Flashback bygger pepparkakshus!
2016-01-20, 02:22
Medlem
bockyboats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Själv har jag aldrig riktigt greppat poängen med ansiktsbehåring och särskilt inte det yviga Borkaskägget i TS länk.
Ser inte det estetiskt vackra och ofta tar det ju också upp åtminstone en tredjedel av ansiktet.

Vet inte hur andra reagerar men vid åsynen av ett buskigt ansikte så får jag själv alltid känslan av att bäraren i grunden är en otrygg person med komplex för sina anletsdrag vilket han då försökt att "fixa" med hjälp av ett täckande skägg.

Ja, exakt så tänker även jag.

TS: Det där ser bara ovårdat ut, tyvärr.
Citera
2016-01-20, 02:23
Medlem
technoisbests avatar
Citat:
Jo, visst kan ett buskigt skägg ibland föra tankarna till könshår. Detta är dock inget som får mig att uppskatta skägget mer, snarare att effekten blir den totalt motsatta.

Jag tycker att kroppstyp och ansiktsdrag är det som primärt avgör hur maskulin en kille är.

Misstänker samtidigt att många skäggapor är väldigt klent utrustade på den fronten med påföljd att de får ågren och känner sig tvungna att kompensera för detta genom att "odla" fram sin manlighet istället.

Tror det ligger mycket i det du säger. Det är ju allmänt känt att ett ansikte som har längre avstånd mellan nästipp och haka än avstånd mellan ögonbryn-nästipp är manligare än det motsatta. En rejäl skäggväxt torde väl kunna ge illusionen av en större haka och således lura folk att man är maskulin och snygg?
Citera
2016-01-20, 02:29
Medlem
Europes avatar
Jag tror att det gör stor skillnad om man är stor och muskulös. För:

Vikingaskägg = bra.

Hipsterskägg = illa.

Jag vet dock inte om det går att uppenbart se skillnaden annat än om personen ser mer ut som en viking än en hipster.

Jag är i förbigående man. Jag har själv aldrig varit värst mycket för skägg, samt hur som helst har jag taskig skäggväxt och inte minst har jag känslig hy som lätt får akne eller blir irriterad, så det känns skönt att raka mig slätt. Så min kommentar var nu i den mån jag kan bedöma skägg på andra män, vilket väl blir på något slags estetisk plan, då det där med sexuell attraktion inte säger mig något. Jag tänder bara på kvinnor och dem föredrar jag definitivt utan skägg.
Senast redigerad av Europe 2016-01-20 kl. 02:32.
Citera
2016-01-20, 02:32
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Nu förolämpade du alla skäggbärande män, skäms madame.

Hur kommer det sig att kvinnor rakar sig överallt, benen, armhålorna och där nere? Anledningen torde vara att det får er att känna er feminina. Då är det motsatt förfarande för män, mitt trollskägg får mig att känna mig maskulin.

Kanske att kvinnor rakar sig på just ben och underarmarna eftersom hårväxten där är grövre och strävare?

Kvinnans kropp är ju i övriga områden väldigt mjuk så varför inte komplettera det hela med att även bli mjuk på ben och i armhåla?

Tror inte att det har så mycket att göra med det visuella utan mer med känslan av att vara mjuk och len vilket också förknippas just med femininitet.

Ja, inte är det då kvinnligt att äga ett riktigt trollskägg men frågan är om detta räcker för att göra mannen attraktiv och maskulin i sin helhet?

Det är inte möjligen så att du sitter inne med en degig och ganska oformlig haka som du inte vill att i synnerhet kvinnor ska få se? Ett svagt definierat käkparti som ett redigt skägg kan råda bot på i din strävan att utsöndra maskulinitet inför damerna?

Kort och gott så blir min huvudsakliga undran - varför vill du dölja ditt ansikte för omvärlden?
Citera
2016-01-20, 02:41
Bannlyst
Citat:

Det är inte möjligen så att du sitter inne med en degig och ganska oformlig haka som du inte vill att i synnerhet kvinnor ska få se? Ett svagt definierat käkparti som ett redigt skägg kan råda bot på i din strävan att utsöndra maskulinitet inför damerna?

Kort och gott så blir min huvudsakliga undran - varför vill du dölja ditt ansikte för omvärlden?

Nej du, min haka är ganska markerad och jag har ingenting att dölja, men bra försök.

Dessutom är jag en person som inte behöver bevisa något. Jag kör med den stilen som behagar mig, dvs vildvuxet skägg. Kort och gott är jag en person som är stor och trygg i sig själv.

Min maskulinitet ska vi inte diskutera då jag är en tungviktare utan att vara överdrivet fet.

Är du feminist och drömmer om skäggförbud? En sexuellt frustrerad utseendefixerad estetisk puritan kanske?
Senast redigerad av GatorG 2016-01-20 kl. 02:50.
Citera
2016-01-20, 02:51
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Nej du, min haka är ganska markerad och jag har ingenting att dölja, men bra försök.

Dessutom är jag en person som inte behöver bevisa något. Jag kör med den stilen som behagar mig, dvs vildvuxet skägg. Kort och gott är jag en person som är stor och trygg i sig själv.

Min maskulinitet ska vi inte diskutera då jag är en en tungviktare utan att vara överdrivet fet.

Är du feminist och drömmer om skäggförbud?

Ett dubbelnej på dina avslutande frågor.

Ville bara konstatera att män som odlat buskaskägg alltid kommer att väcka misstankar hos mig vid en första anblick. Främst om utseendemässiga komplex eller lata hippiefasoner.

Och kanske är detta tankar som jag delar med många kvinnor?
Citera
2016-01-20, 02:52
Medlem
technoisbests avatar
Citat:

Min maskulinitet ska vi inte diskutera då jag är en en tungviktare utan att vara överdrivet fet.

Är du feminist och drömmer om skäggförbud?

Hon kanske blev lurad av nån skäggtomte med ett till synes välmarkerat käkparti, men som morgonen därpå tog till rakhyveln och blottade sitt infantila pojkansikte och oformliga haka, så nu är hon traumatiserad för livet. Bara en teori.
Citera
2016-01-20, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av technoisbest
Hon kanske blev lurad av nån skäggtomte med ett till synes välmarkerat käkparti, men som morgonen därpå tog till rakhyveln och blottade sitt infantila pojkansikte och oformliga haka, så nu är hon traumatiserad för livet. Bara en teori.

Det är nog därför hon har en könlös pojke som avatar.
Citera
2016-01-20, 02:59
Bannlyst
Citat:
Ett dubbelnej på dina avslutande frågor.

Ville bara konstatera att män som odlat buskaskägg alltid kommer att väcka misstankar hos mig vid en första anblick. Främst om utseendemässiga komplex eller lata hippiefasoner.

Och kanske är detta tankar som jag delar med många kvinnor?

Då kan vi konstatera att smaken är olika. Min förra sambo tjatade på mig att skaffa skägg eftersom hon tyckte att det är (antar jag) sexigt.
Citera
2016-01-20, 03:18
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Det är nog därför hon har en könlös pojke som avatar.

Inte för att det hör till topic men jag känner ingen sexuell attraktion till den sextonårige ynglingen på min avatar.

Jag valde denna kille pga hans mycket uttrycksfulla ögon vilka lite avspeglar det sinnestillstånd jag själv ofta hamnar i när jag besöker detta forum. Flashback är en dyster plats med många elaka skribenter så inget konstigt i att man blir lite orolig härinne ibland.

Och hur maskulin var du själv i dina mellersta tonår? Troligen rätt pojkaktig du med så var lagom spydig.

Citat:
Då kan vi konstatera att smaken är olika. Min förra sambo tjatade på mig att skaffa skägg eftersom hon tyckte att det är (antar jag) sexigt.

Tyckte hon att det kändes skönt och sexigt att bli kysst och smekt av detta skägg också?

Menar inget illa här men för mig hade det nog känts lite som att bli smekt av ett sandpapper.

Och visst, kanske är det så att du inte har några komplex, grattis till dig isåfall, men samtidigt måste du väl förstå att en man som väljer att dölja en stor del av sitt ansikte med ett likaledes stort skägg kommer att ge intryck av att han har just något som han vill dölja för sin omvärld?

Denna tanke är väl inte mer än logisk eller?
Citera
2016-01-20, 03:22
Medlem
Jag tror kombinationen stor+skägg kan dra till sig blickar.

Svarade just i en tråd där en "ung" (?) man försökte sig på att påstå att det inte hade nån påverkan om man tog hand om sig själv eller ej. Att man var lika attraktiv/ oattraktiv ändå.

Det är ju fel. Ser nån att man tar hand om sig blir de ju positivt inställda. Förmodligen vill de ge dig lite beröm för att du tar dig an ditt skägg

Är du dessutom stor tror jag det snarare ser gulligt ut än farligt. Lite tomten+viking på en gång. Då måste man ju fram och dra lite i skägget
Citera
2016-01-20, 03:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flagella
Jag tror kombinationen stor+skägg kan dra till sig blickar.

Svarade just i en tråd där en "ung" (?) man försökte sig på att påstå att det inte hade nån påverkan om man tog hand om sig själv eller ej. Att man var lika attraktiv/ oattraktiv ändå.

Det är ju fel. Ser nån att man tar hand om sig blir de ju positivt inställda. Förmodligen vill de ge dig lite beröm för att du tar dig an ditt skägg

Är du dessutom stor tror jag det snarare ser gulligt ut än farligt. Lite tomten+viking på en gång. Då måste man ju fram och dra lite i skägget

Precis. Dom flesta kvinnor verkar vara barnsligt förtjusta att dra i skägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in