamhet mot innan, utan det är ungefär lika oavsett. Mem det är klart man ska ha skägg om man kan.

Har aldrig påstått att det är mer maskulint att vara rakad. Menade bara på att många män använder sin skäggväxt för att dölja mindre trevliga och/eller maskulina ansiktsdrag därunder och jag tror även att många kvinnor ser igenom detta och, så att säga, inte går på den gubben längre.

Ett förslag till dig är att googla på killen i TS länk (i trådens första inlägg) så får du ett lysande exempel på vad jag menar.

Utan sitt ståtliga skägg ser herr Buoncristiano inte avsevärt mycket manligare ut än killen på min avatar och därför blir det också extra glasklart för mig varför han väljer att gömma sitt riktiga jag bakom allt burr.
Citera
2016-01-20, 05:47
Medlem
Citat:
Har aldrig påstått att det är mer maskulint att vara rakad. Menade bara på att många män använder sin skäggväxt för att dölja mindre trevliga och/eller maskulina ansiktsdrag därunder och jag tror även att många kvinnor ser igenom detta och, så att säga, inte går på den gubben längre.

Ett förslag till dig är att googla på killen i TS länk (i trådens första inlägg) så får du ett lysande exempel på vad jag menar.

Utan sitt ståtliga skägg ser herr Buoncristiano inte avsevärt mycket manligare ut än killen på min avatar och därför blir det också extra glasklart för mig varför han väljer att gömma sitt riktiga jag bakom allt burr.

This Man Got Stupidly Hot After He Spent A Year Growing A Beard.
Citera
2016-01-20, 05:55
Medlem
Biotopes avatar
Citat:

Okej, då missförstod jag dig tidigare.(klockan är ju rätt tidigt fortfarande)

Självklart finns det folk som har skägg av den anledning du nämner med, även om det inte gäller alla oss med skägg.
Det är ju lite som med kvinnors smink, det använder ni väl för att förändra? Även där av olika anledningar och i olika mängder för att dölja/förbättra/förändra saker hos sig själv. (även om alla inte är fula utan smink) 😊 i mina ögon är det en bra sak att skaffa ett maffigt skägg om man är ful, särskillt om det får personen att må bättre.
Citera
2016-01-20, 06:16
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerxi

Kanske ger han skenet av att se mer maskulin ut men vad spelar detta för roll när det hela endast rör sig om en tom illusion? Och hur högt är antalet kvinnor som är korkade nog att köpa denna uppenbart falska framtoning?

Citat:
Ursprungligen postat av Biotope
Okej, då missförstod jag dig tidigare.(klockan är ju rätt tidigt fortfarande)

Självklart finns det folk som har skägg av den anledning du nämner med, även om det inte gäller alla oss med skägg.
Det är ju lite som med kvinnors smink, det använder ni väl för att förändra? Även där av olika anledningar och i olika mängder för att dölja/förbättra/förändra saker hos sig själv. (även om alla inte är fula utan smink) 😊 i mina ögon är det en bra sak att skaffa ett maffigt skägg om man är ful, särskillt om det får personen att må bättre.

Ja, jämförelsen med tjejers sminkande är rättvis då även detta handlar om att manipulera sitt yttre och därmed ge sken av att vara mer attraktiv än vad man i realiteten är.

Ang. din sista mening, skulle du vilja vara tillsammans med en tjej som var snygg i flera lager spackel men gräsligt ful i sin naturella uppenbarelse?
Citera
2016-01-20, 06:19
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Fan,jag vill också kunna välja att ha skägg.... Men har man 7 strån på 11 rader så funkar det inte 😞
Citera
2016-01-20, 06:44
Medlem
Biotopes avatar
Citat:
Kanske ger han skenet av att se mer maskulin ut men vad spelar detta för roll när det hela endast rör sig om en tom illusion? Och hur högt är antalet kvinnor som är korkade nog att köpa denna uppenbart falska framtoning?

Ja, jämförelsen med tjejers sminkande är rättvis då även detta handlar om att manipulera sitt yttre och därmed ge sken av att vara mer attraktiv än vad man i realiteten är.

Ang. din sista mening, skulle du vilja vara tillsammans med en tjej som var snygg i flera lager spackel men gräsligt ful i sin naturella uppenbarelse?
Absolut, så länge sminket sitter lika hårt som ett skägg gör.(annars är ju jämförelsen felaktig)
För som det är i nuläget blir ju tjejen "ful" efter en dusch, medans skägget oftast sitter tills tjejen ber killen raka sig. Då anser jag att hon fint ska sitta tyst och uppskatta att han ändrat sitt utseende även om det slutgiltiga resultatet inte var tillfredställande
Citera
2016-01-20, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nerxi

Kul att du trivs med ditt skägg Ja, det är väl ingen hemlighet att en del män passar väldigt bra i skägg, medan andra inte gör det. Många kvinnor tycker att det är snyggt, andra inte, men det stämmer ju, som nämndes tidigare i tråden, att skägg gör det svårare att avgöra en mans ålder och signalerar generell manlighet, vilket förmodligen gör att både äldre och yngre tjejer som gillar den stilen kommer att kolla in dig.
Citera
2016-01-20, 06:58
Medlem
Twizzs avatar
Jag har med haft kortare skägg ett bra tag. Men för några år sen
så är mitt skägg mellan 20 till 35 cm från underläppen ner till
bröstet. Håller på lite med film. Då är det oftast skägget dom
vill åt. Eftersom jag har sambo och inte springer ute på krogen
så vet jag inte om det skulle bli mer fart på tjejerna där.

Den som skrev att folk ska dra i skägget. Det är inte så där
jättekul faktiskt. Alla med sina skitiga händer. Brukar försöka
dra undan huvudet om någon ska röra skägget. Det är bara
till mig och sambon som gillar mitt skägg.
Jag ser fortfarande ut som en liten pojke om jag rakar bort
allt. Så det skulle jag aldrig göra.

Trivs också med mitt skägg. Fast jag gillar inte att det dyker upp
vita hårstrån i den lite då och då. Då är det en pincett som åker
fram för att ta bort dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in