Jag bodde i Oslo i 2 månader i sommras, saknar det som fan vill lätt tillbaka dit!
Ville man ha hasch så gick man bara till tunnelbanestationen på Grønland, där är det alltid typ minst 10-20 blattar som står och säljer. Aldrig gått förbi där utan att nåon kommer fram och frågar typ "vill du køpe mykke go hasch?" eller nått
Bussterminalen ligger där precis också, var najs aboslut första gången jag satte min fot i Oslo, guck ut ur bussterminalen så komemr det en neger och frågar om jag vill ha hasch, då visste jag att det iaf inte skulle bli några problem att fixa
Även parkerna kryllar av langare (och andra softa stoners som man kan blaza med

). Dom flesta har starndadbrunt dock, vill man ha grönt kan man få leta lite. Fick iofs en kontakt dom första dagarna som odlar bland annat Blueberry, hashplant, montana och annat fint weed. Priset för det låg på 130-150 NOK/g så det var dyrt, men värt det.
Snuten är soft där också, snutarna åker förbi Grønland, där dom vet alla alla delar och har massa hasch på sig men dom skiter helt i dom. Vet att dom har gjort någon razzia någon gång men det är nog inte så vanligt. Har gjort deals, suttit på en parkbänk med en fet i käfften när snuten åkt förbi utan att dom bryr sig.
Angående det med tullen så kan jag starkt avrekommendera att ta med till Norge, dom har kommit in med hund på bussen 2 ggr för mig (samma hund) och första gången hade jag ca 1.8g gräs på mig och fick 3000 NOK i böter.
Svenska tullen är dock inte i närheten lika hård, vemfan vill ta röka från Norge till Sverige lixom?