2008-06-13, 04:47
Bannlyst
Hallo!

Finns det några stoners från Oslo hær? Finns massa jævla svenskar øverallt hær, man hør alltid folk prata svenska vart æn man ær, så tænkte kanske några hærifrån bor i Oslo før tilfællet?

Kan rekommendera Oslo som fan till den som vill bara slappa, behøver man røka ær det negerfloden som gæller, vid Akershus. Dær står det minst 10 negrar och frågar om du vill køpa, priset ær 400/5 och kvaliten ær sådær, men jag har med mig eget røka, dock børjar det ta slut så jag får ringa Adebisi-lookaliken som jag fick nummret till skøna typer.

Aja, någon?

EDIT: Så folk inte tror fel och åker fast, ta inte med røka från Sverige in till norge med tåg/buss, dessa søks VÆLDIGT ofta med hundar, jag har åkt denna stræcka med buss minst 50 gånger och jag kan sæga att typ 45ggr har bussen blivit tullad, med hund. Du kan ta in det, lægg det på hatthyllan en bit bort ifrån dig och sætt dig ner, men ha det før guds skull inte på dig
Senast redigerad av LM Cigg 2008-06-13 kl. 04:53.
Citera
2008-06-13, 05:31
Medlem
Jag bor i oslo
Citera
2008-06-13, 13:33
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LM Cigg
Hallo!

Finns det några stoners från Oslo hær? Finns massa jævla svenskar øverallt hær, man hør alltid folk prata svenska vart æn man ær, så tænkte kanske några hærifrån bor i Oslo før tilfællet?

Kan rekommendera Oslo som fan till den som vill bara slappa, behøver man røka ær det negerfloden som gæller, vid Akershus. Dær står det minst 10 negrar och frågar om du vill køpa, priset ær 400/5 och kvaliten ær sådær, men jag har med mig eget røka, dock børjar det ta slut så jag får ringa Adebisi-lookaliken som jag fick nummret till skøna typer.

Aja, någon?

EDIT: Så folk inte tror fel och åker fast, ta inte med røka från Sverige in till norge med tåg/buss, dessa søks VÆLDIGT ofta med hundar, jag har åkt denna stræcka med buss minst 50 gånger och jag kan sæga att typ 45ggr har bussen blivit tullad, med hund. Du kan ta in det, lægg det på hatthyllan en bit bort ifrån dig och sætt dig ner, men ha det før guds skull inte på dig
400 norska för en 5a? Fan vad dyrt, blir ju ruinerad bara jag tänker på det.
Citera
2008-06-13, 13:35
Medlem
father Ls avatar
Haha såå det är där han håller hus efter att ha muckat från oz pen

Vet ett par svenska stoners som flyttat över, bättre betalda jobb och dessutom massa sköna norrmän, blir nog en tur dit i sommar.

Peace
Citera
2008-06-13, 14:20
Medlem
Känner en som flyttat dit med en massa polare, typ 20 pers eller nåt sammanlagt, som säger att det är skönt som fan där. Lätt att få jobb, bra löner och enligt honom finns det en del riktigt fint röka där.
Han har sagt att jag ska flytta dit och visst fan är det lockande..
Citera
2008-06-13, 15:25
Medlem
Ipissonus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonHeart
400 norska för en 5a? Fan vad dyrt, blir ju ruinerad bara jag tänker på det.

Det priset gäller ju kanske om man handlar av ovan nämnda "negrer" längs med Akersälven, precis som överallt annars handlar priset bara om vilka kontakter man har. Finns gott om folk med gröna fingrar och bättre priser i Oslo.

För övrigt så kan man räkna med att bli blåst på något sätt vid "älvdealar".
Citera
2008-06-13, 15:45
Medlem
Förstår dom som är i Oslo för att jobba och tjäna pengar, men jag tror Köpenhamn slår Oslo rätt hårt när det gäller att softa med röka och lite pilsner. Rökat här håller nog överlag högre klass men som nån sa här innan, allt handlar om vilka kontakter man har.
Jag rekommenderar Köpenhamn i alla fall, Oslo är säkert nice som fan också
Citera
2008-06-13, 15:58
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipissonu
Det priset gäller ju kanske om man handlar av ovan nämnda "negrer" längs med Akersälven, precis som överallt annars handlar priset bara om vilka kontakter man har. Finns gott om folk med gröna fingrar och bättre priser i Oslo.

För övrigt så kan man räkna med att bli blåst på något sätt vid "älvdealar".
Tänkte mest på att den norska valutan är sjukt mycket högre än den svenska.
Citera
2008-06-13, 16:18
Rökat som jag köpt på Akersälven har varit det sämsta jag någonsin rökt, man får oftast mindre än vad man betalar för om man inte står på sig. En kompis har även lyckats köpa en träbit där på fyllan . Vet inte om de har bättre grejer om man frågar då det oftast är en väldigt snabb deal.
Men det finns som vanligt många andra ställen att köpa på med bättre kvalitet om man skaffar sig lite kontakter.
Citera
2008-06-13, 16:26
Medlem
Mourns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Känner en som flyttat dit med en massa polare, typ 20 pers eller nåt sammanlagt, som säger att det är skönt som fan där. Lätt att få jobb, bra löner och enligt honom finns det en del riktigt fint röka där.
Han har sagt att jag ska flytta dit och visst fan är det lockande..

Ja visst är det, ska lätt upp och besöka han i sommar iallafall. Var ett tag sedan vi sågs, hur leker livet?
Citera
2008-06-13, 16:34
Medlem
är i jessheim, men man kan ju alltid ta bilen in till Oslo.. Är ju bara ett stenkast bort ;P
Citera
2008-06-13, 16:40
Bannlyst
Har åkt tåg till oslo 10 12 gånger. Aldrig har det varit något kontroll.

Cirka 8 av gångerna har jag tagit nattåg. Skulle inte fatta hur man gör en kontroll då. Alla ligger ju och sover? Skulle man vara paranoid så finns det gott om ställen på ett nattåg att gömma sitt röka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in