Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-06-30, 14:27
Medlem
Jag är, enligt många bekanta och mindre bekanta, ganska duktig på att måla respektive rita. Om man nu gör (framförallt) teckningar och målningar som folk uppskattar så är det ju synd om de bara ligger i byrålådan och dammar.

Efter att ha råkat kika in i tråden om pärltavlor, där folk visar sina alster som de satt upp lite här och där på stan, samt med lite inspiration från Palahniuks bok Haunted, så har jag ett starkt dragande i mig att jag måste sätta upp även mina teckningar så de kan skådas!

Jag ställde mig direkt inför två problem. Det första är: Hur skall jag göra för att få mina teckningar att hålla utomhus? Det vore ju synnerligen synd om de blev förstörda av vädret liksom av annat folk. Om man bortser från att plasta in med lamineringsmaskin(det blir så tråkigt med plast), finns det någon som kan finna en lösning till problemet?

Det andra problemet är hur jag kan få upp teckningarna på väggen. Jag antar att det är kört med att få upp dem på en skrovlig yta, men om jag hittar en lagom jämn yta, vilket lim är bäst att använda? Helst skall det inte gå att få ned teckningen öht, men om man får ned den så skulle det ju vara bra om det såg förjävligt ut efteråt så att man till nästa gång man vill få ned en teckning kanske insett det att teckningen kanske ser rätt bra ut i förhållande till hur det skulle se ut om man tog ned den.
Citera
2008-06-30, 15:02
Medlem
saturs avatar
lägg in dom i en dator med skanner, kopiera upp i en större/Samma storlek, köp klister och en roller och rolla upp dom på en plan vägg, det är jävlig(!) svårt att få bort och om det försvinner kan du bara sätta upp en till på 5min
Citera
2008-06-30, 15:06
Medlem
pang olufsens avatar
Fråga här:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=14558
Citera
2008-06-30, 20:34
Medlem
ja, men nej. Tack för mödan iaf.

Jag är ute efter ett sätta någonting originellt på stan. Jag lägger hellre min tid på att snickra ihop en ram och gör en riktig tavla vilken jag sätter upp. Även om jag gör detta så kommer i princip samma problem kvarstå.

Satur, vad för klister är det som gäller?
Citera
2008-07-11, 12:55
Medlem
ANALDYNGAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antant

Jag är ute efter ett sätta någonting originellt på stan. Jag lägger hellre min tid på att snickra ihop en ram och gör en riktig tavla vilken jag sätter upp. Även om jag gör detta så kommer i princip samma problem kvarstå.

Om du är ute efter o göra tavlor osv.. Sätt upp dem med spik då? Sett lite Ollio tavlor med ramar osv som han satt upp på vissa träplanksområden osv.(Sen kan du ju fästa upp dem på annat sätt om du vill sätta dem inne i stan eller något.. Dock har jag inget tips om hur du gör det..)
Citera
2008-07-11, 13:14
Medlem
saturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antant

Karlssons Hemma lagade, köpte något Ö&B Klister på 5kg en gång, det håller väldigt länge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in